    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 1 Sep 2020 21:26:55 +0200

    W dniu 01.09.2020 o 21:10, J.F. pisze:

    > A to nie Ty pisales, ze policjant nie popelnia przestepstw tylko co
    > najwyzej przekracza uprawnienia ?

    Przekroczenie uprawnień też jest przestępstwem. Po prostu innym.

    > Czyli w ogole nie ma co drazyc sprawy - wystarczy przeczytac raport z
    > uzycia broni, i umorzyc sprawe, bo przeciez policjant nie klamie.
    > A nie napisal przeciez w raporcie "ch* mi pyskował, to zastrzelilem".

    Wywodzisz kretyńskie wnioski, a potem sam sobie z nimi polemizujesz.
    Policjant napisał to, co napisał. Jeśli mu postawisz zarzut, to może
    odmówić składania wyjaśnień. Jak przesłuchasz, to i tak jego zeznania
    nie będą dowodem w sprawie. Przesłuchanie miałoby sens, gdyby była taka
    możliwość, że postawimy zarzut komuś innemu. Ale on był tam sam. No więc
    albo mamy materiał dowodowy i stawiamy zarzut, albo nie i słuchamy go
    dla zamknięcia sprawy. Nie da się tego połowicznie zrobić.

    > Zaraz ... czy nie pisales, ze podstawa jest do sledztwa potrzebna ...
    > czyli w ogole nie ma zadnej sprawy ? :-)

    Na pewno jest. Są zwłoki. Są wyniki sekcji. Są oględziny miejsca
    zdarzenia. Pewnie przesłuchano jakiś świadków.

    > A jak nie policjant jest podejrzanym to jakos prokurator i policjanci
    > zawsze twierdza, ze bedzie mataczyl ...

    A u nas Panie, to murzynów biją. :-)

    --
    Robert Tomasik