  • 1. Data: 2017-03-12 13:01:08
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa - niegłosowanie uchwały.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Następująca sytuacja.

    Ogłoszenie o zebraniu, z propanowanym porządkiem zebrania i projektami
    uchwał.

    W czasie dyskusji nad uchawałą na zebraniu ktoś zgłasza wniosek, żeby
    danej uchwały nie głosować. Wniosek przechodzi nieznaczną większością
    (po kilkanaście za i przeciw) przy ok 140 uprawnionych.

    Można tak? Czy jak zgłoszę teraz tą samą uchwałę jako nowy projekt to
    zarząd powinien jakieś kroki podjąć, czy może olać?

    Shrek

  • 2. Data: 2017-03-13 07:27:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie można (ponieważ we wspólnocie głosuje się udziałami, a nie obecnymi na zebraniu),
    ale nic nie poradzisz (bo to niestety częsta praktyka).
    Znajdź w sieci tekst (autor: Snarski, w rzepie czy w gp, ładnych kilka lat temu) -
    ale są też zdania przeciwne.
    Dużo (najwięcej) zależy od asertywności zarządu i zachowania wspólnotowej tłuszczy.
    Prostytutki zwane adminisratorami i prawnikami "udowodnią" na zebraniu, że białe to
    czarne, a czarne to białe.
    Byłem kiedys na dwóch zebraniach prowadzonych przez tą sama adminisrację, dzień po
    dniu (koniec marca).
    Na jednym adminisrator zapierał się, że nie można usunąć uchwały z porządku obrad, na
    w identycznej sytuacji w sasiedniej wspólnocie drugim usunął z uśmiechem -
    prostytutkom przecież zalezy na klientach, którzy płacą jak głąby te 8-10 tys.
    miesięcznie i będą robić "kilentom naszym panom" łaskę do upadłego.

    Nową uchwałę musi zgłosić zarząd lub grupa właścicieli posiadająca łącznie co
    najmniej 10% udziałów (wniosek o zebranie z zaproponowanym przez tych właścicieli
    porządkiem obrad i projekem uchwały), musisz pochodzić po sąsiadach

    Pamiętaj też o obowiązującej we wszelakich tłuszczach leninowskiej zasadzie, że ten
    ma rację, kto zbiera głosy.

    -----

  • 3. Data: 2017-03-13 09:20:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > Nie można (ponieważ we wspólnocie głosuje się udziałami, a nie obecnymi na
    zebraniu), ale nic nie poradzisz (bo to niestety częsta praktyka).

    Nie zawsze tak, jest są wspólnoty (tworzone przez deweloperów) w których głosuje się
    udziałami. Są też wspólnoty w których głosuje się wg. zasady jedno mieszkanie jeden
    głos. Takie wspólnoty są tworzone w starych blokach przy wychodzeniu ze spółdzielni
    mieszkaniowej.
    Statuty wspólnot różnią się znacznie, w jednych można w innych nie np. zgłosić
    wniosek przed zebraniem, czy w trakcie jego trwania, przez jedną lub kilka osób.
    Głosować można w jednych tylko na zebraniu, w innych też pisemnie w określonym czasie
    (kilka dni).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-13 10:32:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie rozumiesz, o czym piszesz.

    -----

  • 5. Data: 2017-03-13 10:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >kilka lat temu) - ale są też zdania przeciwne.
    >Dużo (najwięcej) zależy od asertywności zarządu i zachowania

    Ja sie tam na prawie wspolnotowym nie znam, ale skoro przeszedl
    wniosek o nieglosowanie, to pewnie:
    -po odpowiedniej argumentacji wspolnota by odrzucila uchwale, bo
    "teraz odrzucmy, przeanalizujemy dokladnie i wtedy przeglosujemy
    projekt poprawiony",

    -przeszedlby wniosek o odroczenienie glosowania. A odroczyc to prawie
    na pewno mozna.
    Odroczenie jak sama nazwa wskazuje powinno byc na rok :-)

    -mozna sie wstrzymac od glosu, wyjsc z zebrania, nie podpisac listy
    itp, jak komus zalezy na nieglosowaniu. Wtedy beda przepisy o kworum.

    J.

