  • 11. Data: 2017-03-13 18:31:43
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - niegłosowanie uchwały.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Daj jakąś sygnaturę.

    -----
    > (i rzeczywiście jest na to wyrok sądu)

  • 12. Data: 2017-03-13 18:50:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 18:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Daj jakąś sygnaturę.
    >

    > -----

    Ponoć to:

    wyrok z 7 lutego 2013 r., sygn. akt I ACa 1203/12

  • 13. Data: 2017-03-13 23:22:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Raczej to:
    www.zarzadca.pl/prawo/orzecznictwo-sadowe/2202-ii-cs
    k-37006-zmiana-porzadku-obrad
    Tyle, że fragment "mogą podejmować uchwały wykraczające poza te projekty" dotyczy
    sytuacji, gdy to na zebraniu podjęto uchwały, a więc była reprezentowana ponad połowa
    udziałów.
    Sądy niestety nie mają głębokiej wiedzy o wspólnotach mieszkaniowych (można wręcz
    odnieść wrażenie, że sędzia trafia na taką sprawę za karę) i jest wiele kuriozalnych
    wręcz wyroków.

    -----

  • 14. Data: 2017-03-14 08:47:16
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > Nie rozumiesz, o czym piszesz.

    Rozumie i pisze to po to aby i inni zrozumieli.
    1. Ślubu nikt z deweloperską wspólnotą nie brał.
    2. Można wystąpić z tej wspólnoty i założyć inną o zupełnie innym statucie.
    3. W dużym środowisku (typu 150 mieszkań) mogą przez jakiś czas funkcjonować dwie
    wspólnoty - konkurencja między nimi jest bardzo zdrowa.

    P.

  • 15. Data: 2017-03-14 09:03:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak czytam to, co wypisuje "Danusia", to mam ochotę wejść w buty Liwiusza, a Animka
    wydaje się najinteligeniejszą kobietą w internecie...

    -----

  • 16. Data: 2017-03-16 01:55:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-17 o 15:48, Shrek pisze:

> [...]
    > głosowane udziałami, a było osobami w "niepełnym składzie".
    >
    > Zarząd tłumaczy, że to nie były uchwały, tylko projekty uchwał, które
    > mogą być zmieniane na zebraniu (i rzeczywiście jest na to wyrok sadu,
    > ale w innych sprawach zarząd mial tendencję do ignorowania nawet wyroków
    > SN - nie ma precedensów). W szczególności zaś ponoć można zmienić
    > projekt uchwały na brak uchwały - taka uchwała o treści "spacja". Wydaje
    > mi się to mocno naciągane - tym bardziej że w odpowiedzi na pytanie o
    > podstawę pada "bo tak jest" " bo tak twierdzi nasz prawnik" i tym

    Ja dawno wyleczyłem się z takich namiastek demokracji, tym niemniej jak
    coś takiego czytam, to zawsze się zastanawiam nad tym, ze skoro
    większość coś chce, a Zarząd kombinuje, czemu owa większość nie zmieni
    zarządu?

    Zamiennie na zebraniu wnoszą uchwałę, że Zarząd ma to przegłosować i
    tyle. No chyba, że ta większość nie jest większością, albo ja już nie
    rozumiem.

  • 17. Data: 2017-03-16 06:18:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > coś takiego czytam, to zawsze się zastanawiam nad tym, ze skoro
    > większość coś chce, a Zarząd kombinuje, czemu owa większość nie zmieni

    To w ogóle dość ciekawy przypadek. Zarząd jest dobry, bo wykopał zarząd
    deweloperski. Uchwała która wyleciała była propozycją zarządu i to nie
    zarząd wysunął wniosek, żeby jej nie głosować;)

    > Zamiennie na zebraniu wnoszą uchwałę, że Zarząd ma to przegłosować i
    > tyle. No chyba, że ta większość nie jest większością, albo ja już nie
    > rozumiem.

    Było wyjaśnione wczesniej - uchwała ma poparcie na poziomie powiedzmy 60
    - więc finalnie pewnie przejdzie. Na zebraniu są ludzie bardziej
    zaangażowani, wiec o bardziej skrystalizowanych poglądach i powiedzmy 60
    procent jest przeciw. I w ten sposób uwalasz kilkunastoma głosami
    uchwałę, która normalnie mogłaby przejść. Argument był taki "bo oszołomy
    będą głosować nie myśląc, więc ja jestem za tym, żeby tu przegłosować,
    żeby nie głosować".

    Shrek