  • 91. Data: 2018-08-09 19:22:03
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bardzo rozumiem. PEN to "dwa w jednym" PE+N. Jak może się rozdzielać
    > najpierw na N i PE a potem drugi raz?

    Wchodzą z klatki dwa przewody, jeden to faza, drugi to PEN (właśnie takie
    dwa w jednym). W rozdzielnicy ten PEN idzie do listwy, z której wychodzi
    najpierw N, a za nim PE.

    Czytałem / słyszałem, że powinno być odwrotnie. W tym momencie upalenie
    listwy między N i PE sprawi, że stracę PE a będzie N.

    > Masz na myśli, że w rozdzielnicy PEN jest podłączony najpierw do listwy
    > N a potem PE? IMHO dopóki jest połaczone solidnie to nie ma problemu.

    O tak, dokładnie tak.

    Czy solidnie... diabli wiedzą.

  • 92. Data: 2018-08-09 19:23:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > O tak, dokładnie tak.
    >
    > Czy solidnie... diabli wiedzą.

    ... wiem za to, że z tego samego powodu mostkując uziemienie (czyli
    zakładając gniazdka "z bolcem" w instalacji TN-C) najpierw puszcza się PEN
    do bolca a dopiero potem z bolca do zacisku zerowego. Nie wiem tylko na
    ile ta wiedza jest aktualna (tzn. czy np. mostkowanie lub zakładanie
    nowych instalacji TN-C nie jest już zabronione; wg mnie powinno być).

  • 93. Data: 2018-08-09 19:28:31
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 17:26:44 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Czemu? Pytam po prostu.

    W domu pompki CO, CWU, jakieś oświetlenie zewnętrzne, monitoring, napęd bramy, bramy
    garażowej, kosiarka, nożyce do żywopłotu, jakieś majsterkowanie o i ogólnie większy
    metraż zazwyczaj
    Różnice nie powalają ale jednak w domu więcej energożernych urządzeń jest
    u mnie w domu od 10 lat mniej więcej te 370kWh schodzi, w moim mieszkaniu gdzie mam
    lokatorów poniżej 300kWh z reguły jest

  • 94. Data: 2018-08-09 19:29:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A ta dioda nie pokazuje, że w ogóle mierzy? Pytam, bo zegar mam w słupku
    > na ulicy i nie chce mi się iść analizować.

    Nie, jest nawet napisane "6400 imp/kWh".

    Zdjęcie nie moje, ale licznik podobny jak tu:

    https://ocdn.eu/images/pulscms/YWE7MDA_/6b730fd37c77
    78d90c05ad05f12a7516.jpg

  • 95. Data: 2018-08-09 19:30:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zakładam, ze wyłączone było, o nie działało.

    Przy pomiarze było wyłączone z gniazdka.

  • 96. Data: 2018-08-09 19:37:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 19:22, Queequeg pisze:

    > O tak, dokładnie tak.

    No niby lepiej by było na odwrót... ale bym nie dramatyzował.

    Shrek

  • 97. Data: 2018-08-09 19:39:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 19:23, Queequeg pisze:

> [...]
    > ile ta wiedza jest aktualna (tzn. czy np. mostkowanie lub zakładanie
    > nowych instalacji TN-C nie jest już zabronione; wg mnie powinno być).

    W sumie nie mam pojęcia czy jest bezpośrednio zabronione. Pośrednio jest
    nakaz stosowania różnicowek, co wymusza TN-S lub TN-C-S. Warunku
    przyłączeniowe z zakładu również określają system i nie wyobrażam sobie,
    żeby to było TN-C.

    Shrek

  • 98. Data: 2018-08-09 19:40:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No niby lepiej by było na odwrót... ale bym nie dramatyzował.

    Dlatego o to nikomu (w sensie: właścicielce) awantury nie robię :)

  • 99. Data: 2018-08-09 19:43:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 19:29, Queequeg pisze:

    > Nie, jest nawet napisane "6400 imp/kWh".
    >
    > Zdjęcie nie moje, ale licznik podobny jak tu:
    >
    > https://ocdn.eu/images/pulscms/YWE7MDA_/6b730fd37c77
    78d90c05ad05f12a7516.jpg

    400W = 0,4kW. 0,4*6400=2560 2560/60/60 - impuls co 0,71 sekundy lub
    inaczej 85 impulsów na minutę - tak ci miga?

    Shrek

  • 100. Data: 2018-08-09 19:56:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Kiedyś z braku zapięcia i chęci nagłych niespodziewanych zakupów zostawiłem rower
    przed sklepem rozpinając hamulce.
    Też zapomniałem...
    "Jechał szybko, było z góry..."
    ;-)