  • 1. Data: 2017-06-01 07:50:25
    Temat: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Jak w tej kwestii wyglądają jurysdykcję SN i TK?

    Bo jak rozumiem SN w praktyce wyinterpretował ograniczenia/zakres praw
    prezydenta zapisanych bezpośrednio w konstytucji?
    Jak rozumiem praktyka w tej konkretnej kwestii w różnych krajach jest różna.

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-06-01 09:01:12
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Jak w tej kwestii wyglądają jurysdykcję SN i TK?

    Chyba jurysdykcje...
    A gugle nic nie podało?

    > Bo jak rozumiem SN w praktyce wyinterpretował ograniczenia/zakres praw
    > prezydenta zapisanych bezpośrednio w konstytucji?

    Przesadzasz. W sumie zinterpretował tylko znaczenie słów w kontekscie
    jezyka polskiego. Czy słusznie? Prawnikiem nie jestem wiec daleki jestem od
    przesadzania sprawy, trzeba by Zenka zapytac ;-P
    Zapewne jak zwykle znajda sie prawnicy ktorzy stwierdza ze słusznie i inni
    ktorzy stwierdza ze niesłusznie. Ktorych bedzie wiecej?

    > Jak rozumiem praktyka w tej konkretnej kwestii w różnych krajach jest
    > różna.

    Dziwne zeby była taka sama jak kazdy kraj ma lub nie ma własną
    konstytucję...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 3. Data: 2017-06-01 09:21:19
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 09:01 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > inni
    > ktorzy stwierdza ze niesłusznie. Ktorych bedzie wiecej?

    Cała zadyma jest bardzo na rękę PiS-owi :)

    Przypominam, PiS chce doprowadzić do zmiany konstytucji, a na razie szuka
    akceptacji społeczeństwa dla tego pomysłu i ew. większości konstytucyjnej.
    Cóż to za Konstytucja, nad której zapisami prawnicy zaczynają "głosowanie"
    i każdy czuje się uprawniony do jej analizy - nawet jakieś kolesie z
    pl.soc.prawo (w tym Trefniś)?
    SN też wpisuje się w grono "pożytecznych idiotów" - dostarcza PiS
    argumentów za zmianą.

    PiS chce wykazać, że za Piłsudkim:

    "Ja tego, proszę pana, nie nazywam Konstytucją, ja to nazywam konstytutą.
    I wymyśliłem to słowo, bo ono najbliższe jest do prostituty. Pierdel,
    serdel, burdel."

    Zmiana konstytucji IMHO jest potrzebna, ale nie wiem czy przy takiej
    sytuacji politycznej.
    Skrajnie nieudaczna opozycja, silny PiS i życzliwy jej Kukiz'15.

    Rzepliński już wcześniej został pożytecznym idiotą, teraz dołączył SN.
    "Funkcyjni" sędziowie dokładają swoje...
    Zobaczycie - piszczcie więcej, to Kaczyński zmieni wam konstytucję!

    --
    Trefniś

  • 4. Data: 2017-06-01 09:34:51
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    > "Funkcyjni" sędziowie dokładają swoje...
    > Zobaczycie - piszczcie więcej, to Kaczyński zmieni wam konstytucję!

    A dyskutujemy na pl.soc.PRAWO czy na pl.soc.POLITYKA?

    SN w składzie siedmioosobowym WYBRAŁ taką interpretacje z paru+
    możliwych. Wiec pytanie PRAWNE w to czy SN jest w tej sprawie nieomylny
    *bo jest ostateczny* w obecnym kształcie prawa?

    https://en.wikiquote.org/wiki/Robert_H._Jackson [Sędzia Sądu Najwyższego USA]
    > Reversal by a higher court is not proof that justice is thereby better
    > done. There is no doubt that if there were a super-Supreme Court, a
    > substantial proportion of our reversals of state courts would also be
    > reversed. We are not final because we are infallible, but we are
    > infallible only because we are final.
    Tłumaczenie: Nie jesteśmy ostateczni, ponieważ jesteśmy nieomylni, ale
    jesteśmy nieomylni tylko dlatego, że jesteśmy ostateczni.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2017-06-01 09:56:14
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 09:34 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    > Trefniś <t...@m...com> pisze:

    > SN w składzie siedmioosobowym WYBRAŁ taką interpretacje z paru+
    > możliwych.

    :)
    SN ma konstytucję w rzyci, dlatego wybrał.
    Wybrał z trzech możliwości: pierdel, serdel, burdel.

    Kaczyński już ma pewnie nową konstytucję dla was.
    Rzepliński, SN et consortes pomogli mu, pożyteczni idioci.

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2017-06-01 10:04:42
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    >
    > Kaczyński już ma pewnie nową konstytucję dla was.
    > Rzepliński, SN et consortes pomogli mu, pożyteczni idioci.

    Po kiego wuja ludzie by chodzili do sądów jakby z wyrokami WSZYSCY się
    zgadzali? Sąd rozsądza SPÓR czyli sprzeczność interesów stron.
    Jaki wyrok by SN nie wydał KTOŚ byłby niezadowolony.
    Jak SN jest w miarę niezależny to wyroki dające po dupie totalnej
    opozycji też powinien zdążyć zaliczyć do końca tej kadencji PiS.
    Zaliczy? :-)

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2017-06-01 10:05:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 09:56, Trefniś pisze:

> [...]
    >
    > Kaczyński już ma pewnie nową konstytucję dla was.
    > Rzepliński, SN et consortes pomogli mu, pożyteczni idioci.

    Cóż w rzyci konstytucje to mają wszyscy zainteresowani (co było widać
    niejednokrotnie, zaczynając od trybunału, przez prezydenta, sejm, senat,
    rządy, az po SN), co widać. Niestety ale nie ma niczego dobrego sie
    spodziewać, skoro robi się z nas republike bananową od lat (nie jest to
    pierwsza taka władza...)

    --
    http://polpodroznik.com
    http://kaczanowska.info

  • 8. Data: 2017-06-01 10:14:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 01 Jun 2017 10:04:42 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jak SN jest w miarę niezależny to wyroki dające po dupie totalnej
    > opozycji też powinien zdążyć zaliczyć do końca tej kadencji PiS.

    Zupełnie się na tym nie znam, ale sądy powinny chyba wydawać wyroki
    kierując się prawem, a nie parytetem.

    Tak przy okazji; dla kolesi z Nowogrodzkiej każdy, kto nie wychwala Dumy
    Żoliborza jest "totalną opozycją", czy można uniknąć tego określenia
    mówiąc, że Prezes Prezesów jest wprawdzie geniuszem, ale miewa problemy z
    kulturą osobistą?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 9. Data: 2017-06-01 10:23:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    dniu .06.2017 o 10:05 Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > rządy, az po SN), co widać. Niestety ale nie ma niczego dobrego sie
    > spodziewać, skoro robi się z nas republike bananową od lat (nie jest to

    Niestety, to prawda.
    Szkoda, że większość ludzi ma mentalność niewolnika i bezrozumnie staje
    murem za jakąś jedną opcją polityczną.

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2017-06-01 10:42:58
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 10:14 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Zupełnie się na tym nie znam, ale sądy powinny chyba wydawać wyroki
    > kierując się prawem, a nie parytetem.

    Niestety, prawo nigdy nie będzie jednoznaczne.
    Dlatego sądy wydają na podstawie przepisów prawa, ale też swobodnej oceny
    dowodów, doświadczenia życiowego itd.

> [...]
    > Żoliborza jest "totalną opozycją", czy można uniknąć tego określenia
    > mówiąc, że Prezes Prezesów jest wprawdzie geniuszem, ale miewa problemy z

    Chwileczkie...
    Określenie "opozycja totalna" pochodzi od PO i Nowoczesnej, sami wymyślili
    to określenie.

    http://wpolityce.pl/polityka/283147-rada-krajowa-po-
    schetyna-zaostrza-przekaz-bedziemy-opozycja-totalna-
    najtwardsza-z-mozliwych-bedziemy-w-sposob-totalny-wa
    lczyc-z-totalna-wladza

    W Kukiz'15 nikt nigdy nie powiedział jesteśmy "opozycją totalną".
    Dotychczas zachowuje choć pozory konstruktywności.

    Poza tym to właśnie zwolennicy owej "opozycji totalnej" każdego, kto nie
    kocha III RP, nazywa PISdziakami, PiSiorstwem itd.

    Na pewno wielu zwolenników Kukiz'15 zostało tutaj też określonych
    PiSdziakiem!

    --
    Trefniś