    From: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Date: Fri, 29 Jul 2005 06:55:21 +0000 (UTC)

    > Teraz jest już inaczej (od ilu lat? hmmm), przepisy trochę się zmieniły, ale
    > ludziom jeszcze trudno się do tego przyzwyczaić.

    Cala kwestia posiadania uprawnien do przebywania w lokalu stracila
    swoja "wazkosc" z mocy wyroku TK z 19 czerwca 2002 r. ktory stwierdzil
    niezgodnosc z konstytucja art. 9 ust. 2 ustawy meldunkowej, ktory wowczas
    brzmial tak:
    "Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie uprawnienia do przebywania w lokalu
    (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie."

    teraz natomiast nalezy:
    "Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument
    potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z
    księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument
    poświadczający tytuł prawny do lokalu" (art. 9 ust. 2a)

    I dla wyraznego juz okreslenia charakteru czynnosci meldunkowych zostal
    dodany ust. 2b: "Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i
    ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu"

    pozdrawiam
    wkamil