    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota mieszkaniowa - niegłosowanie uchwały.
    Date: Mon, 13 Mar 2017 11:04:16 +0100

    Jak widać nie masz praktyki.
    Na zebrania wspólnot przychodzi generalnie bardzo mało osób.
    Niech teraz projekt jakiejś uchwały zgłoszony przed zebraniem i rozesłany włascicelom
    dotyka wąskiej grupy z tych osób (np. 5% włascicieli ostatnich pieter zaanektowało
    soboe korytarze na "własność", ot taki przykład.
    Wtedy na zebranie przychodzi mocna grupa zainteresowanych, oraz słaba grupa mało
    zainteresowanych czymkolwiek (ale na dorocznym zebraniu wiele osób ma szansę raz na
    rok zabrac głos i się głupio pomądrzyć, to stałą grupa stałych bywalców, na szczęście
    o ile dokuczliwa o tyle wąska).
    I ci mocno zainteresowani uwaleniem uchwały, która by przeszła głosami większości
    włascicieli (patrz "leninowska zasada") uwalają sam pomysł głosowania takiej
    uchwały.

    We wspólnocie mieszkaniowej nie ma żadnych "przepisów o kworum".

    -----
    > Ja sie tam na prawie wspolnotowym nie znam, ale skoro przeszedl wniosek o
    nieglosowanie, to pewnie:
    > -po odpowiedniej argumentacji wspolnota by odrzucila uchwale, bo "teraz odrzucmy,
    przeanalizujemy dokladnie i wtedy przeglosujemy projekt poprawiony"