    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 21:38:19 +0200
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl>
    <517047c3$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 18.04.2013 21:21, Maruda pisze:

    > Oświata ma być cenionym towarem. Kto go nie docenia (i nie chce za niego
    > zapłacić),

    A może go/rodziców nie stać?

    >niech zostanie głupim, dymanym motłochem.

    I może się okazać, że ochrona reszty społeczeństwa przed tym wyjdzie
    drożej. Na razie mamy problem społeczny z gettami niewykształconych
    Cyganów żyjących z przestępstw. A tak byłyby jeszcze większe getta
    niewykształconych Polaków żyjących z przestępstw.

    > Zdrowsza jest wspólnota składająca się z 80% zdrowych i 20% alkoholików,
    > palaczy i innych durniów obchodzących się po bandycku ze swoim zdrowiem,

    Uważasz, że państwowe leczenie obejmuje wyłącznie tych, którzy sami są
    winni swojemu stanowi zdrowia?

    > bo przecież "leczenie jest za darmo", czy wspólnota składająca się z
    > tych 80% zdrowych i tych 20% nieżywych?

    A tych 80% zdrowych to ci skąd wyskoczyło nagle? Taki dar od Boga dostali?

    > Czy pacjent świadomy kosztów opieki zdrowotnej będzie lepiej
    > współpracował np. profilaktycznie, niż pacjent tego nieświadomy?

    Profilaktyka, edukacja -- owszem, należy te działania podejmować. Ale to
    bez związku. Raz, że i one powinny się mieścić w działaniach NFZ, a dwa
    że one nie załatwiają sprawy. Mój ojciec dostał 2 lata temu zawału, choć
    nie pali, nie pije, nie ma nadwagi, sporo rekreacyjnie działa we własnym
    ogródku, profilaktycznie regularnie się badał... Zupełnie nie grupa
    ryzyka, a jednak ciach i zawał.

    Ja mam nieco zryte zdrowie przez siebie, ale akurat 4 operacje i
    oczekiwana 5 w maju dotyczą wrodzonego problemu, który się rozwijał
    cichaczem i nie było tu żadnego mojego zaniedbania.

    > Powyższy argument o pośrednictwie budżetu i ministerstwa pozostaje w mocy.

    Nie pozostaje, bo społeczne łożenie na opiekę zdrowotną oznacza, że łoży
    solidarnie cała wspólnota, a korzysta tylko część. Jednak daje to
    korzyści dla całej wspólnoty, jak pisałem.

    > Czy zdrowsze jest społeczeństwo, w którym każdy musi zadbać, aby odłożyć
    > trochę na starość i mieć z czego żyć,

    No to właśnie obecni emeryci odkładali i co z tego, jak inflacja zjadła :(

    I teraz musimy robić cuda wianki, żeby jednocześnie społecznie nie
    skazać ich, niewinnych w sumie, na śmierć i jednocześnie zapewnić
    możliwość odkładania na przyszłą emeryturę obecnym pracującym tak, aby
    oni nie pozostali bez środków znów za lat dzieści.

    > bądź napłodzić i wychować dzieci,
    > aby go utrzymywały,

    A jak ktoś był bezpłodny albo miał pecha i mu dzieci poumierały?

    > Dodam, że w zdrowym społeczeństwie muszą być ludzie umierający z głodu
    > pod mostem i to w światłach reflektorów TVNu. Po to, aby pozostałym
    > przypominać, że trzeba o siebie i swoją przyszłość zadbać.

    No cóż etyka JKM-a mnie nie przekonuje, bo ja jestem z tych schorowanych
    i bez szans. Może i z punktu widzenia stada dla stada lepiej byłoby
    jakbym zdechł, ale człowiek się kieruje na szczęście zazwyczaj jeszcze
    opiekuńczymi instynktami.

    A i ty szybko zmienisz zdanie, jak cię coś poważniejszego sieknie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek