  • 91. Data: 2017-06-05 17:24:51
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 08:30, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    ..

> [...]
    > wyżej co napisał inny wielki prawnik:
    > ^^Przepis *na podstawie którego* a nie sam wyrok... Tak jest napisane w
    > zacytowanym artykule...^^
    > Napisał "przepis" choć w zacytowanym artykule słowo takie nie występuje.
    > A uchwała SN stworzyła akt normatywny określający że Prezydent nie miał
    > prawa... i nie był to wyrok Izby Karnej SN, lecz tylko uchwała. Jak
    > wiadomo nawet kiepskim prawnikom każda uchwała SN stanowi "nowe prawo"
    > dla sądów niższych instancji które mają go przestrzegać.
    > Jest oczywiste że na tą uchwałę Kamiński może skierować do TK skargę

    Oczywistym jest jedynie to, że nie masz najmniejszego pojęcia o czym
    piszesz. Jak zwykle zresztą.

    --
    Sonn

  • 92. Data: 2017-06-05 19:36:22
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 07:50, A. Filip pisze:
    > Jak w tej kwestii wyglądają jurysdykcję SN i TK?
    >
    > Bo jak rozumiem SN w praktyce wyinterpretował ograniczenia/zakres praw
    > prezydenta zapisanych bezpośrednio w konstytucji?
    > Jak rozumiem praktyka w tej konkretnej kwestii w różnych krajach jest różna.
    >
    > http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    Nasz system prawny wykształcił się do absurdu, gdzie korzystanie
    bezpośrednio z KRP jest słabsze niż korzystanie z ustawy sejmowej
    podpartej domniemnaniem konstytucyjnosci.
    W tym przypadku przecież PRP też dokonał interpretacji KRP do której nie
    miał prawa.
    Bez wątpienia jakieś ograniczenie prawa łaski być musi, tylko nie
    wiadomo do jakiego stopnia. I kto miałby to uczynić? Najlepiej Sejm w
    ustawie - bo PRP musi to podpisać, czyli się zgodzić na ramowanie
    własnych uprawnien konstytucyjnych. Gdyby się nie zgadzał z pomysłem
    Sejmu mógłby dac to TK.
    SN wystąpił tu w pewnym przymusie ochorny konstytucyjnej niezależności
    aparatu sądowego. Ułaskawianie na tym etapie groziłoby eskalacją, z
    abolicji szybko pzrekształciłoby się to zapewnie w nadawanie immunitetu.
    W naszym systemie prawnym abolicja indywidualna jest mocno podejrzana,
    moze godzić w równość wobec prawa. Ale to kwestia do roztrzygnięcia
    przez TK. Tyle, ze TK nie ma zgodnego z prawem składu.

    --
    @foe_pl

  • 93. Data: 2017-06-05 19:39:29
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 10:59, Liwiusz pisze:

    > Fałszywy wniosek. Prawo może być jednoznaczne. A na pewno może być
    > jednoznaczne w kwestii dopuszczalności ułaskawienia.

    tak, specjalnie dla PISu 1. artykuł KRP powinien brzmieć: "słowa użyte w
    tej Konstytucji, należy rozumieć w brzmieniu definicji Słownika PWN wyd
    z roku 1996" ;)

    --
    @foe_pl

  • 94. Data: 2017-06-05 19:49:31
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 13:33, Trefniś pisze:
    > Ale fakty są takie - wiadomo _tylko_ że nie wolno ułaskawić skazanego
    > przez Trybunał Stanu, wszyscy inni mogą zostać ułaskawieni.
    > Jasny konkret, bez żadnych wątpliwości IMHO (ale czytać poniżej o
    > domniemaniu niewinności!).
    > Nie ma nic o prawomocności wyroku - jasny sygnał, że to nieistotne
    > (ważne określenie - nieistotne).
    > Nie można tego wyczytać inaczej, taka jest litera prawa!

    czyli mozna ułaskawić przed odpowiedzialnością konstytycyjną kogoś kto
    jeszcze nie został skazany przez TS?
    Hello! Chyba nie taki był zamiar twórców KRP?

    Problem jest taki, ze od pierwszej konstytucji PRL (53 rok) było wpisane
    "Prezydent(Rada Panstwa) stosuje prawo łaski". I tak było "przepisywane"
    w każdej następnej a z do 1997 gdzie tylko dodano kolejne zdanie. Nikt
    nie zauważył ze to wywołuje problem logiczny, bo nie da się wpisać
    członu o TS w taki sposob by nie wzruszał wczesniejszej praktyki.
    Potencjalnie, bo przed Dudą nikt tego nie robił. W 1997 roku w KRP
    powinno być uściślone w pierwszym zdaniu ze dotyczy to ludzi skazanych
    prawomocnie. Taka była zapewne intencja. Nikt nie przewidział Flandyszów
    z PIS ;)

    --
    @foe_pl

  • 95. Data: 2017-06-05 19:52:07
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 13:41, Shrek pisze:

    > To że pełniący obowiązki prezydenta pieprzy trzy po trzy i nic go nie
    > przekona że czarne jest czarne nic nie zmienia. Ani nie ma takiego prawa
    > które mogłoby być jednoznaczne, bo prezio zawsze może powiedzieć, że dla
    > niego oczywiste jest wszystko na odwrót. I co mu zrobisz?

    ale tu gra jest o co inne, Adrian miał być zabezpieczeniem, kiedy w 2019
    jednak PIS musiałby oddawać władzę, to Adrian zacząłby ułaskawiać
    wszystkich jak leci... Szczególnie Szydło to by się przydało, bo
    niedrukowaniem orzeczenia TK wystawiła się na pewną odsiadkę.

    --
    @foe_pl

  • 96. Data: 2017-06-05 19:56:48
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    the_foe <t...@c...pl> pisze:

> [...]
    > wszystkich jak leci... Szczególnie Szydło to by się przydało, bo
    > niedrukowaniem orzeczenia TK wystawiła się na pewną odsiadkę.

    TK (PiS) który zastąpił TK (PO) nie poprawi SN?

    --
    A. Filip

  • 97. Data: 2017-06-05 19:58:38
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 13:47, Liwiusz pisze:
    > To już twoja interpretacja. Skazany nieprawomocnie, jak sama nazwa
    > wskazuje, jest skazanym.

    KPK i KK nie użwa ani razu frazy "nieprawomocnie skazany". Zamiast tego
    używa frazeologii "nieprawomocny wyrok" i "nieprawomocne roztrzygnęcie
    sprawy". Za to używa pojęcia "prawomocnie skazany".

    --
    @foe_pl

  • 98. Data: 2017-06-05 20:17:20
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 19:56, A. Filip pisze:

    > TK (PiS) który zastąpił TK (PO) nie poprawi SN?

    co ma poprawić? Najpierw PIS musi napisać ustawę którą TK przyklepie.
    Ale PIS ma ból głowy, bo raczej musi czekać az pełny skład bedzie ich
    bez konieczności używania dublerów. Inaczej jest pewne, ze SN takie
    orzeczenia bedzie ignorował.
    To chyba prościej i szybciej po prostu wymienić SN na swój.

    --
    @foe_pl

  • 99. Data: 2017-06-05 22:15:39
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 5 Jun 2017 08:30:42 +0200, w <oh2tqi$ri1$1@node2.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Jest oczywiste że na tą uchwałę Kamiński może skierować do TK skargę
    > konstytucyjną.

    Czasami żal, że pisanie bzdur nie jest karalne.

  • 100. Data: 2017-06-05 22:26:21
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "rg" <n...@o...pl> pisze:

    > Czasami żal, że pisanie bzdur nie jest karalne.

    Niektórzy wydają się usilnie starać wywrzeć wrażenie iż są
    "niewystarczająco mądrzy" by napisać prosto *dlaczego* nazywają coś
    bzdurą. Różni ludzie mają interes widzieć inaczej także w tej sprawie
    "jak przeważnie".

    --
    A. Filip