  • Date: Fri, 29 Jul 2005 14:01:00 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a wymeldowanie byłego lokatora?

    On 7/29/2005 1:04 PM, basia wrote :

    > wniosek

    > Dzięki za odpowiedź, własnie tego się obwiałam. To właśnie na tym forum parę
    > dni temu wyczytałam, że człowiek któremu w dobrej wierze wynajmuję swoje
    > mieszkanie może mi wyciąć taki numer (czyli zameldowac się na pobyt stały
    > bez mojej wiedzy)

    I słusznie, że może...

    > Kiedyś to było absolutnie niemożliwe... to jakis paradoks
    > historii, że przynajmniej pod tym względem w PRL bardziej szanowano prawo
    > właściciela do własnego mieszkania niż obecnie. Wygląda na to, że jestem
    > skazana na dobrą wolę mojego lokatora, ewentualnie jeszcze na jego
    > nieznajomość prawa - większość ludzi na szczęscie nie wie, że wystarczy
    > wynająć mieszkanie aby miec prawo do stałego zameldowania.

    Ba. Większość ludzi nie wie, że prawa do przebywania w lokalu nabywa się
    poprzez umowę najmu/użyczenia a nie poprzez zameldowanie. I że Policja
    nie bawi się w usuwanie siłą osób niezameldowanych -- od tego jest komornik.

    art. 9 ust 2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym
    i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

    Zameldowanie jest bez związku z prawem do przebywania w lokalu. Jest to
    tylko czynność administracyjna. Właśnie przez PRL ludzie są przekonani,
    że zameldowanie do czegoś uprawnia w związku z przebywaniem w lokalu --
    tak jednak nie ma od wielu lat...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed