  • 1. Data: 2020-08-31 21:16:17
    Temat: Sprawa zamieciona
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Myślałam, że sprawa jest normalnie zakończona, a dzisiaj czytam, że
    ojciec chłopaka nie miał nawet prawa dostępu do akt. Myślałam, że
    minister sprawiedliwości zainteresuje się tą sprawą.

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/konin-policjan
    t-zastrzelil-21-letniego-adama-nawet-nie-zostal-prze
    sluchany/6b5yf0x?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt&u
    tm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=uc
    s&utm_v=2#slajd-9

  • 2. Data: 2020-08-31 21:31:33
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 21:16, Animka pisze:
    > Myślałam, że sprawa jest normalnie zakończona, a dzisiaj czytam, że
    > ojciec chłopaka nie miał nawet prawa dostępu do akt.  Myślałam, że
    > minister sprawiedliwości zainteresuje się tą sprawą.

    Wybacz, ale żartujesz. Podstawą zaufania społecznego jest, żeby kulson
    wiedział, że jest bezkarny w stosunkach z obywatelem. Inaczej mógłby się
    zastanawiać czy za ochronę dupy polityka nie zostanie przypadkiem
    pociągnięty do odpowiedzialności. Minister zero nie chce żeby takie
    skomplikowane procesy myślowe, które mogłyby zaburzyć delikatną
    równowagę w umyśle kulsona, zachodziły. Naruszało by to bezpieczeństwo
    na przykład w/w ministra w przypadku gdyby nastąpił jakiś wkurw na
    polityków.

    Kulson ma wiedzieć, że politycy bronią jego dupy dopóki są na stołku,
    wtedy kulson broni stołka polityków, bo ma w tym interes. W interesie
    polityków nie leży jebanie kulsonów, bo wtedy tracą oni przekonanie czy
    warto stołka jebiącego ich polityka bronić.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-09-01 21:01:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ojciec chłopaka nie miał nawet prawa dostępu do akt. Myślałam, że
    > minister sprawiedliwości zainteresuje się tą sprawą.

    Fakt jest takim sobie źródłem informacji. Po pierwsze w pierwszej części
    artykułu jest informacja, że rodzina nie ma żadnego dostępu do akt i nic
    nie wie. W drugiej, że ma dowody na to, że chłopaka zamordowano - tylko
    nie opisali jakiego rodzaju są te dowody. Bo już podczas zajść
    bezpośrednio po zdarzeniu ojciec twierdził, ze ma dowody zabójstwa,
    tylko nigdy nikt nie powiedział jakiego rodzaju są to dowody.

    W każdym razie najwyraźniej nie złożyli zawiadomienia o morderstwie,
    skoro postępowanie jest prowadzone w sprawie przekroczenia uprawnień, a
    nie morderstwa. No więc coś tu mocno jest nie tak.

    Po za tym wystarczyłoby by dziennikarz zapytał Prokuratora o przyczyny
    zwłoki. Ba, czy owa zwłoka w ogóle nastąpiła. Skoro rodzina twierdzi, że
    nic nie wie, to skąd wie, że policjanta nie przesłuchano? Mogę jedynie
    podejrzewać, że prokurator czeka na wyniki jakiejś ekspertyzy.
    Przesłuchiwanie w charakterze świadka policjanta ma średni sens.
    Powinien wszystko, co wie wpisać w raport z użycia broni. Teraz, to
    trzeba postawić mu zarzut, albo nie ma co zawracać mu głowy, bo
    procesowo nic to nie wniesie do sprawy.

    Sugestia, że powinno się go aresztować, to w ogóle świadczy o tym, że
    autor nie ma bladego pojęcia o prawie. Niby po co go aresztować? Jedyny
    świadek zdarzenia nie żyje. To niby jak ewentualnie policjant miałby tu
    mataczyć?

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-09-01 21:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Fakt jest takim sobie źródłem informacji. Po pierwsze w pierwszej
    >części

    No niestety.

> [...]

    >skoro postępowanie jest prowadzone w sprawie przekroczenia uprawnień,
    >nie morderstwa. No więc coś tu mocno jest nie tak.

    A to nie Ty pisales, ze policjant nie popelnia przestepstw tylko co
    najwyzej przekracza uprawnienia ?

> [...]
    >Powinien wszystko, co wie wpisać w raport z użycia broni. Teraz, to
    >trzeba postawić mu zarzut, albo nie ma co zawracać mu głowy, bo

    Czyli w ogole nie ma co drazyc sprawy - wystarczy przeczytac raport z
    uzycia broni, i umorzyc sprawe, bo przeciez policjant nie klamie.
    A nie napisal przeciez w raporcie "ch* mi pyskował, to zastrzelilem".

    Zaraz ... czy nie pisales, ze podstawa jest do sledztwa potrzebna ...
    czyli w ogole nie ma zadnej sprawy ? :-)

> [...]
    >Jedyny
    >świadek zdarzenia nie żyje. To niby jak ewentualnie policjant miałby

    A jak nie policjant jest podejrzanym to jakos prokurator i policjanci
    zawsze twierdza, ze bedzie mataczyl ...

    J.

  • 5. Data: 2020-09-01 21:26:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2020 o 21:10, J.F. pisze:

    > A to nie Ty pisales, ze policjant nie popelnia przestepstw tylko co
    > najwyzej przekracza uprawnienia ?

    Przekroczenie uprawnień też jest przestępstwem. Po prostu innym.

    > Czyli w ogole nie ma co drazyc sprawy - wystarczy przeczytac raport z
    > uzycia broni, i umorzyc sprawe, bo przeciez policjant nie klamie.
    > A nie napisal przeciez w raporcie "ch* mi pyskował, to zastrzelilem".

    Wywodzisz kretyńskie wnioski, a potem sam sobie z nimi polemizujesz.
    Policjant napisał to, co napisał. Jeśli mu postawisz zarzut, to może
    odmówić składania wyjaśnień. Jak przesłuchasz, to i tak jego zeznania
    nie będą dowodem w sprawie. Przesłuchanie miałoby sens, gdyby była taka
    możliwość, że postawimy zarzut komuś innemu. Ale on był tam sam. No więc
    albo mamy materiał dowodowy i stawiamy zarzut, albo nie i słuchamy go
    dla zamknięcia sprawy. Nie da się tego połowicznie zrobić.

    > Zaraz ... czy nie pisales, ze podstawa jest do sledztwa potrzebna ...
    > czyli w ogole nie ma zadnej sprawy ? :-)

    Na pewno jest. Są zwłoki. Są wyniki sekcji. Są oględziny miejsca
    zdarzenia. Pewnie przesłuchano jakiś świadków.

    > A jak nie policjant jest podejrzanym to jakos prokurator i policjanci
    > zawsze twierdza, ze bedzie mataczyl ...

    A u nas Panie, to murzynów biją. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-09-01 22:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Przekroczenie uprawnień też jest przestępstwem. Po prostu innym.

    Ale jakims takim malutkim. Nie brzmi jak zabojstwo.

    >Wywodzisz kretyńskie wnioski, a potem sam sobie z nimi polemizujesz.

    Musialbym odszukac pare Twoich wczesniejszych wypowiedzi.
    Bo wydaje mi sie, ze pisales cos, co mi kretynsko brzmialo, choc byc
    moze bylo doskonale oparte na obowiazujacych przepisach.

> [...]
    >albo mamy materiał dowodowy i stawiamy zarzut, albo nie i słuchamy go
    >dla zamknięcia sprawy. Nie da się tego połowicznie zrobić.

    Ja bym tam przesluchal chocby charakterze swiadka.
    I zobaczyl czy jego zeznania sie "kleją" ... a jak nie, to moze jednak
    poszukac innych dowodow i przedstawic zarzuty. Lub odwrotnie.

    No ale moze to jakies bezprawne jest ...

    >Na pewno jest. Są zwłoki.

    Zwloki sa.

    >Są wyniki sekcji.

    Jakze to - sekcja bez sledztwa ? :-)

    >Są oględziny miejsca zdarzenia.

    I ogledziny bez sledztwa ?

    No dobra, nawet ja czasem slysze ze jest "sledztwo w sprawie", to moze
    sie da zbadac sprawe bez postawienia zarzutow.

    > Pewnie przesłuchano jakiś świadków.
    Pisales nizej, ze swiadkow nie ma.

    >A u nas Panie, to murzynów biją. :-)

    A tam za oceanem to strzelaja :-(

    Tak czy inaczej - jakos co chwila prokurator chce kogos aresztowac.
    A policjanta nie ma sensu ?

    J.

  • 7. Data: 2020-09-01 23:16:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2020 o 22:03, J.F. pisze:

    > Ale jakims takim malutkim. Nie brzmi jak zabojstwo.

    To może zacznijmy go ścigać za ludobójstwo albo zdradę stanu. Też
    poważnie brzmi. Albo zamach terrorystyczny. Nie znam materiału
    dowodowego, ale na podstawie tego, co prasa pisze nie widzę żadnych
    szans na postawienie zarzutu zabójstwa. Jeśli by się okazało, że
    policjant naruszył ustawę o ŚPB i BP, to wówczas mamy przekroczenie
    uprawnień.

    Sugerowanie zabójstwa jest o tyle niedorzeczne, że gdyby chciał tego
    chłopaka zabić, to by do niego strzelał, a nie biegał za nim i czekał,
    że ten nożyczki wyciągnie. Przecież to sytuacja jak w Smoleńsku z
    sugerowaniem, ze Rosjanie są winni tego, ze nasi pod ziemię samolotem
    wlecieli.

    > Ja bym tam przesluchal chocby charakterze swiadka.
    > I zobaczyl czy jego zeznania sie "kleją" ... a jak nie, to moze jednak
    > poszukac innych dowodow i przedstawic zarzuty. Lub odwrotnie.

    Jest dość szerokie orzecznictwo, że to naruszanie praw ewentualnego
    podejrzanego. Weź też pod uwagę treść art. 183 kpk - przecież on może łgać.

    > No ale moze to jakies bezprawne jest ...

    No właśnie jest.

    > Zwloki sa.
    > Jakze to - sekcja bez sledztwa ? :-)

    No akurat do zarządzenia sekcji zwłok śledztwo nie jest konieczne. Jeśli
    ma być w ramach postępowania karnego,. to dochodzenie wystarczy, ale
    przecież są sekcje administracyjne mające na celu stwierdzenie przyczyny
    zgonu.

    > I ogledziny bez sledztwa ?

    Ależ oczywiście.

    > No dobra, nawet ja czasem slysze ze jest "sledztwo w sprawie", to moze
    > sie da zbadac sprawe bez postawienia zarzutow.
    > Pisales nizej, ze swiadkow nie ma.

    O ile prasa to rzetelnie opisała, to samego sensu stricte strzału
    świadków nie ma. Są osoby, które tam stały. Jest drugi policjant. Może
    ktoś tam jeszcze coś widział.

    > Tak czy inaczej - jakos co chwila prokurator chce kogos aresztowac.
    > A policjanta nie ma sensu ?

    Od wielu lat aresztuje już sąd, a nie prokurator. Prokuratom może
    wnioskować. Ale trzeba do tego mieć materiał dowodowy. A tu sytuacja
    jest mocno niepewna. Gość uciekał przed policjantem, a jak już nie miał
    gdzie, to się obrócił z nożyczkami w ręku. W artykule niby jest, że on
    sobie tych nożyczek używał do cięcia jakiejś folijki, a potem, to sobie
    przebieżki tylko urządzał, ale weź i na to spojrzyj od strony policjanta.

    Ogólnie uważam za skrajnie nieprawdopodobne wykazanie, że policjant
    dogoniwszy uciekającego mężczyznę i widząc, że obraca się z nożyczkami w
    ręku powinien wiedzieć, ze on ma zamiar jakieś folijki tylko ciąć. Jeśli
    nawet tak było (bo nie wiemy, jakie miał on zamiary) to miało tu miejsce
    tragiczne nieporozumienie i tyle. Winy policjanta dopatrzeć się tu nie
    potrafię.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-09-01 23:36:28
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > bezpośrednio po zdarzeniu ojciec twierdził, ze ma dowody zabójstwa,
    > tylko nigdy nikt nie powiedział jakiego rodzaju są to dowody.

