    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Date: Thu, 01 Jun 2017 09:34:51 +0200 (CEST)

    Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    > argumentów za zmianą.
    >
    > PiS chce wykazać, że za Piłsudkim:
    >
    > "Ja tego, proszę pana, nie nazywam Konstytucją, ja to nazywam
    > konstytutą. I wymyśliłem to słowo, bo ono najbliższe jest do
    > prostituty. Pierdel, serdel, burdel."
    >
    > Zmiana konstytucji IMHO jest potrzebna, ale nie wiem czy przy takiej
    > sytuacji politycznej.
    > Skrajnie nieudaczna opozycja, silny PiS i życzliwy jej Kukiz'15.
    >
    > Rzepliński już wcześniej został pożytecznym idiotą, teraz dołączył SN.
    > "Funkcyjni" sędziowie dokładają swoje...
    > Zobaczycie - piszczcie więcej, to Kaczyński zmieni wam konstytucję!

    A dyskutujemy na pl.soc.PRAWO czy na pl.soc.POLITYKA?

    SN w składzie siedmioosobowym WYBRAŁ taką interpretacje z paru+
    możliwych. Wiec pytanie PRAWNE w to czy SN jest w tej sprawie nieomylny
    *bo jest ostateczny* w obecnym kształcie prawa?

    https://en.wikiquote.org/wiki/Robert_H._Jackson [Sędzia Sądu Najwyższego USA]
    > Reversal by a higher court is not proof that justice is thereby better
    > done. There is no doubt that if there were a super-Supreme Court, a
    > substantial proportion of our reversals of state courts would also be
    > reversed. We are not final because we are infallible, but we are
    > infallible only because we are final.
    Tłumaczenie: Nie jesteśmy ostateczni, ponieważ jesteśmy nieomylni, ale
    jesteśmy nieomylni tylko dlatego, że jesteśmy ostateczni.

    --
    A. Filip