  • 11. Data: 2005-07-28 15:44:57
    Temat: Re: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "MK" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dc8vkl$jbg$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > 1 rok i okazało się że jest nadal zameldowany w Urzędzie Stanu Cywilnego.

    To w urzedzie mozna mieszkac ? I byc w dodatku zameldowanym?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 12. Data: 2005-07-28 19:00:06
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Art. 29 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych nakłada na
    > właściciela lokalu taki obowiązek, a Art. 147 kodeksu wykroczeń określa
    > karę za niedopełnienie tego obowiązku.

    Chwileczke... :-)

    Art. 29 ustawy meldunkowej naklada obowiazek poinformowania o opuszczeniu
    lokalu przez zameldowanego, a art. 147 kw penalizuje "niezawiadomienie
    właściwego organu o niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej
    obowiązku meldunkowego"
    To podobne ale jakby nie to samo. Wlascicel ma tylko zawiadomic, ze
    zameldowany opuscil lokal. Jesli nie powiadomi, to wg mnie na podstawie art.
    147 kw nie sposob go karac.

    Na kim ciazy obowiazek powiadomienia organu meldunkowego o niedopelnieniu
    obowiazku meldunkowego stanowi art. 30 ustawy, moze to byc dozorca (hehe, ciec
    - Aniol Stanislaw), w dalszej kolejnosci administrator, i jeszcze dalej
    wlasciciel (ale nie lokalu tylko domu, czyli spoldzielnia, kamienicznik itp
    itd.), ew. soltys jesli dom jest na terenie wiejskim. I te osoby mozna karac.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 13. Data: 2005-07-28 20:02:22
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 16:44:27 +0200, Robert Tomasik
    <news:dcaqvq$c2o$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > przyjdzie,
    > chciał/a
    >
    > Źle wiesz. Primo gdzie mają wysłać owo wezwanie, skoro gość pod adresem
    > zameldowania nie mieszka. Sekundo co ma jego chęć do rzeczy.

    Koleżanka była w takiej sytuacji jakieś 10 lat temu. Były mąż chciał ją
    wymeldować do mamusi. Z dzielnicowym sprawę już opijał. Została wezwana do
    urzędu dzielnicowego, kazali jej podać dowód i zaczęli wymeldowywać. Ona się
    zdenerwowała, nic nie podpisała, napisała od razu sprostowanie i zażalenie.
    Ten dzielnicowy oczywiście wyleciał z pracy ( bo koleżanka ma w rodzinie
    kogoś na wyższym stołku w policji). W rezultacie założyła ( pół roku po
    rozwodzie) sprawę o podział majątku. Były mąż miał pół roku na wyniesienie
    się z mieszkania ( koleżanka go w terminie ustalonym przez sąd spłaciła ( bo
    to było jego mieszkanie- jego mamusia opłacała) - wpłaciła mu pieniądze na
    konto sp-ni - na mieszkanie), ale i tak były problemy, bo on się nie chciał
    wynieść. Pomógł następny dzielnicowy i pomógł w wymeldowaniu do jego mamusi.

    --
    Kaja

  • 14. Data: 2005-07-28 20:08:18
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > wynieść. Pomógł następny dzielnicowy i pomógł w wymeldowaniu do jego mamusi.

    Ach ci dzielnicowi :-)
    Na szczescie wcale nie trzeba ich mieszac do sprawy zameldowania
    (wymeldowania) :-)

    BTW (ludzie, zrozumcie, ze zameldowanie jest potwierdzeniem faktu przebywania
    w lokalu, a nie prawa do lokalu...)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 15. Data: 2005-07-28 20:45:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Pomógł następny dzielnicowy i pomógł w wymeldowaniu do jego mamusi.

    A co do tego mają dzielnicowi? To postępowanie administracyjne
    prowadzone przez Gminę.

  • 16. Data: 2005-07-28 20:46:53
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 20:08:18 +0000 (UTC), Kamil Walczak
    <news:dcbdvi$bqj$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > (wymeldowania) :-)

    > BTW (ludzie, zrozumcie, ze zameldowanie jest potwierdzeniem faktu przebywania

    Teraz jest już inaczej (od ilu lat? hmmm), przepisy trochę się zmieniły, ale
    ludziom jeszcze trudno się do tego przyzwyczaić.

    --
    Kaja

  • 17. Data: 2005-07-28 20:49:23
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 22:45:17 +0200, Robert Tomasik
    <news:dcbg43$lc3$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co do tego mają dzielnicowi? To postępowanie administracyjne
    > prowadzone przez Gminę.

    Ale gmina/dzielnica wysyła zawsze dzielnicowego jako cichociemnego!!

    --
    Kaja

  • 18. Data: 2005-07-28 21:04:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale gmina/dzielnica wysyła zawsze dzielnicowego jako cichociemnego!!

    Żartujesz? Mam nadzieję, że tak. A w jakim trybie miałby to niby
    dzielnicowy robić? No chyba, ze chodzi Ci o to, ze Gmina powiadamia o
    popełnieniu wykroczenia. Tutaj już nie mogę zaręczyć, że ktoś gdzieś
    tego nie czyni. Ale i tak ustalenia dzielnicowego nie mają nic do
    rzeczy.

  • 19. Data: 2005-07-28 21:20:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dcbh8n$qiq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > popełnieniu wykroczenia. Tutaj już nie mogę zaręczyć, że ktoś gdzieś
    > tego nie czyni. Ale i tak ustalenia dzielnicowego nie mają nic do

    Moja znajoma jest właśnie w trakcie załatwiania wymeldowania z mieszkania
    szwagra, który od lat tam nie mieszka (nawet nie bywa) a nadal jest
    zameldowany. Nie znam szczegółów, ale w opowieści znajomej pojawił się
    także wątek z dzielnicowym. Chyba rozpytywał sąsiadów czy delikwent
    faktycznie nie mieszka pod tym adresem.

    Alek

  • 20. Data: 2005-07-28 21:25:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dcbi8p$qs3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zameldowany. Nie znam szczegółów, ale w opowieści znajomej pojawił się
    > także wątek z dzielnicowym. Chyba rozpytywał sąsiadów czy delikwent

    Jak pisałem, nie wykluczam, że gdzieś w Polsce ktoś coś takiego robi. Co
    do zasady wymeldowanie jest postępowaniem administracyjny prowadzonym
    przez organy Gminy.