    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 21:55:51 +0200
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkogpu$kfb$1@node2.news.atman.pl> <kkohng$le7$1@node2.news.atman.pl>
    <kkoigf$cf3$1@node1.news.atman.pl> <kkoo1u$rt1$1@node2.news.atman.pl>
    <kkools$cls$2@news.task.gda.pl> <kkopd4$k0g$1@node1.news.atman.pl>
    <kkoppr$fdg$3@news.task.gda.pl> <kkosqg$15l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpg00$h46$1@news.task.gda.pl> <kkphvr$m9g$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 18.04.2013 21:36, hiki o! pisze:

    > Chodza. Bylem ostatnio. Wydalem blisko 500 zł.

    Ty.
    Bo cię stać.

    > To chodza czy nie chodza?

    niektórzy -- tak. jak ich stać. To sobie wtedy dokupują coś więcej niż
    pakiet oferowany w ramach NFZ.

    Ale postulowałeś, żeby ten pakiet był nieskończenie idealny. A na to
    wspólnoty nie stać.
    Nawet jak zjedziesz do poziomu ,,pakiet za 200zł drożej'' jak pisałeś w
    innym liście, to też narodu nie będzie na to stać. I tak dla wielu jest
    bardzo drogo.

    No niestety jest pewien poziom, cały czas na bieżąco ustalany i
    dostosowywany, wydatków publicznych, na które można sobie pozwolić.

    Ty może możesz dać +200 na leczenie, +200 na autostrady, +200 na parki w
    mieście +200 na cośtam... Choć z drugiej strony coś jojczyłeś na za
    wysokie podatki. To w końcu za wysokie czy za niskie?

    > Bo jak nie chodza to skad tyle prywatnych gabinetow i lecznic?

    No i jaki procent narodu z nich korzysta? Sklepów jubilerskich też jest
    sporo, a jednak nie można powiedzieć, że uczyńmy je obowiązkowe,
    przecież wszystkich na to stać.

    > To ci co ich nie stac beda dobrowolnie placic do ZUS.

    e-e. Bo wtedy w kasie NFZ (nie zus! mylisz pojęcia) będzie jeszcze mniej
    i jeszcze mniej będzie im można zapewnić.

    > To niech powiedza konkretnie ile.

    Konkretnie to pierdylon gazylionów dolarów. Bo full serwis to może
    oznaczać dowolne coś. Łącznie z tym, że za każdym obywatelem będzie
    jeździł zespół specjalistów z każdej dziedziny dostępny 24h/dobę z
    możliwością dotransportowania w 10 sekund do najbliższego szpitala gdzie
    będzie można wykonać każdą operację, nawet najbardziej eksperymentalną i
    dopiero co opracowaną metodą... Choć to i tak nie fullserwis, bo można
    jeszcze wdrożyć aktywniejsze opracowywanie metod, więcej kasy na badania
    nowych możliwości leczenia etc. De Skaj ist De Limit, nicht wahr?

    > Obecnie nie wolno mi doplacic do leku w szpitalu.

    No owszem, są błędy nadające się do poprawki, która to poprawka nic by
    nie kosztowała wspólnoty. I cieszę się, że te błędy wychwytujesz i że w
    swojej rozpoczynającej się właśnie karierze politycznej ruszysz do boju,
    żeby wprowadzać te zmiany. Ja na to niestety jestem za chory i za słaby.

    > W sytuacji, gdy szpitala nie stac. Mnie stac. Al enie moge kupic bo mnie
    > nie beda leczyc.

    Wydaje mi się, że zdecydowanie przesadzasz. Jak leżałem to oficjalnie
    pytano jako prywatne leki posiadam, jakie zażywam i siostra nawet je
    podawała w ramach pilnowania dawkowania.

    > Ale ja nie moge ZAMIAST!

    No, bo wspólnota uznała, że tak będzie w ramach wspólnoty. Jak wspólnota
    blokowa uzna, że się składacie na Serwis Sprzątający Klatkę Raz Na 2
    Tygodnie, to ty możesz sobie dokupić własny ale nie zamówić własny
    ZAMIAST tamtego. Pozostaje ci przekonać wspólnotę, że SSK z kasy
    wspólnoty jest bez sensu.

    Akurat ja się nie zgadzam, że NFZ jest bez sensu, bo przykłady krajów
    gdzie komercyjne ubezpieczenia medyczne występują, pokazują, że jest
    jeszcze gorzej niestety.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek