  • 11. Data: 2009-10-20 09:14:52
    Temat: Re: zawsze można się obronić, zawsze jest jakieś wyjście
    Od: GK <g...@g...pl>

    Yarcioo pisze:

    > Jak się dobrze smiałeś/aś to podpowiedz mi teraz jak nie płacić OC za
    > samochód, który chcę zachować dla wnuków.
    > (Dwa posty niżej).

    A nie można zwyczajnie wypowiedzieć umowy OC?
    Jeśli auto będzie stało w garażu i nie będzie się nim jeździło to musimy
    mieć opłacone OC?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2009-10-20 09:15:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    GK pisze:

    > A nie można zwyczajnie wypowiedzieć umowy OC?
    > Jeśli auto będzie stało w garażu i nie będzie się nim jeździło to musimy
    > mieć opłacone OC?

    Tak.

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-10-20 09:16:12
    Od: GK <g...@g...pl>

    GK pisze:

    > A nie można zwyczajnie wypowiedzieć umowy OC?
    > Jeśli auto będzie stało w garażu i nie będzie się nim jeździło to musimy
> [...]

    Oczywiście nie mam tu na myśli wyrejestrowywania auta tylko rezygnację z
    OC. W końcu ile aut jeździ bez tego ubezpieczenia?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-10-20 11:05:13
    Od: GK <g...@g...pl>

    spp pisze:

    > Tak.

    To jak to jest z tymi autami, co jeżdzą bez OC?
    Czyli co, przyjdzie ktoś do domu i zacznie sprawdzać mi czy mam OC? Czy
    też jest jakiś urząd, który ma dane od wszystkich ubezpieczycieli i wie,
    że akurat moje auto nie ma OC?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-10-20 11:07:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > To jak to jest z tymi autami, co jeżdzą bez OC?
    > Czyli co, przyjdzie ktoś do domu i zacznie sprawdzać mi czy mam OC? Czy

    W domu pewnie nie, ale przecież na ulicy sprawdzają. Nawet miałem
    taką sytuację, że sam ubezpieczyłem nowy samochód 2 dni po
    zarejestrowaniu go (bo przez te 2 dni stał w salonie). Po kilku
    miesiącach jakiś policjant z drogówki to wyłapał i miał rzekomo
    poinformować o tym UFG, ale chyba tego nie zrobił, bo od tego czasu
    minęło z 7 lat i cisza.

    > też jest jakiś urząd, który ma dane od wszystkich ubezpieczycieli i wie,
    > że akurat moje auto nie ma OC?

    Czy jest już taka inwigilacja to nie wiem.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-10-20 11:11:52
    Od: GK <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > tego nie zrobił, bo od tego czasu minęło z 7 lat i cisza.

    > Czy jest już taka inwigilacja to nie wiem.

    "A problem już istnieje. Obecnie w Polsce ok. 200 tys. pojazdów nie
    posiada obowiązkowego ubezpieczenia OC."
    Źródło:
    http://serwisy.forsal.pl/artykuly/114379,bez_kary_za
    _brak_oc_przy_kontroli_pojazdu.html
    Tekst z: 2009-02-19 05:45
    czyli w miarę aktualny.

    Reasumując: wypowiedzieć umowę OC, auto do garażu i tyle. Jedynie z
    przeglądami będzie mały problem. Ale zawsze można wykupić OC lub auto na
    lawetę. Ewentualnie pojechać bez OC na własne ryzyko.
    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 17. Data: 2009-10-20 11:31:03
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    GK pisze:
> [...]
    > przeglądami będzie mały problem. Ale zawsze można wykupić OC lub auto na
    > lawetę. Ewentualnie pojechać bez OC na własne ryzyko.

    Moje auto mialo 2-miesieczna przerwe w ubezpieczeniu OC. Przy kupowaniu
    nowego ubezpieczenia zostalem poinformowany ze ubezpieczalnia przekaze
    ta informacje do UFG, a ten moze nalozyc mi kare. Minal juz prawie rok i
    narazie nic sie nie dzieje.

  • 18. Data: 2009-10-20 13:17:33
    Od: GK <g...@g...pl>

    Kazik pisze:

> [...]
    > nowego ubezpieczenia zostalem poinformowany ze ubezpieczalnia przekaze
    > ta informacje do UFG, a ten moze nalozyc mi kare. Minal juz prawie rok i

    A tak w ogóle czy to nie sprzeczne z Konstytucją, że zmusza się do
    wykupywania OC?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 19. Data: 2009-10-20 15:35:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A tak w ogóle czy to nie sprzeczne z Konstytucją, że zmusza się do
    > wykupywania OC?

    Spojrz na to z innej strony. Jedzies swoja superwypasna bryka i dostajesz w
    dupe jakas kupa skorodowanego zelastwa z emblematem FSO, ktorego wlasciciel
    nie ma OC ani nie ma kasy na sfinansowanie naprawy Twojej bryki - w domu ma
    tylko czajnik i inne rzeczy niepodlegajace egzekucji.
    Mozna z AC oczywiscie, ale mozesz nie miec - no i popsujesz sobie historie.
    Obowiiazkowe OC nie jest takie glupie - choc - byc moze - powinno byc
    placone od kierowcy a nie od pojazdu - ale znow wieloosobowe rodziny
    korzystajace z jednego auta by sie burzyly.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-10-20 15:45:52
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:46:41 +0200, Yarcioo napisał(a):

    > Oto mi własnie chodzi, że za 20 lat moze wnuk zechce nim jeździć.

    A skad wezmie benzyne? Z apteki?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)