  • 101. Data: 2023-04-08 22:27:07
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 19:59:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Znowu żeś coś wymyślił i teraz będziesz z tym walczył. Jeśli jest brak
    > dowodów na to, że doszło do popełnienia przestępstwa, to nie wszczyna
    > się i nie szuka na siłę - bo może facet jeździ pod wpływem alkoholu.
    > Odmawia się wszczęcia.

    a jak z tą matką? Najpierw sie stawia zarzuty, a potem sprawdza
    dowody?

    A swiadków to jak sie przesłuchuje ... bo skoro nie wiadomo czy było
    przestepstwo, to nie ma śledztwa :-)

    > Zaczynam się bać. Ta zgodność jest niepokojąca.

    J.

  • 102. Data: 2023-04-08 22:31:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 20:01:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zastanowiłeś się kiedyś, co piszesz? Jaki wyrok w sprawie niebędącej
    > przestępstwem? Widziałeś kiedyś wyrok "popierający" tezę, ze wolno
    > chodzić po chodniku?

    A ten sąd, który wymieniłeś, to co zrobił?

    A prokurator to w jaki sposób stwierdzil i który prokurator?

    Bo oczywiscie wnuczek babcie ma, moze do niej zadzwonic i pomoc
    poprosic, i moze sie w numerze pomylic, wiec to żadne przestępstwo :-)

    J.

  • 103. Data: 2023-04-09 01:29:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I sprawdziła. Przeczytała zawiadomienie i stwierdziła, że z samego
    > zawiadomienia wynika, że nie. O co Ci chodzi?

    To czego wydaje się brakować to jakiś centralny system kojarzenia
    takich spraw, żeby na podstawie zgłoszonych i wprowadzonych danych
    łączyć poszczególne zgłoszenia.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2023-04-09 01:51:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zaniepokojony obywatel twierdzący że widzał jak jeden człowiek
    > zastrzelił drugiego - choć może to być zabójstwo, to jednak nie musi:P

    W przypadku zgłoszenia dotyczącego śmierci to chyba zawsze coś muszą
    zrobić, ale jak np. zgłosisz, że widziałeś kogoś wycinającego drzewo?
    Może być owocowe, a może miał pozwolenie, a może to w ogólne nie było
    drzewo.

    Przy czym pewnie to drzewo sprawdzą i wyślą patrol :) no bo można (a
    sąsiad, który właśnie zciął starą jabłonkę będzie się pieklił na FB jak
    to policja nie ma już co robić). A w przypadku oszustwa to dużo
    bardziej skomplikowane. Powinno się MZ zweryfikować fakty ze zgłoszenia
    w sensie dane stron i czy zdarzenie miało faktycznie miejsce, a dalej
    zrobić coś, co umożliwiłoby połączenie różnych spraw, o ile jest ich
    więcej. Nic więcej chyba w sensie praktycznym robić się nie powinno. No
    chyba, że z samego zgłoszenia coś ekstra wynika.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2023-04-09 02:04:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To czego wydaje się brakować to jakiś centralny system kojarzenia
    > takich spraw, żeby na podstawie zgłoszonych i wprowadzonych danych
    > łączyć poszczególne zgłoszenia.
    No i dlatego właśnie lepiej, jak ALLEGRO czy inny OLX to robi, bo masz
    pokojarzone sprawy. Od tego kiedyś wyszliśmy.
    --
    Robert Tomasik

  • 106. Data: 2023-04-09 02:05:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z samego zawiadomienia stwierdziła, że to nie oszustwo. Macie szklaną kulę?

    Myślę, że Robert ma talent do używania nieprecyzyjnych sformułowań,
    które podkurwiają i powodują gwałtowne pączkowania dyskusji.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2023-04-09 02:21:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Apr 2023 23:29:58 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To czego wydaje się brakować to jakiś centralny system kojarzenia
    > takich spraw, żeby na podstawie zgłoszonych i wprowadzonych danych
    > łączyć poszczególne zgłoszenia.

    Chyba im troche brakuje, aczkolwiek - taka sprawa trafi do rejonowego
    komisariatu, tam odpowiedniej komorki ... i tam juz mniej ludzi
    pracuje, to moze cos skojarzą.

    Ale z tego co Robert pisze ... to po co im taki system?
    Przeciez ... nie ma sprawy. Nie ma znamion przestepstwa.

    Co prawda pytal sie, ile tych spraw, ale po co?
    Jedna czy 10 - co za roznica, gość tak nie lubi na pocztę chodzic, ze
    czeka na 20. Albo na 100.

    No i co tu w system wpisac - nic, bo sprawy nie ma, czy wszystkie
    zgloszenia i wszystkie umorzenia ... widac gosc ma hejterów, ktorzy
    chca go wrobic ...

    J.

  • 108. Data: 2023-04-09 02:38:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 02:04:23 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > No i dlatego właśnie lepiej, jak ALLEGRO czy inny OLX to robi, bo masz
    > pokojarzone sprawy. Od tego kiedyś wyszliśmy.

    No ale co - Allegro zna zamiary? Czy zbyt bogate jest, aby je spuscic
    na drzewo?

    J.

  • 109. Data: 2023-04-09 02:57:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 02:38, J.F pisze:
    > No ale co - Allegro zna zamiary? Czy zbyt bogate jest, aby je spuscic
    > na drzewo?
    ALLEGRO przysyła wielu pokrzywdzonych w jednym, zawiadomieniu. Czasem
    nawet wiele kont łączą.
    --
    Robert Tomasik

  • 110. Data: 2023-04-09 03:28:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Dla mnie też, ale dla sądu i prokuratury nie.

    Hmmm. A może to była jakaś specyfika konkretnej sprawy? Coś na
    zasadzie, że idzie koleś do banku chodnikiem z pistoletem, to nie jest
    to jednak usiłowanie napadu?

    Wydawałoby się, że usiłowanie czy nie, jest kwestią wykazania intencji
    na danym etapie. Trudno sobie wyobrazić, że wstępne bajerowanie babci
    nie da się klarownie połączyć z kolejnym etapem. Albo może coś tak
    takiego, że potraktowano to jako wywiad/profilowanie? Ale takie coś
    też wydaje się częscią procedury usiłowania oszustwa.

    --
    Marcin