    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 22:09:14 +0200
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkogpu$kfb$1@node2.news.atman.pl> <kkomd4$53b$2@news.task.gda.pl>
    <kkonvn$ifp$1@node1.news.atman.pl> <kkopid$k0g$3@node1.news.atman.pl>
    <kkoq5l$h9n$1@news.task.gda.pl> <kkot0f$19t$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpg34$h46$2@news.task.gda.pl> <kkpi57$men$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 18.04.2013 21:39, hiki o! pisze:

    > Sobie ustala.

    Nie sobie, tylko nam. Bo my tę organizację powołaliśmy do zarządzania
    publicznie dostępnymi usługami medycznymi. Chyba nie sądzisz, że jest
    możliwe aby każdy obywatel osobiście ustalał koszyk świadczeń i zasady
    finansowania.

    > Taki sam dla tego co placi minimum jak i do tego co placi kilka razy
    > wiecej.

    Owszem, bo taka jest idea tego właśnie systemu. Tak samo jak z OC. Jak
    wjedziesz w dupę mojego BMW i koszt naprawy wyniesie 20 tysięcy złotych,
    to Twoje TU z Twojego OC zapłaci mi 20 tysięcy złotych, niezależnie czy
    płaciłeś 200zł na malucha czy 2000zł na tira.

    Wspólnota uznała, że należy wszystkim zapewnić pewien poziom usług, bo
    jakby różnicować poziom od wkładu, to ci biedni zaczną znów umierać na
    ulicach i generować problem społeczny.

    Choć w sumie twoja idea różnicowania nie jest taka głupia, tylko ja bym
    ją odwrócił. Więcej dawać tym, co ich nie stać, a od tych co stać
    wymagać aby płacili. Czyli jak mnie stać na dentystę, to nie mam
    refundacji. Jak mnie stać na operację po zawale, to nie mam refundacji...

    > Dlaczego nie moze byc jak z kablowka? Stac mnie na najmniejszy pakiet -
    > wybieram najmniejszy, place najmniej. Wiem, ze mam 56 kanalow i ani
    > jednego wiecej.

    Ależ tak jest. Pakiet socjalny zapewnia NFZ. A jak cię stać na więcej,
    to możesz sobie nawet prywatną klinikę wykupić i postawić w niej. Tak
    samo jak AZART w moim bloku daje podstawowy pakiet kanałów z powietrza
    (znaczy dawał, bo teraz jest Cyfryzacja i g. daje) i część osób
    korzysta. A mnie stać i se kupiłem abonament od Pana Z Nazwiskami Po
    Żonach i mam więcej. A te 3zł czy ile tam miesięcznie składki na Azart
    płacę w czynszu.

    > Stac mnie na wiecej? Place wiecej, dostaje cyfrowa HD z nagrywarka i
    > blisko 200 kanalow w tym uslugi VOD.

    Cieszy mnie to. Dzięki temu może więcej kasy z funduszu zdrowia będzie
    na takich jak ja, co ich nie stać na wiele albo wręcz na takich co ich
    nie stać na nic.

    > No i ktos sobie uchwali cos i basta.

    Nie ktoś, wspólnota której jesteś członkiem.

    > A ja mam w psach kase przynosic.

    Takie już jest życie we wspólnocie. Twoja blokowa też swoje uchwaliła i
    im przynosisz.

    I tak masz się fajnie, bo żyjesz w demokracji i możesz se pojojczyć i do
    tego próbować demokratycznie wpływać na decyzje wspólnoty. Za czasów
    feudalnych dostałbyś w ryja od pana i poleciał w podskokach na jego pole
    mu pańszczyznę odrobić, a żeby ci rodzina nie zdechła z głodu, to byś po
    nocy swój kawałek poletka obrabiał, z którego byś jeszcze oddał stosowne
    dziesięciny na stosowne organizacje kościelne albo państwowe. A jak byś
    się żenił z fajną laską, to byś miał spore szanse, że twój pan skorzysta
    z prawa do pierwszej nocy z nią. I wtedy faktycznie byś mógł powiedzieć,
    że g. możesz zrobić z tym fantem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek