Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim
projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4463
- Data wpłynięcia: 2011-07-21
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o bezpieczeństwie morskim
- data uchwalenia: 2011-08-18
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368
4463-II
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na armatorów, kapitanów i załogi statków oraz dyrektorów
urzędów morskich.
2. Konsultacje społeczne
(…)
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.
22-07-aa
5
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia
w sprawie karty bezpieczeństwa (MSDS)
Na podstawie art. 100 ust. 2 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr ...,
poz. ... ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa zakres informacji, które powinna zawierać karta bezpieczeństwa
(MSDS) zawierająca istotne dane dotyczące charakterystyki bezpieczeństwa danego produktu
olejowego.
§ 2. 1. Karta bezpieczeństwa (MSDS) powinna zawierać co najmniej następujące dane
dotyczące produktu:
1) oznaczenie produktu oraz dostawcy;
2) wskazanie zagrożeń;
3) skład lub informację o składnikach lub zawartości produktu;
4) środki pierwszej pomocy;
5) środki zwalczania w przypadku pożaru;
6) środki ochronne w wypadku przypadkowego uwolnienia produktu;
7) obsługa i przechowywanie;
8) środki ochrony osobistej;
9) właściwości fizyczne i chemiczne;
10) stabilność i reaktywność;
11) informacje toksykologiczne;
12) informacje dot. ochrony środowiska (ekologiczne);
13) informacje o utylizacji;
14) informacje transportowe;
15) informacje dot. dodatkowych przepisów prawnych związanych z transportem
produktu;
16) inne informacje.
2. Przy wypełnianiu karty bezpieczeństwa (MSDS) mają zastosowanie Zalecenia IMO
dotyczące Karty Bezpieczeństwa (MSDS) zawarte w Rezolucji MSC 286(86) z dnia
5 czerwca 2011 r.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER INFRASTRUKTURY
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie karty bezpieczeństwa (MSDS),
zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 100 ust. 2 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr …,
poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Rozporządzenie określa zakres informacji, które powinna zawierać karta bezpieczeństwa
MSDS. Zakres ten jest zgodny z Zaleceniami IMO zawartymi w Rezolucji MSC 286(86)
z dnia 5 czerwca 2011 r.
Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie z
§
4
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn.
zm.).
Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia właściwym instytucjom
i organom Unii Europejskiej, zgodnie z § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca
2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn.zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337), projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.
2
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na armatorów, kapitanów statków oraz załadawców.
2. Konsultacje społeczne
(…)
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.
23-07-aa
3
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia
w sprawie przegl dów, prób i uznawania kontenerów
Na podstawie art. 101 ust. 7 ustawy z dnia ... o bezpieczeństwie morskim (Dz. U.
Nr ..., poz. ...) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Przepisy rozporządzenia określają tryb i sposób postępowania przy przeprowadzaniu
przeglądów, prób i uznawaniu kontenerów.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) przepisach międzynarodowych – oznacza to:
a) Międzynarodową konwencję o bezpiecznych kontenerach (KBK), sporządzoną w Genewie
dnia 2 grudnia 1972 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 24, poz. 118 i 119), zwaną dalej „konwencją”,
b) Konwencję celną w sprawie kontenerów, 1972, sporządzoną w Genewie dnia 2 grudnia
1972 r. (Dz. U. z 1983 r. Nr 7, poz. 36),
c) Konwencję celną dotyczącą międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem
karnetów TIR (Konwencja TIR), sporządzoną w Genewie dnia 14 listopada 1975 r. (Dz. U.
z 1984 r. Nr 17, poz. 76, z 1998 r. Nr 33, poz. 177 i 178 oraz z 2000 r. Nr 40, poz. 476
i Nr 43, poz. 494),
d) Umowę europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów
niebezpiecznych (ADR), sporządzoną w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 1999 r.
Nr 30, poz. 287),
e) Międzynarodowy morski kodeks towarów niebezpiecznych (IMDG), stanowiący załącznik
do Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonej
w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319) wraz
z Protokołem z 1978 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na
morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz.
320 i 321 oraz z 1986 r. Nr 35, poz. 177),
f) Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (RID),
stanowiący aneks I do załącznika B Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami
(COTIF), sporządzonej w Bernie dnia 9 maja 1980 r. (Dz. U. z 1985 r. Nr 34, poz. 158,
z 1997 r. Nr 37, poz. 225 oraz z 1998 r. Nr 33, poz. 177 i 178);
2) kontenerze – oznacza to urządzenie transportowe zdefiniowane jako kontener
w konwencji;
3) prototypie – oznacza to pojedynczy kontener nieseryjny lub wzorzec określonego typu
konstrukcji, przeznaczonego do wykonania seryjnego;
4) typie konstrukcji kontenera – oznacza to konstrukcję kontenera spełniającą wymagania
przepisów międzynarodowych i wymagań technicznych, dopuszczoną do produkcji;
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4463-cz-I
› Pobierz plik
-
4463-II
› Pobierz plik