  • 1. Data: 2020-08-30 17:27:59
    Temat: duże dochody osób nieletnich
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Bardzo prosze, przypomnijcie mi, jak to jest jesli osoba nieletnia jest
    artystą, aktorem, celebrytą i jest rozchwytywana przez producentów
    różnych imprez lub reklamodawców, aby swoją twarzą osoba ta reklamowała
    ich produkt w reklamach telewizyjnych, bilbordowych itp.

    Przykładowo osoba odniosła sukces w wieku 12 lat, gdy ukończyła 13 lat
    posypały się propozycje kontraktów za niemałe pieniądze w stylu 20.000
    zł lub 120.000 zł.
    Z kim reklamodawca lub producent zawiera umowę ? z opiekunem prawnym ?

    jakie są kolejne progi wiekowe, kiedy można zawrzeć taką umowe z osobą
    nieletnią ?

    Czy dobrze pamiętam, że opiekun prawny, może dysponować dochodami osoby
    nieletniej tylko w zakresie niezbędnym do pokrycia podstawowych potrzeb
    życiowych ?

    Czy osoba nieletnia, mająca ukończone lat 13, a nie ukończone lat 15,
    może z pomocą opiekuna prawnego kupić nieruchomość? a jesli osoba
    nieletnia chce, ma własne pieniądze, ale opiekun prawny się nie zgadza,
    to co wtedy? Sąd ?

  • 2. Data: 2020-09-03 13:54:00
    Temat: Re: duże dochody osób nieletnich
    Od: n...@o...pl

    Henryk Hajdan <h...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > zł lub 120.000 zł.
    > Z kim reklamodawca lub producent zawiera umowę ? z opiekunem prawnym ?

    oczywiście.
    ale dochód jest dziecka i tak się go wpisuje w PIT.

    > jakie są kolejne progi wiekowe, kiedy można zawrzeć taką umowe z osobą
    > nieletnią ?

    pierwsze słyszę. IMHO następny to 18 lat.

    > Czy dobrze pamiętam, że opiekun prawny, może dysponować dochodami osoby
    > nieletniej tylko w zakresie niezbędnym do pokrycia podstawowych potrzeb
    > życiowych ?

    zwykły zarząd - tak to się nazywa.

    > Czy osoba nieletnia, mająca ukończone lat 13, a nie ukończone lat 15,
    > może z pomocą opiekuna prawnego kupić nieruchomość?

    tak. wymagana jest zgoda sądu rodzinnego (to przekroczenie zwykłego zarządu).

    > a jesli osoba
    > nieletnia chce, ma własne pieniądze, ale opiekun prawny się nie zgadza,
    > to co wtedy? Sąd ?

    i chyba ustanowienie kuratora reprezentującego interesy dziecka.

  • 3. Data: 2020-09-03 13:57:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-03 o 13:54, n...@o...pl pisze:
    > zwykły zarząd - tak to się nazywa.

    Tylko że podstawowe potrzeby życiowe to ma zapewnić rodzić, a nie
    korzystać z majątku dziecka.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2020-09-03 22:00:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś gdzieś wygrzebałem, że do trzech średnich krajowych to zwykły zarząd (no
    raczej nie miesięcznie, lecz jednorazowo), już nie
    pamiętam źródła, jakaś broszura odnaleziona internetowo.

    -----