  • 1. Data: 2009-10-19 11:48:10
    Temat: firmy ubezpieczeniowe, OC i interpretacja maili
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam
    Czy korespondencje mailową traktuje sie jako potwierdzony papier? tzn
    czy ma on podobną wage prawną jak potwierdzenie z poczty nadania listu
    poleconego lub potwierdzenie nadania faxu.
    Wysylam dosc duzo wypowiedzen umowy OC do ubezpieczalni i nie wiem czy
    kazde musze wysylac poleconym czy wystarczy mail ze skanem dowodu
    sprzedazy auta i pisma z wypowiedzeniem. Przeciez poleconym tez
    wysylam ksero tych papierow?
    Drugie pytanie, czy firma ktora otrzyma reklamacje drogą mailową na
    oficjalny adres mailowy firmy ma taki sam obowiązek ustosunkować sie
    do niej jakby ją otrzymala na pismie pocztą ?

  • 2. Data: 2009-10-23 18:01:14
    Od: Mamut <c...@g...com>

    On 19 Paź, 13:48, Mamut <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > oficjalny adres mailowy firmy  ma taki sam obowiązek ustosunkować sie
    > do niej jakby ją otrzymala na pismie pocztą ?

    Odswiezam pytanie. Czy nikt nie wie ?

  • 3. Data: 2009-10-24 15:41:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, Mamut wrote:

    > Odswiezam pytanie. Czy nikt nie wie ?

    A ja z głupia frant - czy wypowiedzenie umowy przypadkiem nie
    *musi* mieć formy *pisemnej*?
    Przypomnę - z KC wprost wynika, że jak *umowa* musi mieć formę
    pisemną, to wypowiedzenie też.
    A "forma pisemna" to nie "zapis literami", lecz PODPIS.
    Manualny lub cyfrowy *certyfikowany*.
    Manualny musi oczywiscie być sporządzony "fizycznie" (kopia
    faksem się nie liczy, kopia faksem najwyżej "poprawia" notowania
    co do treści - ale nie zmienia formy).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-10-24 17:09:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Manualny musi oczywiscie być sporządzony "fizycznie" (kopia
    > faksem się nie liczy, kopia faksem najwyżej "poprawia" notowania

    Ciekawy aspekt w kontekście Pobieraczka. :)

    --
    spp