eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4463
  • Data wpłynięcia: 2011-07-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie morskim
  • data uchwalenia: 2011-08-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368

4463-II


§ 8. Po każdym zatrzymaniu statku o polskiej przynależności organ inspekcyjny
przeprowadza całościową analizę i decyduje o podjęciu działań naprawczych mając na
uwadze spełnienie przez Polskę wymogów, by znaleźć się na białej liście w sprawozdaniu
Memorandum Paryskiego.

§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


MINISTER INFRASTRUKTURY
3
UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu postępowania w
przypadku zatrzymania statku o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu,
zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 30 ust. 2 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z ... Nr …,
poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Obowiązek wdrożenia przepisów określających sposób postępowania w przypadku
zatrzymania w obcym porcie statku o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu,
w tym sposób przekazywania informacji o jego zatrzymaniu, zakres i tryb dostosowania
zatrzymanych statków do wymagań umów międzynarodowych oraz przepisów krajowych w
zakresie budowy, konstrukcji oraz bezpiecznej eksploatacji tych statków został nałożony
postanowieniami Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2009 r. Nr
2009/21/WE w sprawie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery (Dz.U.UE
L 131 z dnia 28 maja 2009 r., str.132).
Projekt rozporządzenia jest zgodny z wymaganiami w zakresie bezpiecznego uprawiania
żeglugi przez statki, które określają postanowienia wiążących Rzeczpospolitą Polską umów
międzynarodowych, w tym zapisy rozdziału V Konwencji SOLAS.
Celem projektu rozporządzenia jest konieczność przeprowadzenia niezbędnych działań,
jakie muszą zostać podjęte w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz zapewnienia
bezpieczeństwa żeglugi statków o polskiej przynależności i bezpieczeństwa osób
przebywających na tych statkach w przypadku zatrzymania w obcym porcie statku o polskiej
przynależności przez inspekcję państwa portu.
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późń. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.
4
Proponuje się, aby projekt rozporządzenia wszedł w życie po upływie 14 dni od dnia
ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
5
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na następujące podmioty:
1) ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;
2) urzędy morskie;
3) załogi statków morskich;
4) kapitanów statków morskich;
5) inne, odpowiednie terytorialnie podmioty organizacyjne portów;
6) uznane organizacje upoważnione do działania w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej;
7) Marynarka Wojenna;
8) Straż Graniczna;
9) Policja.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom społecznym (…)
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na wydatki sektora publicznego, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na wydatki sektora
publicznego.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
6
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.


11/07-kt
7
strony : 1 ... 10 ... 21 . [ 22 ] . 23 ... 30 ... 70 ... 106

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: