  • 31. Data: 2005-07-30 21:15:39
    Temat: Re: a wymeldowanie byłego lokatora?
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak nie będzie zameldowany, to również go nie ruszą, o ile nie włamał
    > się do mieszkania albo w inny nagły sposób nie wdarł się.

    No właśnie, czyli w jakich sytuacjach policja w zasadzie działa? Czy
    policja zgodnie z prawem zadziała w nast. sytuacjach (czyli wyrzuci
    gościa):

    1. Ktoś włamuje się do mieszkania - zakładam że odpowiedź jest TAK.

    2. Przychodzi znajomy na kilka godzin, po czym stwierdzam, że już go nie
    chcę a on nie chce opuścić lokalu?

    3. Ktoś przyjeżdża do mnie na weekend, po czym nie chce się wyprowadzić?

    4. Ktoś przyjeżdża do mnie na miesiąc wakacji, po czym nie chce się
    wyprowadzić?

  • 32. Data: 2005-07-30 21:58:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42ebeaec$0$15467$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Istnieje coś takiego w prawie cywilnym, jak domniemanie, że istniejący
    stan jest zgodny z prawnym. Wynika ono z art. 339-341 kc. W konsekwencji
    policja nie może interweniować tam, gdzie doszło do przekazania
    władania. A więc jeśli komuś wynajmiesz na kilka dni pokój, to policja
    nie będzie dociekać czy okres najmu się zakończył. Ale jeśli ktoś
    przyjdzie do Ciebie w gościnę i nie będzie chciał później wyjść, to już
    masz naruszenie miru domowego, czyli przestępstwo i policja musi
    interweniować.

    Granica faktycznie jest dość nieostra i na tym pograniczu wiele zależy
    od tego, która strona konfliktu będzie miała silniejsza siłę
    przekonywania.