  • 81. Data: 2023-04-08 19:17:33
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:06, Shrek pisze:

    > A musi być? Jak zgłosi zabójstwo to też odrzucacie, bo nie ma
    > uzasdnienie czemu zgłaszający uważa że to działanie celowe?

    To niecelowo wolno zabijać? Dlatego często wszczyna się "nieumyślne
    spowodowanie śmierci" i bada celowość działania.
    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2023-04-08 19:21:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:09, Shrek pisze:

    > Prawdę mówiąc nie. No dobra - pewnie jakimś niekorzystnym
    > rozporządzeniem mieniem albo coś. No ale babcia również może mieć
    > demencje - to co nie ma podstaw?
    > O, tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś wsparcie? Bo jak dla mnie to usiłowanie.

    Dla mnie też, ale dla sądu i prokuratury nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2023-04-08 19:23:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie,

    Co "nie"? Skąd wiedzą czy to oszustwo czy nie, skoro z zawiadomienia
    wynika że jak najbardziej może być to oszustwo (choć rzeczywiście nie musi).

    > A nie jest oszustwem, jeśli nie wyślesz, bo Ci się po prostu
    > nie chce - masz, ale nie chce Ci się.

    Ty tak na poważnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-04-08 19:27:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To niecelowo wolno zabijać?

    No czasem wolno. A czasem to nie zabijanie a przekroczenie uprawnień.
    > Dlatego często wszczyna się "nieumyślne
    > spowodowanie śmierci" i bada celowość działania.

    To dlaczego w sprawie stachowiaka nie wszczeliście?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2023-04-08 19:30:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla mnie też, ale dla sądu i prokuratury nie.

    Ale pytam czy masz jakieś wsparcie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-04-08 19:31:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:23, Shrek pisze:
    > Co "nie"? Skąd wiedzą czy to oszustwo czy nie, skoro z zawiadomienia
    > wynika że jak najbardziej może być to oszustwo (choć rzeczywiście nie
    > musi).

    Ale w postępowaniu karnym niejasności tłumaczy się na korzyść
    oskarżonego. To nie oskarżony ma dowieźć, że jest niewinny. On może nie
    przyznać się i odmówić składania wyjaśnień.

    > Ty tak na poważnie?
    Tak. Zajrzyj do kodeksu. Sprzedaż polega na tym, ze kupujący ma
    obowiazek zapłacić umówioną cenę, a sprzedający przekazać rzecz.
    Nieprzekazanie rzeczy jest oczywiście naganne, ale podlega jedynie
    postępowaniu cywilnemu. Komornik przyjdzie i Ci te rzecz zabierze i wyda
    kupującemu.
    --
    Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-04-08 19:36:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:27, Shrek pisze:

    > No czasem wolno. A czasem to nie zabijanie a przekroczenie uprawnień.

    No właśnie - choć wiem chyba, do czego dążysz - to zasadniczo nie wolno
    zabijać. To może być po prostu niezamierzony wynik zgodnego z prawem
    działania.

    > To dlaczego w sprawie stachowiaka nie wszczeliście?

    My, to znaczy kto? Ja i mój królik nie wszczęliśmy, albowiem nic mi o
    tym nie było wiadomo, a dla niego liczy się tylko0 siano. Gdyby Ci o
    Policje chodziło, to pewnie z tego powodu, ze to śledztwo, więc wszczyna
    go prokurator. A na temat prokuratora, to nie będę się nawet wypowiadał,
    bo nie wiem, czy wszczął, czy nie i czym się kierował. Ufam, ze jeśli
    faktycznie nie wszczął, to miał ważne powody.

    --
    Robert Tomasik

  • 88. Data: 2023-04-08 19:37:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale w postępowaniu karnym niejasności tłumaczy się na korzyść
    > oskarżonego.

    Ale póki co nikt żadnego postępowania jeszcze nie wszczął.

    > To nie oskarżony ma dowieźć, że jest niewinny. On może nie
    > przyznać się i odmówić składania wyjaśnień.

    Ale to potem. Na razie jesteśmy na etapie decyzji o wszczęsciu/odmowie
    wszczęcia postępowania. Na razie masz mieć nie dowody a "uzasadnione
    przesłanki".

    > Tak. Zajrzyj do kodeksu.

    Już szukam:

    "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-04-08 19:42:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie - choć wiem chyba, do czego dążysz - to zasadniczo nie wolno
    > zabijać. To może być po prostu niezamierzony wynik zgodnego z prawem
    > działania.

    No widzisz. Więc kontynujac twój wywód o tym, że należy odmówić
    wszczęcia postępowania bo coś co wygląda jak oszustwo może nim nie być,
    analogicznie należy odmówić wszczęcia postępowania jak zgłosił się
    zaniepokojony obywatel twierdzący że widzał jak jeden człowiek
    zastrzelił drugiego - choć może to być zabójstwo, to jednak nie musi:P
    Więc jak?

    > Ufam, ze jeśli
    > faktycznie nie wszczął, to miał ważne powody.

    Oczywiście że miał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-04-08 19:52:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:30, Shrek pisze:

    > Ale pytam czy masz jakieś wsparcie?

    Tak. Drużynę. Siedzą w garażu. I 2 dyżurne F-16, ale w Bydgoszczy, jakby
    dron atakował.
    --
    Robert Tomasik