eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4463
  • Data wpłynięcia: 2011-07-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie morskim
  • data uchwalenia: 2011-08-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368

4463-II

Przede wszystkim należy zauważyć, iż ograniczenia wynikają m.in. z odległości
w jakiej statek w czasie podróży znajduje się od brzegu lub od miejsca schronienia.
Ograniczenia mogą również zostać wprowadzone bieżącymi ogłoszeniami Kapitanatów lub
Bosmanatów Portów, wynikającymi np.: z przeprowadzanych na danym akwenie ćwiczeń
wojskowych, wprowadzenia czasowych zmian wpływających na bezpieczeństwo żeglugi,
ciężkich warunków hydrometeorologicznych, itp.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych.
Projekt
rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Infrastruktury.


9
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na następujące podmioty:
1) ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej,
2) urzędy morskie,
3) załogi statków morskich,
4) kapitanów statków morskich,
5) armatorów statków w pasażerskiej żegludze krajowej.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom społecznym.
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na wydatki sektora publicznego, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na wydatki sektora
publicznego.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.


17-07-aa

10
Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia
w sprawie wykazów obszarów morza, po których pływaj promy pasażerskie typu ro-ro


Na podstawie art. 86 ust. 12 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr ...
poz. ...) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa wykazy polskich obszarów morskich, po których pływają promy
pasażerskie typu ro-ro uprawiające regularną międzynarodową żeglugę pasażerską do lub
z portów Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 2. Wykazy obszarów morza, po których pływają promy pasażerskie typu ro-ro uprawiające
regularną międzynarodową żeglugę pasażerską do lub z portów Rzeczypospolitej Polskiej,
z uwzględnieniem danych dotyczących znaczącej wysokości fali na tych obszarach,
rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanej
na danym obszarze, określa załącznik do rozporządzenia.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.



MINISTER INFRASTRUKTURY
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Zał cznik
do rozporz dzenia
Ministra Infrastruktury
z dnia .... (poz. ...)

OBSZARY MORZA, PO KTÓRYCH PŁYWAJ PROMY PASAŻERSKIE TYPU RO-RO
UPRAWIAJ CE REGULARN MI DZYNARODOW ŻEGLUG PASAŻERSK DO LUB Z
PORTÓW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ1), Z UWZGL DNIENIEM DANYCH DOTYCZ CYCH
ZNACZ CEJ WYSOKO CI FALI NA TYCH OBSZARACH


2
UZASADNIENIE
Przedmiotowy projekt rozporządzenia stanowi wykonanie delegacji ustawowej
zawartej w art. 86 ust. 12 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr ..., poz. ...),
zwanej dalej ustawą o bezpieczeństwie morskim, zgodnie z którą minister właściwy do spraw
gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia wykaz polskich obszarów morskich, po
których pływają promy pasażerskie typu ro-ro uprawiające regularną międzynarodową
żeglugę pasażerską do lub z portów Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem danych
dotyczących znaczącej wysokości fali na tych obszarach.
Konieczność wydania rozporządzenia wynika z wejścia w życie nowej ustawy
bezpieczeństwie morskim i zmianą delegacji ustawowej.
Projekt rozporządzenia wdraża przepisy art. 5 dyrektywy 2003/25/WE
z dnia 14 kwietnia 2003 r. w sprawie szczególnych wymogów wytrzymałości na uszkodzenia
dotyczących statków pasażerskich typu ro-ro. Zgodnie z wymaganiami ww. artykułu obszary
morza oraz informacje odnośnie wartości istotnych wysokości fal na tych obszarach zostały
określone w drodze umowy pomiędzy Państwami Członkowskimi lub państwami trzecimi
leżącymi w punktach granicznych rejsu. Procedura ta została przeprowadzona w związku
z wejściem w życie w dniu 4 stycznia 2008 r. w odniesieniu do Polski Porozumienia
w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków pasażerskich ro-ro
odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże pomiędzy, do lub
z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego, zwanego
„Porozumieniem Sztokholmskim” (Dz. U. Nr 42, poz. 252). Powyższy dokument
w dniu 13 listopada 2007 roku został ratyfikowany przez Prezydenta RP. Wykaz obszarów
obejmuje całe polskie obszary morskie w
związku z faktem, że obecnie regularna
międzynarodowa żegluga pasażerska promów ro-ro do lub z portów Rzeczypospolitej
Polskiej odbywa się na trasach:
– winoujście – Ystad,
– winoujście – Trelleborg,
– winoujście – Kopenhaga,
– Gdańsk – Nynashamn,
– Gdynia – Karlskrona.
Powyższe obszary zostały przedstawione w załączniku do projektu rozporządzenia
w formie mapy. Na mapie przedstawione zostały granice polskich obszarów morskich wraz ze
współrzędnymi geograficznymi punktów granicznych tych obszarów oraz współrzędne
geograficzne pozycji, których połączenie za pomocą linii prostej stanowi granice obszarów

3
strony : 1 ... 30 ... 70 ... 79 . [ 80 ] . 81 ... 90 ... 106

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: