  • 1. Data: 2005-07-27 21:53:22
    Temat: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Od: "MK" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie:
    Moi rodzice kupili mieszkanie, sprzedawca to znajomy, który zaraz po
    sprzedaży miał się wymeldować ze sprzedawanego mieszkania. Minęło juz ponad
    1 rok i okazało się że jest nadal zameldowany w Urzędzie Stanu Cywilnego. W
    akcie notarialnym jest napisane że ma obowiązek wymeldowania się ale nie ma
    konkretnej daty ani terminu.
    Czy w obecnej sytuacji osoba tka ma jakieś prawa do lokalu?
    Czy może powiedzieć że ma prawo wejść do mieszkania bo jest tam nadal
    zameldowany?
    Czy moi rodzice jako własciciele i mieszkańcy tego mieszkania mogą pojść do
    urzędu i wymeldować taką osobę bez żadnych problemów?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi, będę wdzięczny ja i moi rodzice.
    Pozdrawiam,
    MK

  • 2. Data: 2005-07-27 23:35:24
    Temat: Re: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MK" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy moi rodzice jako własciciele i mieszkańcy tego mieszkania mogą
    pojść do
    > urzędu i wymeldować taką osobę bez żadnych problemów?

    Poszukaj w naszym archiwum pod kątem "wymeldowanie z urzędu". Skoro gość
    nie mieszka od 6 miesięcy, to można go wymeldować.

  • 3. Data: 2005-07-28 01:48:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MK wrote:

    > Czy w obecnej sytuacji osoba tka ma jakieś prawa do lokalu?

    Meldunek nie daje żadnych praw do lokalu

    > Czy może powiedzieć że ma prawo wejść do mieszkania bo
    > jest tam nadal zameldowany?

    Jasne, że może. Podobnie jak ja mogę powiedzieć, że Ziemia jest płaska
    ileży na grzbiecie 4 słoni stojących na żółwiu.

    > Czy moi rodzice jako własciciele i mieszkańcy tego mieszkania mogą pojść do
    > urzędu i wymeldować taką osobę bez żadnych problemów?

    Wręcz powinni - inaczej popełniają wykroczenie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-28 06:23:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:dc9dgo$cmc$1@opal.futuro.pl...

    > Wręcz powinni - inaczej popełniają wykroczenie.

    Oni czy ten kto nie mieszka a jest zameldowany?

  • 5. Data: 2005-07-28 09:00:58
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 01:35:24 +0200, Robert Tomasik
    <news:dc96qg$n7r$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MK" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pojść do
    >
    > Poszukaj w naszym archiwum pod kątem "wymeldowanie z urzędu". Skoro gość
    > nie mieszka od 6 miesięcy, to można go wymeldować.

    Z tego co wiem, to osoba, którą się chce wymeldować dostaje wezwanie z
    urzędu dzielnicowego. Ma stawic się z dowodem osobistym. Jak nie przyjdzie,
    albo, nie będzie chciał/a wyjąć/podać dowodu osobistego, nie będzie chciał/a
    się podpisać, to jak taką osobe wymeldują? Chyba nie wymeldują.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-07-28 12:34:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Oni czy ten kto nie mieszka a jest zameldowany?

    I on, i oni. Patrz: ustawa o ewidencji ludności.

  • 7. Data: 2005-07-28 12:41:30
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Wręcz powinni - inaczej popełniają wykroczenie.

    Mozesz wskazac przepis ustawy ktory penalizuje takie zaniechanie?

    pozdrawiam
    wkamil

  • 8. Data: 2005-07-28 12:44:49
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    (ustawa o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych) Art. 15. 1. Osoba, która
    opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące,
    jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na
    dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
    2. Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie
    wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego
    trwającego ponad 2 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

    Czyli, rodzice zglaszaja fakt opuszczenia miejsca stalego pobytu przez pana,
    ktory sprzedal im mieszkanie i gmina ma obowiazek go wymeldowac. Obecnie (od
    podnad 2 lat) nie obowiazuje 6 miesieczny termin, po ktorego uplywie uznawalo
    sie, iz faktycznie ma miejsce "opuszczenie".

    pozdrawiam
    wkamil

  • 9. Data: 2005-07-28 14:44:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    chciał/a
    > się podpisać, to jak taką osobe wymeldują? Chyba nie wymeldują.

    Źle wiesz. Primo gdzie mają wysłać owo wezwanie, skoro gość pod adresem
    zameldowania nie mieszka. Sekundo co ma jego chęć do rzeczy.

  • 10. Data: 2005-07-28 15:24:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamil Walczak wrote:

    > Mozesz wskazac przepis ustawy ktory penalizuje takie zaniechanie?

    Art. 29 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych nakłada na
    właściciela lokalu taki obowiązek, a Art. 147 kodeksu wykroczeń określa
    karę za niedopełnienie tego obowiązku.