  • 201. Data: 2013-04-18 22:15:38
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 21:42, hiki o! pisze:
    > ...dzieki czemu teraz mase bezrobotnych magistrow...

    jak się ludziom robić nie chce, to niestety nie poradzisz.
    W Polsce bezrobocie wśród osób wykształconych i zdrowych nie występuje
    poza bezrobociem dobrowolnym. Bezrobotnym można być będąc chorym albo
    naprawdę z IQ na poziomie kamienia łupanego. Inaczej jest to tylko wybór
    danej osoby.

    > ...pewnie dlatego dzis w wiadomosciach mowili o zapisach 50-latkow na
    > wizyte do specjalisty lub zabieg ratujacy przed slepota na rok...
    > 2022!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!

    No cóż, przecież napisałem ,,w takim zakresie, w jakim wspólnotę stać''.

    Tak krawiec kraje, jak mu materii staje, no nie?

    > A dlaczego starymi ludzmi nie moga sie zajmowac ich dzieci?

    Mogą, ale tu jest znów pewne równanie społeczne. Nie wszyscy mają dzieci
    mogące to robić, więc się zbiera od wszystkich, uśrednia i wrzuca do wora

    > Rodzice maja ustawowy obowiazek lozyc na wychowanie dzieci.
    > Dlaczego nie moze to dzialac w druga strone?

    Ależ działa. Dzieci mają ustawowy obowiązek alimentowania rodziców. I
    część jego jest prowadzona właśnie przez system emerytur.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 202. Data: 2013-04-18 22:17:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 21:44, hiki o! pisze:
    > Nie mam szans. Nie potrafie klamac prosto w oczy.

    Potrafisz. Kłamiesz w żywe oczy że mogę stać się dwudziestolatką,
    mulatką. Bo że jakieś tam cyce można mi doprawić i spróbować wyhodować
    wygoloną cipkę, to jeszcze mogę uwierzyć.

    j.w.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 203. Data: 2013-04-18 22:19:58
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:55, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ty.
    > Bo cię stać.

    nie. wrecz przeciwnie. uwazam ze mnie nie stac. uwazam, ze mnie nie stac
    na miesieczna batalie i chorobe. bo nie jestem na etacie ani na
    cieplutkiej budzetowej posadzie. dzie czy sie lezy czy sie siedzu to
    przynajmniej 80% sie nalezy.

    wiec wydajac 500 stracilem 500.

    nie wydajac 500 i leczac sie "darmowo" stracilmym duzo wiecej.

    jak to mowia niemcy - nie stac nas oszczedzac na tym lub na tamtym.
    oszczedzajac placi sie dwa razy.

    wczoraj w wiadomosciach znow o NFZ

    NFZ finansuje 5 z 7 cykli chemio czy radioterapii. co oznacza, ze to co
    placi za jakis czas bedzie musal placic jeszcze raz. bo pacjent po 5
    cyklach dalej bedzie chory. po 7 bylby wyleczony. w uproszczeniu pisze.

    wiec kasa za 5 cykli leci z dymem.

    oszczednosc? 2 cykle.

    koszt dodatkowe kolejne 5 cykli i kolejne 5 cykli.

    oczywiscie jak pacjent dozyje. ale przewaznie dozywa, tylko jest na
    wejsciu w duzo gorszym stanie,

    > niektórzy -- tak. jak ich stać. To sobie wtedy dokupują coś więcej niż
    > pakiet oferowany w ramach NFZ.

    Nie musza nic dokupywac, to zalezy jak czesto i co potrzebuja. Czasem
    oplaca sie raz zaplacic 10 tys niz przez 10 lat placic miesiac w miesiac
    100. (10x12x100 = 12 tys > 10 tys)

    > Ale postulowałeś, żeby ten pakiet był nieskończenie idealny. A na to
    > wspólnoty nie stać.

    Nie.

    MA byc dokladnie okreslony.

    Uwarunkowany od wysokosci oplaty.

    PAkiet A - xxx zł
    PAkiet B - yyy zł

    Kazdy wybiera taki, jaki uwaza.

    > Nawet jak zjedziesz do poziomu ,,pakiet za 200zł drożej'' jak pisałeś w
    > innym liście, to też narodu nie będzie na to stać. I tak dla wielu jest
    > bardzo drogo.

    Nie obchodzi mnie to, ze kogos nie stac.

    Obchodzi mnie to, co ja place i co mam za to dostac.

    KAzdy troszczy sie o siebie.

    Tak jest sprawiedliwie.

    > Ty może możesz dać +200 na leczenie, +200 na autostrady, +200 na parki w
    > mieście +200 na cośtam... Choć z drugiej strony coś jojczyłeś na za
    > wysokie podatki. To w końcu za wysokie czy za niskie?

    Za wysokie.

    > No i jaki procent narodu z nich korzysta? Sklepów jubilerskich też jest
    > sporo, a jednak nie można powiedzieć, że uczyńmy je obowiązkowe,
    > przecież wszystkich na to stać.

    Ale jakby nakazac ustawa, ze kazdy ma placic sklepom, bo sa?

    > e-e. Bo wtedy w kasie NFZ (nie zus! mylisz pojęcia) będzie jeszcze mniej
    > i jeszcze mniej będzie im można zapewnić.

    Ale to ich problem, prawda?

    JAk kogos nie stac na 200 metrowy dom to mieszka w 4 na 60 metrach
    mieszkania.

    Dlaczego ja mam ponosic koszty tego, ze ktos chce mieszkac w duzym domu
    choc go na to nie stac?

    > Konkretnie to pierdylon gazylionów dolarów. Bo full serwis to może
    > oznaczać dowolne coś.

    No to ja chce znac ceny za odpowiednie przedzialy.

    > Łącznie z tym, że za każdym obywatelem będzie
    > jeździł zespół specjalistów z każdej dziedziny dostępny 24h/dobę z
    > możliwością dotransportowania w 10 sekund do najbliższego szpitala gdzie
    > będzie można wykonać każdą operację, nawet najbardziej eksperymentalną i
    > dopiero co opracowaną metodą...

    No to politycy prawie tak maja. I nie rozumieja, ze sluzba zdrowia jest
    w oplakanym stanie, bo oni sa vipami i maja wlasny szpital.

    Czemu nie moga korzystac z dowolnego szpitala?

    Poczekac 4 godziny na SORze albo 3 lata na zabieg?

    > No owszem, są błędy nadające się do poprawki, która to poprawka nic by
    > nie kosztowała wspólnoty. I cieszę się, że te błędy wychwytujesz i że w
    > swojej rozpoczynającej się właśnie karierze politycznej ruszysz do boju,
    > żeby wprowadzać te zmiany. Ja na to niestety jestem za chory i za słaby.

    > Wydaje mi się, że zdecydowanie przesadzasz. Jak leżałem to oficjalnie
    > pytano jako prywatne leki posiadam, jakie zażywam i siostra nawet je
    > podawała w ramach pilnowania dawkowania.,

    To zalezy na co to sa leki. Jak lykasz wlasne na cos (choroba
    przewlekla) a jestes na cos innego to mozesz, bo musisz.

    Ale jak trafisz na lecznie XXX lekiem YYY i tego leku YYY szpital nie
    ma, to nie mozesz isc, kupic i powiedziec "leczcie". A juz na bank nie
    mozesz doplacic nic szpitalowi do leku zeby go dla Ciebie sprowadzili.

    Sa leki wlasciwie niedostepne poza szpitalnym leczeniem. Drogie. I nie
    ma jak go zdobyć.

    > No, bo wspólnota uznała, że tak będzie w ramach wspólnoty. Jak wspólnota
    > blokowa uzna, że się składacie na Serwis Sprzątający Klatkę Raz Na 2
    > Tygodnie, to ty możesz sobie dokupić własny ale nie zamówić własny
    > ZAMIAST tamtego. Pozostaje ci przekonać wspólnotę, że SSK z kasy
    > wspólnoty jest bez sensu.
    >
    > Akurat ja się nie zgadzam, że NFZ jest bez sensu, bo przykłady krajów
    > gdzie komercyjne ubezpieczenia medyczne występują, pokazują, że jest
    > jeszcze gorzej niestety.

    Bo to u nas tak jest od zarania dziejow. Jest ekstra pomysl, ale
    realizacja wola o pomste do nieba. Sluszne zalozenie, realizacja od dupy
    strony.

    NFZ zaoszczedzil rok temu na lekach. Afera receptowa lekarzy.

    NFZ oszczedzil, ale on nie jest od oszczedzania. Bo to ja musialem
    kupowac leki na 100% a i tak musialem placic do ZUS.

    Za duzo posrednikow.

    Kasa wpada do czarnej dziury i po tym jak juz oskubia ten kazdy wplacony
    tysiac o poolowe wraca do spoleczenstwa.

    Rzesza urzedasow karmi sie tym, co powinno isc bezposrednio na leczenie.

    zen.aspx

  • 204. Data: 2013-04-18 22:27:11
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 22:09, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie sobie, tylko nam.

    Nie nam tylko sobie. Gdyby to bylo nam, to wycena bylaby realna. Koszt
    leczenia taki a taki i tyle NFZ placi.

    Ale NFZ placi mniej.

    Wiec z zalozenia usluga jest gorsza.

    JAk ci mechanik mowi, mozna to zrobic dobrze za 1000, albo udawac, ze
    sie zrobi za 500 to co wybierasz? Taniej z perspektywa za miesiac placic
    znow taniej i za miesiac... Czy drozej i miec z buta na 2 lata?

    > Bo my tę organizację powołaliśmy do zarządzania
    > publicznie dostępnymi usługami medycznymi. Chyba nie sądzisz, że jest
    > możliwe aby każdy obywatel osobiście ustalał koszyk świadczeń i zasady
    > finansowania.

    KAzdy obywatel powinien miec mozliwosc powiedziec - a teraz to sie
    pierdolcie z takim koszykiem. Albo place polowe waszej wymyslonej stawki
    za to co wymysliliscie, ablo sajonara.

    > Owszem, bo taka jest idea tego właśnie systemu. Tak samo jak z OC. Jak
    > wjedziesz w dupę mojego BMW i koszt naprawy wyniesie 20 tysięcy złotych,
    > to Twoje TU z Twojego OC zapłaci mi 20 tysięcy złotych, niezależnie czy
    > płaciłeś 200zł na malucha czy 2000zł na tira.
    >
    > Wspólnota uznała, że należy wszystkim zapewnić pewien poziom usług, bo
    > jakby różnicować poziom od wkładu, to ci biedni zaczną znów umierać na
    > ulicach i generować problem społeczny.
    >
    > Choć w sumie twoja idea różnicowania nie jest taka głupia, tylko ja bym
    > ją odwrócił. Więcej dawać tym, co ich nie stać, a od tych co stać
> [...]

    Ale przeciez tak jest!

    Ile placi chemik z biedronki za minimalna? A ile etatowiec z 9000 brutto?

    Ten pierwszy placi duzo mniej. A gdyby znormalizowac per "100" zł. to
    ten pierwszy dostawalby duzo wiecej od tego drugiego.

    > Czyli jak mnie stać na dentystę, to nie mam
    > refundacji. Jak mnie stać na operację po zawale, to nie mam refundacji...

    Tylko wtedy, gdy moge nie placic skaldek.

    Wtedy ocenie, czxy mnie stac i czy mi potrzebna refundacja.

> [...]
    >
    > I tak masz się fajnie, bo żyjesz w demokracji i możesz se pojojczyć i do
    > tego próbować demokratycznie wpływać na decyzje wspólnoty. Za czasów
    > feudalnych dostałbyś w ryja od pana i poleciał w podskokach na jego pole
    > mu pańszczyznę odrobić, a żeby ci rodzina nie zdechła z głodu, to byś po
    > nocy swój kawałek poletka obrabiał, z którego byś jeszcze oddał stosowne
    > dziesięciny na stosowne organizacje kościelne albo państwowe. A jak byś
    > się żenił z fajną laską, to byś miał spore szanse, że twój pan skorzysta
    > z prawa do pierwszej nocy z nią. I wtedy faktycznie byś mógł powiedzieć,

    zen.aspx

  • 205. Data: 2013-04-18 22:28:36
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 22:15, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ależ działa. Dzieci mają ustawowy obowiązek alimentowania rodziców. I
    > część jego jest prowadzona właśnie przez system emerytur.

    Swoich rodzicow? Czy wszystkich? :>

    zen.aspx

  • 206. Data: 2013-04-18 22:29:19
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 22:17, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Potrafisz. Kłamiesz w żywe oczy że mogę stać się dwudziestolatką,

    Nie klamie. NApisalem, ze jak chcesz, mozesz sprobowac.

    zen.aspx

  • 207. Data: 2013-04-18 22:44:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 22:00, hiki o! pisze:
    > Mowi sie trudno.

    No i wspólnota uznała że nie i że z przyczyn takich a nie innych powinno
    się mu pomóc uzyskać wykształcenie.

    >Mnie nie stac na wlasnego dreamlinera.
    > Powinienem go dostać?

    Jeżeli wspólnota uzna, że to korzystne dla wspólnoty i w dodatku ją na
    to stać, to czemu nie.

    > Dlaczego z przestepstw?

    Bo niewykształcony będzie żył tylko z tego, bo nic innego nie będzie umiał.

    > Brakuje nam osob po zawodowkach.

    Nie wiem czy wam brakuje, ale nawet jeśli, to to jest właśnie
    wykształcenie! Zawodowe!
    Przecież nie twierdzę, że 100% społeczeństwa ma być prof. dr inż. hab.
    Nawet podstawówka to już wykształcenie, dlatego w niektórych kręgach
    (zbliżających się już do gett właśnie) prowadzi się akcje wręcz
    przymusowego doprowadzania do ukończenia podstawówki. Oczywiście,
    świetnie wykształcony rzemieślnik, mistrz w swoim fachu równy jest prof.
    dr. inż. hab. tylko w innej odnodze kształcenia.

    > Nie musza znac
    > Mickiewicza.

    Zdecydowanie nie muszą. Ja też chłopa na oczy nie widziałem. Ja pisałem
    tylko, że ludzie bez wykształcenia stanowią problem społeczny. Nie
    określałem jaki typ to ma być wykształcenia, jaki profil itp. Taki
    powinien być, żeby pozwolił mu na legalne życie na sensownym poziomie i
    jednocześnie świadczenie społeczeństwu potrzebnych społeczeństwu usług.
    Jeden będzie grał w teatrze, inny buty robił , a jeszcze inny
    opracowywał nowe lekarstwa

    > Maja znac sie na reperowaniu rur, zamiataniu chodnikow,
    > malowaniu płotów, wywozeniu smieci.

    No i trzeba ich w tym wykształcić.

    > Bedac swego czasu na SORze z powaznym problemem czekalem 4 godziny,
    > zanim obsluzono 3 meneli z rozbitymi glowami. Jeden z meneli chcial bic
    > nawet ochrone. 2 go trzymalo gdy lekarz zajmowal sie jego rospierdoloną
    > o kraweznik mordą.

    Tylko nie bardzo widzę inny system. Kto ma określać priorytet?

    > Sorry, to nie byl czlowiek, to bylo cos gorszego nisz zwierze.

    Nie, to był człowiek. Chory, wymagający pomocy.

    > Uwazam, ze za panstwowe pieniadze, czyli moje, takie zwierzeta powinny
    > czekac, czekac az wytrzezwieja, potempokazac, ze ladnie placa skladki, a
    > potem spierdalac bez otrzymania pomocy.

    Tak jest panie übermensz. Tylko jakie zasady pan proponujesz do wyboru?
    Kto ma wydawać legitymacje Prawdziwego Człowieka?

    > _____________^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zgadzam sie z CALA WSPOLNOTA.
    >
    > Niestety nie lozy sie cala.

    Cała, co nie znaczy że cała tyle samo. Taka idea. Że jak tego biednego
    schorowanego dziecka, co się właśnie urodziło nie stać na leczenie, to
    nie łoży a korzysta, ale potem jak przeżyje, zostanie obywatelem, to
    znów będzie łożyć. Może do końca życia będzie więcej czerpać niż łożyć,
    a może odwrotnie, do końca życia więcej nie skorzysta i więcej włoży niż
    wyjmie. Na tym polega społeczne dbanie o społeczeństwo. Jedni są na
    plusie inni na minusie, ale w sumie większość tak chce, bo zdrowość
    społeczeństwa się generalnie opłaca, nawet jak pozornie jesteś na
    minusie bo mniej skorzystałeś z medyka niż włożyłeś w NFZ.

    > NIE ODKLADAMY NIC!!!

    Nie dostajesz raportu z OFE?

    > - Te pieniądze nie są obywateli ze względu na przymusowy charakter
    > daniny, jakim jest składka ZUS, która jest dzielona między ZUS i OFE.

    No i co z tego, że przymusowy? To twoje konto w OFE i twoja przyszła
    emerytura. Przymusowe dlatego, że wspólnota uznała, że sporo ludzi bez
    przymusu by się migało, a potem wisiało na społeczeństwie i jojczyło. To
    tak jak z tymi powodziami, co nie dość, że debile se w terenach
    zalewowych domy pobudowali, to jeszcze nie ubezpieczyli a jak zalało to
    z kasy społecznej trzeba było pomagać, bo to nieetycznie ich zostawić
    żeby zdechli na drodze.

    > Stąd, jeżeli OFE są tak dobre dla obywateli, to powinny być dobrowolne.
    > Ludzie sami powinni głosować pieniędzmi: czy chcą być w OFE w ZUS-ie,
    > czy gdziekolwiek indziej.

    No i od dobrowolności jest III filar na luksusy i inne Ubezpieczenia
    Pośmiertne Co To Mąż Mi Umarł Ale Nie Przejmuj Się Stefka, Miał
    Ubezpieczenie, Więc pogrzeb Mu Wyprawiłam i Jeszcze Mi na Piwo Zostało I
    to Tyle Co Gazeta Od Złotówki Dziennie. Ale podstawowe minimum musi być,
    dla ochrony społeczeństwa.

    Więc masz:

    ZUS dla opieki społecznej nad tymi, co im inflacja zjadła to co odłożyli
    swoją pracą, żeby teraz nie zdychali z głodu

    OFE dla zmuszenia ludzi do odkładania niezbędnego minimum, żeby potem
    jeden Młody Gniewny Nieśmiertelny nie budził się z ręką w nocniku i na
    szyi społeczeństwa.

    III Filar i inne metody dla tych, co już chcą i ich stać na inne zabawy.

    > To ma pecha.

    No ma. I społeczeństwo uznało, że etyka i społeczne postrzeganie tego
    jest takie a nie inne i że będą wprowadzone mechanizmy ochrony przez
    takim problemem.

    > No kurwa, nie mozna dbac o kazdego "bo moze miec pecha".

    No są różne warianty etyki. JKM głosi, że mają umierać na ulicy i pech
    to pech. Ty jak widzę się do niego przyłączasz. A ja mam etykę
    chrześcijańską i uważam, że należy innym pomagać na ile można.

    > KAZDY DBA SAM O SIBIE najlepiej jak moze.

    Wiesz, już w czasach prehistorycznych ludzie się gromadzili we wspólnoty
    i sobie pomagali.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 208. Data: 2013-04-18 23:00:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 22:19, hiki o! pisze:

> [...]
    > na miesieczna batalie i chorobe. bo nie jestem na etacie ani na
    > cieplutkiej budzetowej posadzie. dzie czy sie lezy czy sie siedzu to

    Bo miałeś z czego wydać. Czyli było cię stać.

> [...]
    > wiec kasa za 5 cykli leci z dymem.
    > oszczednosc? 2 cykle.
    > koszt dodatkowe kolejne 5 cykli i kolejne 5 cykli.

    No niestety jest wiele błędów w systemie NFZ i tu się zgadzam, trzeba
    dążyć do ich naprawiania.

    > Nie musza nic dokupywac, to zalezy jak czesto i co potrzebuja. Czasem
    > oplaca sie raz zaplacic 10 tys niz przez 10 lat placic miesiac w miesiac
    > 100. (10x12x100 = 12 tys > 10 tys)

    No właśnie. CZASEM. Ja np. jestem przykładem osoby chorej, która wyjęła
    dużo więcej niż włożyła w system. I gdyby nie system, byłoby po mnie.
    Oczywiście można mieć etykę że tacy do piachu, ale społeczeństwo uznało
    inaczej.

    > Nie.
    > MA byc dokladnie okreslony.
    > Uwarunkowany od wysokosci oplaty.
    > PAkiet A - xxx zł
    > PAkiet B - yyy zł

    No ale to nie jest pakiet wynikający z twoich wpłat. Nie jest na
    zasadzie 100zł płacę to mam 10 kanałów TV, a jak 50 to mam 5. To jest
    pakiet na zasadzie ,,płacę 10zł a w razie potrzeby mam pakiet 5 kanałów
    albo 10 kanałów albo 20 kanałów, bo są tacy co płacą a nie mają żadnego
    kanału, więc w sumie się uśredni.

    > Nie obchodzi mnie to, ze kogos nie stac.
    > Obchodzi mnie to, co ja place i co mam za to dostac.

    No więc ciebie też nie stać. I tylko dzięki temu, że prawdopodobieństwo
    że będziesz musiał skorzystać jest <1 to masz szanse, że jak nagle się
    przydarzy że jednak sieknie ci coś większego, to nie zostaniesz na lodzie.

    > KAzdy troszczy sie o siebie.
    > Tak jest sprawiedliwie.

    Wg twojej sprawiedliwości. Naród jej jak widać nie podziela.

    > Za wysokie.

    No a chcesz +200 więcej żeby mieć lepszy pakiet medyczny.

    > Ale jakby nakazac ustawa, ze kazdy ma placic sklepom, bo sa?

    No jak np. społeczeństwo uzna, że wyeliminuje w ten sposób głód i każdy
    będzie płacił na sklepy z pieczywem, a w zamian za to dostanie określony
    koszyk pieczywa i dzięki temu, że bogaty zapłaci więcej, to ten biedny
    co zapłaci mniej albo wcale dostanie swoją bułeczkę na śniadanie....
    Kwestia umowy społecznej i uznania jaki model w danym momencie jest
    korzystny dla społeczeństwa (korzystny niekoniecznie finansowo!
    społeczeństwo to nie przedsiębiorstwo, jego celem nie jest optymalizacja
    funkcji zysku)

    > Ale to ich problem, prawda?

    i społeczeństwa. Które etycznie nie godzi się, żeby panowała zasada
    ,,przeżywają najsilniejsi'' i od tysiącleci podejmuje mniejsze lub
    większe działania wspierające słabsze jednostki.

    > Dlaczego ja mam ponosic koszty tego, ze ktos chce mieszkac w duzym domu
    > choc go na to nie stac?

    No tego nie musisz. Aż tak daleko socjal się nie posuwa. Choć gdyby nas
    było na to stać jako społeczeństwo, to w sumie czemu nie...

    > No to ja chce znac ceny za odpowiednie przedzialy.

    No jasne, lecę ci robić kalkulacje....

> [...]
    >
    > Czemu nie moga korzystac z dowolnego szpitala?
    >
    > Poczekac 4 godziny na SORze albo 3 lata na zabieg?

    Bo ich stać na prywatne i wolą tak jak ty zapłacić?

    Ja nie mówię, że system nie wymaga poprawek. Wymaga i to wielu. Ale na
    razie to nic konstruktywnego nie zadziałałeś.

    > Ale jak trafisz na lecznie XXX lekiem YYY i tego leku YYY szpital nie
    > ma, to nie mozesz isc, kupic i powiedziec "leczcie". A juz na bank nie
    > mozesz doplacic nic szpitalowi do leku zeby go dla Ciebie sprowadzili.

    Jeżeli masz rację, to to owszem, jest do zmiany i to głupia zasada. Choć
    może ma swoje uzasadnienie, żeby uniknąć wymuszania. Taki szpital mógłby
    udawać, że nie mają. Brałby od NFZ za lek i od pacjenta drugi raz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 209. Data: 2013-04-18 23:26:02
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 23:00, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo miałeś z czego wydać. Czyli było cię stać.

    Jakbym wydał zero to byłbym teraz na -2000 zamiast na -500

    To lepiej byc na wiekszym czy na mniejszym minusie?

    > No niestety jest wiele błędów w systemie NFZ i tu się zgadzam, trzeba
    > dążyć do ich naprawiania.

    Tam sa same bledy!

    I nie ma odpowiedzialnych!

> [...]
    > dużo więcej niż włożyła w system. I gdyby nie system, byłoby po mnie.
    > Oczywiście można mieć etykę że tacy do piachu, ale społeczeństwo uznało

    A wystarczylo, zeby to nie spoleczenstwo decydowalo tylko rodzina.

    > No ale to nie jest pakiet wynikający z twoich wpłat. Nie jest na

    I to jest zle. Bo kazdy ma dostac max, nawet jak nas na to nie stac.

    > No więc ciebie też nie stać. I tylko dzięki temu, że prawdopodobieństwo
    > że będziesz musiał skorzystać jest <1 to masz szanse, że jak nagle się
    > przydarzy że jednak sieknie ci coś większego, to nie zostaniesz na lodzie.

    Zalezy jak zdefiniowac "na lodzie".

    JAk maja mnie przestac leczyc w polowie terapii to ja to definiuje "na
    lodzie".

    > Wg twojej sprawiedliwości. Naród jej jak widać nie podziela.ie

    Nie odpowiada mi to, ze sprawiedliwie jest wtedy gdy nie jest
    sprawiedliwie :]

    > No a chcesz +200 więcej żeby mieć lepszy pakiet medyczny.

    Cos za cos, konkretna kasa, za konkretna usluge.

> [...]
    > koszyk pieczywa i dzięki temu, że bogaty zapłaci więcej, to ten biedny
    > co zapłaci mniej albo wcale dostanie swoją bułeczkę na śniadanie....

    A dlaczego mialby dostawac cos, na co go nie stac?

> [...]
    > korzystny dla społeczeństwa (korzystny niekoniecznie finansowo!
    > społeczeństwo to nie przedsiębiorstwo, jego celem nie jest optymalizacja

    Nie mozna natomiast pozwalac, aby kasa byla manowana. JAk place na
    leczenie to ta kasa ma isc na leczenie, a nie na oplaty urzednikow
    ktorzy wedle wlasnego widzimisie przynaja to co im zostanie na leczenie.

    > i społeczeństwa. Które etycznie nie godzi się, żeby panowała zasada
    > ,,przeżywają najsilniejsi'' i od tysiącleci podejmuje mniejsze lub
    > większe działania wspierające słabsze jednostki.

    JA w zamian za to, ze przestana mnie okradac podatkami moge sie
    zobowiazac utrzymywac 2 emerytow. Wyjda na tym lepiej, niz obecnie.
    I ja tez. Oni dostana wiecej, ja strace mniej.

    Posrednikk - zlodziej 0 nie jest nam, spolecznstwu, potrzebny.

    > No tego nie musisz. Aż tak daleko socjal się nie posuwa. Choć gdyby nas
    > było na to stać jako społeczeństwo, to w sumie czemu nie...

    > No jasne, lecę ci robić kalkulacje....

    Nie ty. Ty i ja placimy urzadasom, zeby to zrobili. Jak nie potrafia -
    powinnismy moc im nie placic.

    > Bo ich stać na prywatne i wolą tak jak ty zapłacić?

    Nie, oni korzystaja z dedykowanego specjalistycznego szpitala zaraz przy
    ich cyrku. Bo maja ustawowo zagwarantowany dostep do najlepszych
    specjalistow ASAP. Bo sa wazni.

    > Ja nie mówię, że system nie wymaga poprawek. Wymaga i to wielu. Ale na
    > razie to nic konstruktywnego nie zadziałałeś.

    Krok po kroczku wycofuje sie ztego chorego zlodziejskiego systemu
    pobierania haraczy :)

    Nie bede sie kopal z koniem. Glosuje portfelem.

    > Jeżeli masz rację, to to owszem, jest do zmiany i to głupia zasada. Choć
    > może ma swoje uzasadnienie, żeby uniknąć wymuszania. Taki szpital mógłby
    > udawać, że nie mają. Brałby od NFZ za lek i od pacjenta drugi raz.

    Ale to by bylo oszustwo i mamy bardzo duzo nudzacych sie urzednikow,
    ktorzy mogliby to kontrolowac zamias popijac kawe i o 15-tej do domku.

    zen.aspx

  • 210. Data: 2013-04-18 23:40:31
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 22:44, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Zdecydowanie nie muszą. Ja też chłopa na oczy nie widziałem. Ja pisałem
    > tylko, że ludzie bez wykształcenia stanowią problem społeczny.

    No to eksmitowac problemy na madagaskar czy do innej korei.

    staropolskie: Jak sobie poscielesz, tak sie wyspisz

    > No i trzeba ich w tym wykształcić.

    Kurs wystarczy. A do zamiatanie tylko 2 godziny BHP.

    > Tylko nie bardzo widzę inny system. Kto ma określać priorytet?

    Ten sam, kto decyduje teraz ze menel idzie pierwszy, choc przyszedl
    ostatni.

    Odwrocic priorytety.

    > Nie, to był człowiek. Chory, wymagający pomocy.

    No wlasnie. Bo wszyscy sa rowni. NIE KURWA NIE SA. Nigdy nie byli. I
    trzeba skonczyc z tym oszolomstwem.

    Nie ma ubezpieczenia? Nie ma leczenia.

    Trza bylo sie uczyc, dbac o swoja przyszlosc. A nie chclac. Ponosic
    konsekwencje swoich czynow.

    > Tak jest panie übermensz. Tylko jakie zasady pan proponujesz do wyboru?
    > Kto ma wydawać legitymacje Prawdziwego Człowieka?

    Wklad wnoszony w spoleczenstwo.

    > Cała, co nie znaczy że cała tyle samo. Taka idea. Że jak tego biednego
    > schorowanego dziecka, co się właśnie urodziło nie stać na leczenie, to
    > nie łoży a korzysta,

    ALe loza jego rodzice. Lozyli na dlugi czas zanim sie chore urodzilo.

    > ale potem jak przeżyje, zostanie obywatelem, to
    > znów będzie łożyć. Może do końca życia będzie więcej czerpać niż łożyć,

    Odda potem lozac na rodzicow, ktorzy lozyli na niego.

> [...]
    > społeczeństwa się generalnie opłaca, nawet jak pozornie jesteś na
    > minusie bo mniej skorzystałeś z medyka niż włożyłeś w NFZ.

    a co z menelem, ktory urodzil sie zdrowy ale postanowil nie pracowac i
    chlac?

> [...]
    > żeby zdechli na drodze.

    > No i od dobrowolności jest III filar na luksusy i inne Ubezpieczenia

    Czyli jak juz mnie okradnto mam sie cieszyc, bo to co zostanie moge
    przeznaczy na to co z pierwszych dwóch mi sie nalezy? :)

> [...]
    > Ubezpieczenie, Więc pogrzeb Mu Wyprawiłam i Jeszcze Mi na Piwo Zostało I
    > to Tyle Co Gazeta Od Złotówki Dziennie. Ale podstawowe minimum musi być,

    Nie widze zadnego argumentu by chronic wspomnianego menela.

    > Więc masz:
    >
    > ZUS dla opieki społecznej nad tymi, co im inflacja zjadła to co odłożyli
    > swoją pracą, żeby teraz nie zdychali z głodu

    od tego maja dzieci i rodziny, zeby nie zdechli z glodu.

    > OFE dla zmuszenia ludzi do odkładania niezbędnego minimum, żeby potem
    > jeden Młody Gniewny Nieśmiertelny nie budził się z ręką w nocniku i na
    > szyi społeczeństwa.

    blad - ofe do stwarzania iluzji. ci co w nia uwierza, obudza sie z reka
    w nocniku.

    > III Filar i inne metody dla tych, co już chcą i ich stać na inne zabawy.

    ROTFL :)

    Placisz raz, placisz drugi raz, a teraz jak chcesz to co juz zaplaciles,
    to plac trzeci raz.

    > No ma. I społeczeństwo uznało, że etyka i społeczne postrzeganie tego
    > jest takie a nie inne i że będą wprowadzone mechanizmy ochrony przez
    > takim problemem.a

    No to niech dotyczy tylko tych co maja pecha i nie maja rodziny ani dzieci.

    > No są różne warianty etyki. JKM głosi, że mają umierać na ulicy i pech
    > to pech. Ty jak widzę się do niego przyłączasz. A ja mam etykę
    > chrześcijańską i uważam, że należy innym pomagać na ile można.

    Czy ja moglbym sam decydowac komu pomagac i jak?

    Czy po chcescijansku nie moge?

    > Wiesz, już w czasach prehistorycznych ludzie się gromadzili we wspólnoty
    > i sobie pomagali.

    Tak, ale jak jeden zaczal drugiego okradac, to go wyganiali ze stada i
    ten zdychal samotnie.

    zen.aspx