  • 21. Data: 2005-07-28 22:17:05
    Temat: Re: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 23:04:48 +0200, Robert Tomasik
    <news:dcbh8n$qiq$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Żartujesz? Mam nadzieję, że tak. A w jakim trybie miałby to niby
    > dzielnicowy robić? No chyba, ze chodzi Ci o to, ze Gmina powiadamia o
    > popełnieniu wykroczenia. Tutaj już nie mogę zaręczyć, że ktoś gdzieś
    > tego nie czyni. Ale i tak ustalenia dzielnicowego nie mają nic do
    > rzeczy.

    Nie żartuję. Dzielnicowy jako cichociemny sprawdza, czy ktoś tam faktycznie
    zamieszkuje, czy niezamieszkuje i potem daje notatkę do dzielnicy ( do
    działu meldunkowego).

    --
    Kaja

  • 22. Data: 2005-07-28 22:20:33
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 23:25:46 +0200, Robert Tomasik
    <news:dcbig5$et0$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:dcbi8p$qs3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > mieszkania
    >
    > Jak pisałem, nie wykluczam, że gdzieś w Polsce ktoś coś takiego robi. Co
    > do zasady wymeldowanie jest postępowaniem administracyjny prowadzonym
    > przez organy Gminy.

    Ale organ gminy robi takie ciche dochodzenie i zajmują się tym dzielnicowi.

    --
    Kaja

  • 23. Data: 2005-07-29 06:55:21
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Teraz jest już inaczej (od ilu lat? hmmm), przepisy trochę się zmieniły, ale
    > ludziom jeszcze trudno się do tego przyzwyczaić.

    Cala kwestia posiadania uprawnien do przebywania w lokalu stracila
    swoja "wazkosc" z mocy wyroku TK z 19 czerwca 2002 r. ktory stwierdzil
    niezgodnosc z konstytucja art. 9 ust. 2 ustawy meldunkowej, ktory wowczas
    brzmial tak:
    "Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie uprawnienia do przebywania w lokalu
    (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie."

    teraz natomiast nalezy:
    "Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument
    potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z
    księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument
    poświadczający tytuł prawny do lokalu" (art. 9 ust. 2a)

    I dla wyraznego juz okreslenia charakteru czynnosci meldunkowych zostal
    dodany ust. 2b: "Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i
    ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu"

    pozdrawiam
    wkamil

  • 24. Data: 2005-07-29 09:00:41
    Temat: a wymeldowanie byłego lokatora?
    Od: "basia" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "MK" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pojść do
    >
    > Poszukaj w naszym archiwum pod kątem "wymeldowanie z urzędu". Skoro gość
    > nie mieszka od 6 miesięcy, to można go wymeldować.

    No dobrze, a jak to wygląda w sytuacji gdy ktoś jest zamieldowany i odmawia
    opuszczenia mieszkania po wygasnięciu umowy najmu? Czy kogoś takiego można
    wymeldować bez jego wiedzy i zgody - bo ostatnio dowiedziałam się, że ktoś
    komu ja wynajmuję mieszkanie może się zameldować na stałe i nawet nie musi
    mnie o tym poinformowac (o zgodzie nie wspominając).
    Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa właściciela do dysponowania swoją
    własnością (czyli mieszkaniem)?
    Przecież nawet gdybym wezwała policję w celu usunięcia byłego lokatora, to
    on im pokaże dowód z zameldowaniem i nikt go już nie ruszy...

  • 25. Data: 2005-07-29 09:19:16
    Temat: Re: a wymeldowanie byłego lokatora?
    Od: "Kamil Walczak" <w...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Przecież nawet gdybym wezwała policję w celu usunięcia byłego lokatora, to
    > on im pokaże dowód z zameldowaniem i nikt go już nie ruszy...

    Jezeli przebywa w lokalu to niestety nie wymeldujesz takiego delikweta.
    Najpierw sprawa o eksmisje i dopero po eksmisji bedziesz mogla zlozyc wniosek
    o wymeldowanie.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 26. Data: 2005-07-29 11:04:37
    Od: "basia" <m...@W...gazeta.pl>

    Kamil Walczak <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > Jezeli przebywa w lokalu to niestety nie wymeldujesz takiego delikweta.
    > Najpierw sprawa o eksmisje i dopero po eksmisji bedziesz mogla zlozyc
> [...]

    Dzięki za odpowiedź, własnie tego się obwiałam. To właśnie na tym forum parę
    dni temu wyczytałam, że człowiek któremu w dobrej wierze wynajmuję swoje
    mieszkanie może mi wyciąć taki numer (czyli zameldowac się na pobyt stały
    bez mojej wiedzy) Kiedyś to było absolutnie niemożliwe... to jakis paradoks
    historii, że przynajmniej pod tym względem w PRL bardziej szanowano prawo
    właściciela do własnego mieszkania niż obecnie. Wygląda na to, że jestem
    skazana na dobrą wolę mojego lokatora, ewentualnie jeszcze na jego
    nieznajomość prawa - większość ludzi na szczęscie nie wie, że wystarczy
    wynająć mieszkanie aby miec prawo do stałego zameldowania.

  • 27. Data: 2005-07-29 11:31:16
    Od: "Kamil Walczak" <w...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > nieznajomość prawa - większość ludzi na szczęscie nie wie, że wystarczy
    > wynająć mieszkanie aby miec prawo do stałego zameldowania.

    No dobrze, ale nawet jakby sie nie zameldowal, to jezeli dobrowolnie sie nie
    wyprowadzi, sila nie mozesz go wyrzucic z lokalu :-) Eksmisja musi byc -
    niestety.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 28. Data: 2005-07-29 12:01:00
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/29/2005 1:04 PM, basia wrote :

> [...]
    > mieszkanie może mi wyciąć taki numer (czyli zameldowac się na pobyt stały

    I słusznie, że może...

> [...]
    > nieznajomość prawa - większość ludzi na szczęscie nie wie, że wystarczy
    > wynająć mieszkanie aby miec prawo do stałego zameldowania.

    Ba. Większość ludzi nie wie, że prawa do przebywania w lokalu nabywa się
    poprzez umowę najmu/użyczenia a nie poprzez zameldowanie. I że Policja
    nie bawi się w usuwanie siłą osób niezameldowanych -- od tego jest komornik.

    art. 9 ust 2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym
    i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

    Zameldowanie jest bez związku z prawem do przebywania w lokalu. Jest to
    tylko czynność administracyjna. Właśnie przez PRL ludzie są przekonani,
    że zameldowanie do czegoś uprawnia w związku z przebywaniem w lokalu --
    tak jednak nie ma od wielu lat...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 29. Data: 2005-07-29 12:43:32
    Od: b...@p...onet.pl

    Niech osoba majaca tylul prawny do lokalu - w tym przypadku Twoi rodzice -
    napisza do wojta/burmistrza/prezydenta miasta wlasciwego dla miejsca w ktorym
    ten lokal sie znajduje podanie o wymeldowanie. w podaniu niech napisza kogo, z
    jakiego adresu i dlaczego chca wymeldowac.
    wymog 6 miesiecznego nieprzebywanie nie obowiazuje juz od ladnych paru
    miesiecy. zameldowanie na pobyt staly nie daje jegomosciowi, zadnych praw do
    lokalu. o tym kto przebywa w mieszkaniu decyduje jego wlasciciel a zameldowanie
    to tylko czynnosc rejestracyjna.
    nawet jesli miejsce pobytu faceta nie jest znane to osoba zajmujaca sie
    wymeldowaniem wystepuje do sadu o wyznaczenie przedstawiciela, ktory bedzie go
    reprezentowal w postepowaniu administracyjnym.
    postepowanie konczy sie wydaniem decyzji w ktorej burmistrz czy tam prezydent
    orzeka faceta wymeldowac i finito.

  • 30. Data: 2005-07-29 21:21:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "basia" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    musi
    > mnie o tym poinformowac (o zgodzie nie wspominając).

    Przecież mieszka, to czemu chcesz go wymeldować?

    > Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa właściciela do dysponowania
    swoją
    > własnością (czyli mieszkaniem)?

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Meldunek lub jego brak nie rodzi
    sam w sobie parwa do pobytu w lokalu.

    > Przecież nawet gdybym wezwała policję w celu usunięcia byłego
    lokatora, to
    > on im pokaże dowód z zameldowaniem i nikt go już nie ruszy...

    Jak nie będzie zameldowany, to również go nie ruszą, o ile nie włamał
    się do mieszkania albo w inny nagły sposób nie wdarł się.