  • 181. Data: 2013-04-18 19:35:50
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 18:57, Maruda wrote:

    > Zauważ prostą prawidłowość: Jeśli ubezpieczenie (ZUS, NFZ, OC) jest
    > obowiązkowe, to nie jest ŻADNYM ubezpieczeniem. Jest po prostu haraczem,
    > podatkiem. No i chodzi o to, żeby napełnić ogromny wór, z którego potem
    > swoi będą mogli kraść ile zapragną. Tak działa to (i nie tylko to)
    > "państwo".
    > Ono sobie nie da tego zabrać. Tak jest już prawie na całym świecie.
    > Motłoch jest dymany w skali globalnej i siedzi cicho zgodnie z
    > zaleceniami AL.

    Ja to wiem. Bo dokladnie tak jest.

    zen.aspx

  • 182. Data: 2013-04-18 19:42:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 16:09, Andrzej Lawa pisze:
    > I, zwracam uwagę, u nas podatki nie są najwyższe. Są kraje z wyższymi
    > podatkami, do których wiecznie marudzący "polacy" wzdychają jako wzór
    > dobrobytu.

    Jak mierzysz wysokość podatków? Procentami? Bo wiesz, to nie jest
    miarodajne. Popatrzmy na dwa przykłady:

    a) Zarabiam 2000zł i mam zapłacić 500zł podatku, jestem mocno wściekły,
    a ten podatek mnie mocno obciąża życiowo. Więc mając podatek 25% jestem
    niezadowolony, próbuję uciekać od podatków, jestem niezadowolony.

    b) przeprowadzam się do kraju, podatek wynosi 50% a nie 25%. Pozornie
    powinienem bardziej jęczeć. Jednak tam zarabiam 20 tysięcy złotych (lub
    porównywalnie z siłą nabywczą taką). Oddaję 10 tysięcy na podatek i
    chwalę sobie, że żyję w dobrobycie.

    > Hmm... A weź przypomnij mi, która ekipa obniżyła podatek dochodowy?
    > ;->

    No fakt, PO. Ale w skali całości to wiesz...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 183. Data: 2013-04-18 20:16:02
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > powinienem bardziej jęczeć. Jednak tam zarabiam 20 tysięcy złotych (lub
    > porównywalnie z siłą nabywczą taką). Oddaję 10 tysięcy na podatek i

    Tak właśnie myśli homo sovieticus.
    Może trochę zmieni Twoją interpretację założenie (przypomnienie), że
    każdego centa musisz sam wypracować, np. haftując serwetki. Jeśli więcej
    pracowałeś, więcej wyprodukowałeś, a ONI Ci w związku z tym więcej
    zabierają, to u każdego normalnego człowieka musi pojawić się sprzeciw
    "jakim qwa prawem?". Przecież haftując dwa razy więcej serwetek w takim
    samym stopniu korzystam z usług państwa. Dlaczego mam za nie płacić dwa
    razy więcej?
    Dołóż do tego jeszcze swojego bezrobotnego sąsiada menela, który nie
    haftuje, nie płaci podatku, a dostaje zasiłek dla bezrobotnych. Nadal
    jest OK?

    > No fakt, PO. Ale w skali całości to wiesz...

    A PiS zniosło PoSiD (czyli rabowanie wdów i sierot) w I grupie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 184. Data: 2013-04-18 21:02:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 15:35, hiki o! pisze:

    > JAk nei ma? To za co chodza do prywatnych lekarzy?

    Nie chodzą. Mój teść właśnie był u lekarza i specjalnie prosił o
    najtańszy antybiotyk (3,50zł) bo na droższe go nie stać. Wspólnota tak
    uznała, że taka wartość będzie w miarę do zaakceptowania przez ogól i za
    te pieniądze jest świadczony poziom taki, na jaki wystarczy pieniędzy. A
    jak chcesz więcej, to, o ile cię stać, możesz prywatnie. Sporo osób
    jednak nie stać.

    > JAkbym mogl placic 100-200 zlotych wiecej miesiecznie, ale miec w zamian
    > full serwis,

    A czemu uważasz, że za twoje 100-200zł więcej mógłbyś tyle mieć? a jak
    to nie wystarcza?

    >czyli to wszystko co mam teraz placac ekstra idac do
    > prywatnego to czemu nie.

    No to szukaj jakiegoś prywatnego ubezpieczenia medycznego. Tylko z tym
    niestety tak różowo nie jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 185. Data: 2013-04-18 21:04:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 15:38, hiki o! pisze:

    > Nie ma w umowie zadnych wytycznych co mi si enalezy a co nie.

    Jest. NFZ ustala koszyk świadczeń i zasady finansowania.

    > Nie mam umowy nawet.

    Masz. Stosowne przepisy dotyczące NFZ i okolic. Wspólnota nie zawiera
    umów na konkretne działania z każdym członkiem, tylko właśnie wydaje
    uchwały wspólnoty. Zarówno w skali bloku jak i Państwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 186. Data: 2013-04-18 21:08:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 19:08, Maruda pisze:
    > Ale ochrona zdrowia, szkolnictwo, emerytury - po cholerę mają być państwowe?

    Szkolnictwo: Bo wspólnota uznała, że to korzystne dla rozwoju wspólnoty,
    żeby wiedza była dostępna dla wszystkich, a nie dla najbogatszych.