  • 6. Data: 2017-03-13 11:04:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak widać nie masz praktyki.
    Na zebrania wspólnot przychodzi generalnie bardzo mało osób.
    Niech teraz projekt jakiejś uchwały zgłoszony przed zebraniem i rozesłany włascicelom
    dotyka wąskiej grupy z tych osób (np. 5% włascicieli ostatnich pieter zaanektowało
    soboe korytarze na "własność", ot taki przykład.
    Wtedy na zebranie przychodzi mocna grupa zainteresowanych, oraz słaba grupa mało
    zainteresowanych czymkolwiek (ale na dorocznym zebraniu wiele osób ma szansę raz na
    rok zabrac głos i się głupio pomądrzyć, to stałą grupa stałych bywalców, na szczęście
    o ile dokuczliwa o tyle wąska).
    I ci mocno zainteresowani uwaleniem uchwały, która by przeszła głosami większości
    włascicieli (patrz "leninowska zasada") uwalają sam pomysł głosowania takiej
    uchwały.

    We wspólnocie mieszkaniowej nie ma żadnych "przepisów o kworum".

    -----

  • 7. Data: 2017-03-13 11:38:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >I ci mocno zainteresowani uwaleniem uchwały, która by przeszła
    >głosami większości włascicieli (patrz "leninowska zasada") uwalają

    Cos mi sie tu nie zgadza.
    Jesli mocna grupa nie chce uchwaly, to czemu wnioskuja o
    nieglosowanie, a nie glosuja przeciw samej uchwale ?
    A ta rzekoma wiekszosc, ktora uchwaly chce, to czemu popiera
    nieglosowanie ?

    Czy po prostu obecni wlasciciele sa na tyle niezdecydowani, ze ZA jest
    malo, przeciw jest malo, a wiekszosc po prostu nie ma zdania i chetnie
    zaglosuje wlasnie za przelozeniem na pozniej :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-03-13 15:11:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 11:38, J.F. pisze:

> [...]

    Tutaj właśnie coś takiego zaszło. Choć przypadkiem i spisku bym się w
    tym nie doszukiwał. Chodzi mi o to, że projekt uchwały był w porządku
    zaproponowanym przez zarząd i został wywalony na zebraniu, przez co
    pozbawiono głosu reszty (która ma prawo głosowac przez dobieranie głosów
    i jest to forma równowazna prawnie glosowaniu na zebraniu). Ogólnie to
    nawet mi na tej uchwale specjalnie nie zależy, tylko nie podobają mi się
    niejasne zasady, więc chciałem trochę zarząd przemaglować.

    Pytanie o podstawe prawna pozostało bez odpowiedzi - tak po prostu jest,
    na zebraniu uczestnicy mają prawo, taka mała demokracja itd.

    Dzieki za trop z udziałami - zapytam zobaczymy co odpowiedzą.

    Shrek

  • 9. Data: 2017-03-13 15:17:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 13.03.2017 15:11, Shrek pisze:

> [...]
    > zebraniu). Ogólnie to nawet mi na tej uchwale specjalnie nie zależy,
    > tylko nie podobają mi się niejasne zasady, więc chciałem trochę

    W sensie, że w głosowaniu nad uchwałą braliby udział wszyscy, również
    metodą chodzenia z urną po sąsiadach, a w głosowaniu nad niegłosowaniem
    wzięli udział tylko obecni i szlus?

    No to faktycznie mamy problem...

    MJ

  • 10. Data: 2017-03-13 15:48:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 15:17, Michał Jankowski pisze:

    > W sensie, że w głosowaniu nad uchwałą braliby udział wszyscy, również
    > metodą chodzenia z urną po sąsiadach, a w głosowaniu nad niegłosowaniem
    > wzięli udział tylko obecni i szlus?

    No dokładnie tak. I jak słusznie zauważył abecadło - powinno być
    głosowane udziałami, a było osobami w "niepełnym składzie".

    Zarząd tłumaczy, że to nie były uchwały, tylko projekty uchwał, które
    mogą być zmieniane na zebraniu (i rzeczywiście jest na to wyrok sadu,
    ale w innych sprawach zarząd mial tendencję do ignorowania nawet wyroków
    SN - nie ma precedensów). W szczególności zaś ponoć można zmienić
    projekt uchwały na brak uchwały - taka uchwała o treści "spacja". Wydaje
    mi się to mocno naciągane - tym bardziej że w odpowiedzi na pytanie o
    podstawę pada "bo tak jest" " bo tak twierdzi nasz prawnik" i tym
    podobne ogólniki.

    > No to faktycznie mamy problem...

    Jak mam to rozumieć?

    Shrek