    Choćby nie wiadomo kim był ten chłopak, młody dzieciak-nikt, a tym
    bardziej policjant nie miał prawa zabijać. Chłopak uciekał, bo si e bał
    bandytyzmu. Ja też bym uciekała jeśli podejrzewałabym, że to może być
    fałszywy policjant.
    W takim małym mieście ludzie sie znaja i policjant pewnie wiedział gdzie
    on mieszka. Powinien odpuścić sobie ten bieg i załatwić to inaczej.
    Tam policjanci się nudzą, więc ten pomyślał sobie, że czeka go wreszczie
    jakaś "zabawa" Chciał się wykazać do statystyki.Bohater bandyta.

    Nie wiesz co się tutaj dzieje.
    Pijaki jawnie pod sklepem czy kioskiem piją alkohol, sprzedają bimberz
    taksówkarzami i jeszcze nie wiadomo co, kradną samochody i rowery, są
    burdele w mieszkaniach w blokach i właśnie w przeszkodzeniu wzięcia
    łapówki od sutenera gotowi zabić czy spałować starszą kobietę (która
    wyjrzała z mieszkania), szarpać, popychać ciężkie drzwi, żeby z pałą
    dostać się do jej mieszkania tej kobiety, która ostatkiem sił trzymała
    drzwi. Zaczęła krzyczec ratunku to odpuścił. Zadzwoniła na 997 i pyta co
    to za policjanci, czy aby nie fałszywi, bo jakim prawem leciał z pałą do
    niej. Szybciutko ich odwołali, ale łapówke od sutenera, do którego
    mieszkania nie raczyli wejść pewnie zdążyli wziąć, a tam w tym
    mieszkaniu była zmaltretowana kobieta. Sutener to siostrzeniec wielkiego
    bula. Jeździł rządowym samochodem z jego paczki.Mam zdjęcie wraz z
    tablicą rejestracyjną. Samochód traktował jak prywatny.

    > W każdym razie najwyraźniej nie złożyli zawiadomienia o morderstwie,
    > skoro postępowanie jest prowadzone w sprawie przekroczenia uprawnień, a
    > nie morderstwa. No więc coś tu mocno jest nie tak.

    Skoro zabił to było morderstwo. Zabił za nic.
    Fakt, że takie szczyle nie powinni palić nawet papierosów
    elektronicznych i powinni pilnować ich rodzice.

> [...]
    > nic nie wie, to skąd wie, że policjanta nie przesłuchano? Mogę jedynie
    > podejrzewać, że prokurator czeka na wyniki jakiejś ekspertyzy.

    To już chyba ze 2 lata przeleciało, a policjant podobno za granicą.

> [...]
    > autor nie ma bladego pojęcia o prawie. Niby po co go aresztować? Jedyny
    > świadek zdarzenia nie żyje. To niby jak ewentualnie policjant miałby tu
    Zamordowany miał świadków kolegów, przy których zostali inni
    policjanci-jak było napisane.

    --
    animka

  • 9. Data: 2020-09-01 23:43:56
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Przekroczenie uprawnień też jest przestępstwem. Po prostu innym.

    To było zabicie chłopaka, a nie ewentualnie doprodzdzenie go na komsariat.
    Policjant pewnie był spasiony, nie mógł nadążyc, więc zabił.

    Nawet za zabicie najgorszego bandyty niepolicjanci ida do więzienia, a
    ten wyjechał sobie za granicę, bo on przecież policjant i mu wszystko wolno.

    --
    animka

  • 10. Data: 2020-09-02 00:26:06
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > że ten nożyczki wyciągnie. Przecież to sytuacja jak w Smoleńsku z
    > sugerowaniem, ze Rosjanie są winni tego, ze nasi pod ziemię samolotem

    Kulson bał sie nożyczek? Przecież on tymi nożyczkami przecinał
    opakowanie do liquida, żeby wlać koledze płyn do zbiorniczka.

    --
    animka