Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim
projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4463
- Data wpłynięcia: 2011-07-21
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o bezpieczeństwie morskim
- data uchwalenia: 2011-08-18
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368
4463-II
Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
The detention shall become applicable immediately.
Od niniejszej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Ministra Infrastruktury w terminie 14 dni od
dnia jej doręczenia, za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w ………………………
The appeal against the detention may be made, in writing, to the Minister of Infrastructure,
through the Director of Maritime Office in …………………..., within 14 days of the receipt of
the Notice of Detention
31
Zał cznik Nr 7
INSPEKCJA PA STWA PORTU
PORT STATE CONTROL
RZECZPOSPOLITA POLSKA
REPUBLIC OF POLAND
DYREKTOR URZ DU MORSKIEGO W …………
DIRECTOR OF MARITIME OFFICE IN …………
DECYZJA O ZWOLNIENIU
NOTICE OF RELEASE FOR THE MASTER
Numer
No. ……………………….
Niżej podpisany
The undersigned ………………………………………………………………………………………..
upoważniony inspektor Inspekcji Państwa Portu Urzędu Morskiego w ………….niniejszym zawiadamia
Pana/Panią……………………………………, kapitana statku ………………. że
duly authorized officer of the Maritime Office in …………… herewith notifies you that
statek bandery o numerze IMO
the ship ………………………., Flag ……………….., IMO number ……………………………….,
który został zatrzymany w porcie dnia , zostaje zwolniony z zatrzymania.
which was detained in (port) ……….. on (date) ………….., is now released from detention.
Miejsce Data i czas zwolnienia
Place ……………………………… Date and time of release ………………………..
Miejsce i data wydania
Place and date of issue ………………………………………………………………………………….
32
Z upoważnienia Dyrektora Urzędu Morskiego w
For the Director of Maritime Office in …………… : ………………………………………………...
nazwisko i podpis upoważnionego inspektora
name and signature
……………………………………………….
Pieczęć Dyrektora Urzędu Morskiego
Seal
Od niniejszej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Ministra Infrastruktury w terminie 14 dni od
dnia jej doręczenia, za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w ………………………
The appeal against this decision may be made, in writing, to the Minister of Infrastructure,
through the Director of Maritime Office in …………………..., within 14 days of the receipt of
the Notice of Detention.
33
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie funkcjonowania inspekcji
państwa portu, zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 58 ustawy z dnia ... o bezpieczeństwie morskim (Dz. U.
z Nr …, poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Sposób funkcjonowania inspekcji państwa portu, tryb przeprowadzania inspekcji przez
inspektora inspekcji państwa portu oraz zakres i sposób przeprowadzania poszczególnych
rodzajów inspekcji określa obowiązek nałożony dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady
2009/16/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo
portu (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 57) oraz dyrektywą Komisji 96/40/WE z dnia 25
czerwca 1996 r. ustanawiającą wspólny wzór dowodu tożsamości dla inspektorów
przeprowadzających kontrolę państwa portu (Dz. Urz. WE L 196 z 07.08.1996, str. 8; Dz.
Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 2, str. 362).
Celem projektu rozporządzenia jest realizacja zadań organów inspekcyjnych określonych
w ustawie, Memorandum Paryskim oraz w przepisach Unii Europejskiej dotyczących
inspekcji państwa portu, a także potrzebą podniesienia poziomu bezpieczeństwa morskiego,
ochrony środowiska morskiego oraz warunków życia i pracy na statkach morskich
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.
Proponuje się, aby projekt rozporządzenia wszedł w życie po upływie 14 dni od dnia
ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
34
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na następujące podmioty:
1) ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;
2) Marynarka Wojenna;
3) urzędy morskie;
4) właścicieli i armatorów statków;
5) inne, odpowiednie terytorialnie podmioty organizacyjne portów;
6) uznane organizacje upoważnione do działania w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom społecznym.
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na wydatki sektora publicznego, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia będzie miało wpływ na wydatki sektora
publicznego, związane z kosztami funkcjonowania oraz przeprowadzania inspekcji przez
inspektora inspekcji państwa portu.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
35
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4463-cz-I
› Pobierz plik
-
4463-II
› Pobierz plik