  • 1. Data: 2005-07-27 20:51:10
    Temat: kopie bezpieczeństwa danych
    Od: "Romek" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    proszę o opinię w kwestii interpretacji poniższego tekstu

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 3 czerwca 1998 r.

    § 13. Nośniki informacji oraz wydruki z danymi osobowymi, które nie są
    przeznaczone do udostępnienia, przechowuje się w warunkach uniemożliwiających
    dostęp do nich osobom niepowołanym.

    Co należy rozumieć przez warunki uniemożliwiające dostęp osób niepowołanych.
    Czy zamknięcie nośnikó w szafie na klucz, szafy w pomieszczeniu zamkniętym na
    klucz, a pomieszczenie w dziale zamkniętym na klucz w zakłądzie z firmą
    ochroniarską można uznać za wystarczające do spełnienia warunku z paragrafu 13 ?
    Czy dopiero rozwiązania typu sejf, alarm, szkolone psy są konieczne.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Romek

  • 2. Data: 2005-07-27 21:28:19
    Temat: Re: kopie bezpieczeństwa danych
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    > Czy dopiero rozwiązania typu sejf, alarm, szkolone psy są konieczne.

    Witam
    Sejf, alarm są wystarczające. Natomiast psy już niekonieczne. :)
    No chyba że chcesz karmę wpisać w koszty. :P
    W pewnych sytuacjach zaś jest wsakazana ochrona fizyczna.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2005-07-27 22:54:27
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > No chyba że chcesz karmę wpisać w koszty. :P
    > W pewnych sytuacjach zaś jest wsakazana ochrona fizyczna.

    A bez sejfu, głównie o to mi chodzi czy to co jest teraz (szafa i ochrona) można
    zakwalifikować jako wystarczającce ?
    Romek

  • 4. Data: 2005-07-27 23:20:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > A bez sejfu, głównie o to mi chodzi czy to co jest teraz (szafa i ochrona) można
    > zakwalifikować jako wystarczającce ?
    > Romek
    Pytanie.
    Czy do szafy mają szanse dostać się osoby, które ochrona ma obowiązek
    wpuścić, a te osoby nie mają mieć prawa dostępu do danych.
    Jeśli tak, to za mało.
    Wszystko zależy jakas szafa i kto ma do niej klucze.

  • 5. Data: 2005-07-28 02:30:45
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Romek wrote:
> [...]
    > ochroniarską można uznać za wystarczające do spełnienia warunku z paragrafu 13 ?

    Troche OT, ale przyklad z polskiego zycia wziety. Jakies poltora roku
    temu, podczas kontroli GIODO zajomego firma dostala kare za to, ze drzwi
    do serwerowni mialy pionowy pasek szklany, szerokosci jakichs 10 cm,
    przechodzacy od gory do dolu drzi. Zdaniem urzedasow stanowilo to
    powazna luke bezpieczenstwa.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2005-07-28 07:22:54
    Od: Roman Rogóż <x...@k...pl>

    Jasek napisał(a):

> [...]
    > do serwerowni mialy pionowy pasek szklany, szerokosci jakichs 10 cm,
    > przechodzacy od gory do dolu drzi. Zdaniem urzedasow stanowilo to

    No ładnie, a coby dopiero było gdyby w serwerowni było zakratowane okno.
    Romek

  • 7. Data: 2005-07-28 08:54:45
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia 28 Jul 2005 00:54:27 +0200, r...@p...onet.pl napisał(a):

    > A bez sejfu, głównie o to mi chodzi czy to co jest teraz (szafa i ochrona) można
    > zakwalifikować jako wystarczającce ?

    Na zdrowy rozum wystarczające...
    Mamy około 12.000 teczek osobowych. A jesteśmy małą firmą. Ty wiesz jakie
    wielgachne sejfy byśmy musieli mieć? Chyba coś na kształt skarbaca trzeba
    by wybudować...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-07-28 09:17:59
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wielgachne sejfy byśmy musieli mieć? Chyba coś na kształt skarbaca trzeba

    Witam
    Zdrowy rozsądek w tym państwie dawno gdzies sie zgubił.
    Dane osobowe muszą być chronione w sposób skuteczny -> nawet jeśli nie
    podlegają zgłoszeniu do GIODO. Ustawa wyraźnie to reguluje. Jak nie sejf, to
    szafa z bardzo dobrymi zabezpieczeniami.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-07-28 09:19:11
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > do serwerowni mialy pionowy pasek szklany, szerokosci jakichs 10 cm,
    > przechodzacy od gory do dolu drzi. Zdaniem urzedasow stanowilo to powazna

    Niestety-> pomieszczenie serwerowni musi być "zabite dechami" :(
    Pozdrawiam
    Gzregorz