    Leczenie: Żeby ludzie biedni nie umierali i nie gnili na ulicach, tylko
    mieli zapewnione leczenie w takim zakresie, w jakim wspólnotę stać, bo
    zdrowa wspólnota jest w interesie wspólnoty.

    Emerytury: Żeby starzy ludzie nie umierali z braku środków do życia. To
    może najmniej wytłumaczalne z punktu widzenia czysto rozwojowego
    interesu wspólnoty. Ale wspólnota jest zbiorowiskiem żywych ludzi i taką
    większość etykę wyznaje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 187. Data: 2013-04-18 21:10:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 15:29, hiki o! pisze:

    > Mozesz sprobowac.

    Ty też możesz próbować kariery politycznej. Na moje oko masz większe
    szanse niż ja na tą 20latkę.

    > To wlasnie ta roznica. Mozesz sprobowac.
    Albo nie.
    > Moze wyjsc albo nie.

    Naprawdę sądzisz, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że się
    uda... Coś mi się wydaje, że se jaja robisz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 188. Data: 2013-04-18 21:16:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 14:21, hiki o! pisze:

    > To kazdy blok moze miec swoje wojsko, urzad skarbowy, ustawodastwo?

    Nie o to mi chodziło, bo jak już pisałem Gotfrydowi, mechanizmy są takie
    same, choć oczywiście prawo i uchwały i postanowienia inne, bo skala inna.

    Państwo ma całe wojsko, blok może mieć ochroniarza lub kilku. Choć na
    upartego, jak was bardzo stać, to możecie i powołać armię 20 tysięcy
    ochroniarzy.

    Urząd Skarbowy, owszem, przecież pobieracie różne opłaty do wspólnotowej
    kasy zgodnie z ustalonymi przez siebie wcześniej regułami.

    Ustawodawstwo -- oczywiście, cały wątek zaczął się od tego, że wspólnota
    Tomka wydała uchwalę o antenach.

    Oczywiście sama wspólnota mieszkaniowa działa na terenie większej
    wspólnoty np. miasta, a to miasto na terenie większej wspólnoty Gminy, a
    ta gmina ... i tak dalej, więc działania mniejszej wspólnoty nie mogą
    być sprzeczne z tym, co uchwaliła większa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 189. Data: 2013-04-18 21:21:42
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Szkolnictwo: Bo wspólnota uznała, że to korzystne dla rozwoju wspólnoty,
    > żeby wiedza była dostępna dla wszystkich, a nie dla najbogatszych.

    Oświata ma być cenionym towarem. Kto go nie docenia (i nie chce za niego
    zapłacić), niech zostanie głupim, dymanym motłochem.
    Pomijam oczywisty fakt, że pieniądze przepływające bezpośrednio od
    rodzica (studenta) do właściciela szkoły są efektywniej wykorzystywane,
    niż jeśli wpieprzy się między nich ministerstwo i budżet, który istnieje
    tylko po to, żeby było z czego kraść.

    > Leczenie: Żeby ludzie biedni nie umierali i nie gnili na ulicach, tylko
    > mieli zapewnione leczenie w takim zakresie, w jakim wspólnotę stać, bo
    > zdrowa wspólnota jest w interesie wspólnoty.

    Zdrowsza jest wspólnota składająca się z 80% zdrowych i 20% alkoholików,
    palaczy i innych durniów obchodzących się po bandycku ze swoim zdrowiem,
    bo przecież "leczenie jest za darmo", czy wspólnota składająca się z
    tych 80% zdrowych i tych 20% nieżywych?
    Czy pacjent świadomy kosztów opieki zdrowotnej będzie lepiej
    współpracował np. profilaktycznie, niż pacjent tego nieświadomy?

    Powyższy argument o pośrednictwie budżetu i ministerstwa pozostaje w mocy.

> [...]
    > może najmniej wytłumaczalne z punktu widzenia czysto rozwojowego
    > interesu wspólnoty. Ale wspólnota jest zbiorowiskiem żywych ludzi i taką

    Czy zdrowsze jest społeczeństwo, w którym każdy musi zadbać, aby odłożyć
    trochę na starość i mieć z czego żyć, bądź napłodzić i wychować dzieci,
    aby go utrzymywały, czy może wspólnota utrzymująca do końca życia 20%
    bezmózgich meneli, którzy nie wiedzą, że życie kosztuje?

    Powyższy argument o pośrednictwie budżetu i ministerstwa pozostaje w mocy.

    Dodam, że w zdrowym społeczeństwie muszą być ludzie umierający z głodu
    pod mostem i to w światłach reflektorów TVNu. Po to, aby pozostałym
    przypominać, że trzeba o siebie i swoją przyszłość zadbać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 190. Data: 2013-04-18 21:24:54
    Temat: Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 19:00, Maruda pisze:

    > Rozumiem, że Tobie wszystko się podoba, jest cacy i nie ma co
    > zmieniać/poprawiać?

    Jest, ale hejtowaniem na wymarłym forumie prawnym, który czasy
    świetności ma za sobą już dawno, a i w czasach świetności UseNetu nie
    służył tym celom, niewiele osiągniesz.

    Ruszaj do polityki i działaj.

    > Nie "nie chciało", tylko miał inne priorytety. Zauważ, że ci, którzy
    > poświęcili swoje rodziny, kariery, wolność, zdrowie - teraz też mają kaca.

    No to teraz do działania. Dzieci odchowane, wyfrunęły z gniazda, działaj.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek