  • 1. Data: 2009-10-19 14:39:18
    Temat: Pisma z sądu
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Czy generalną zasadą jest że na pisemne zapytania z sądu jest obowiązek
    odpowiadania ?

    Przykładowo:
    Sąd Wydział Rodzinny pisze do agencji posrednictwa pracy z zapytaniem o
    konkretnego klienta który korzysta z tej agencji aby znaleźc prace i sąd pyta:
    gdzie znalazł klient prace, ile zarabia, jak długie okresy umowy zawarł...
    Agencja ma tę wiedzę, bo chyba ustawa nakłada obowiązek prowadzenia
    dokumentacji, zresztą klient ma umowę o usługę z agencją.

    Czy w tych sprawach ma zastosowanie kodeks cywilny ? administracyjny ?

  • 2. Data: 2009-10-19 14:51:02
    Temat: Re: Pisma z sądu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał w wiadomości

    A sąd nie powołał sie na żadną podstawę prawną?

  • 3. Data: 2009-10-19 16:08:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A sąd nie powołał sie na żadną podstawę prawną?

    Przecież obowiązujące prawo jest publikowane w Dz. U i wszyscy je znają.
    Wiedzą jakie mają obowiązki :)

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-10-19 16:09:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Imiennika pisze:

    > Czy generalną zasadą jest że na pisemne zapytania z sądu jest obowiązek
    > odpowiadania ?
    >

    > Czy w tych sprawach ma zastosowanie kodeks cywilny ? administracyjny ?

    Art. 248 kpc.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-10-19 18:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież obowiązujące prawo jest publikowane w Dz. U i wszyscy je znają.
    > Wiedzą jakie mają obowiązki :)

    Mimo to obowiązkiem organu państwa jest wskazanie podstawy prawnej swoich
    żądań. Podejrzewam, ze w wezwaniu takie było. Można ewentualnie chwilowo
    zasłonić się tajemnicą firmy, ale sąd z niej ma prawo zwolnić i najpewniej
    to uczyni.

  • 6. Data: 2009-10-19 18:51:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Mimo to obowiązkiem organu państwa jest wskazanie podstawy prawnej
    > swoich żądań.

    Tak? A na jakiej podstawie prawnej tak twierdzisz? Może wskaż :)

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-10-19 18:59:40
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 16:51:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A sąd nie powołał sie na żadną podstawę prawną?

    nie wiem jak tam, ale w znanych mi przypadkach sąd nie powołuje się na
    żadną podstawę prawną. Ot po prostu pyta...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 8. Data: 2009-10-19 19:07:19
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 18:09:55 +0200, Johnson napisał(a):

    > Art. 248 kpc.

    to ciekawe...

    wynika z tego, że jednak trzeba, ale jeśli nie ma pouczenia z jakiego
    artykułu, to jak traktować taki list z sądu ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 9. Data: 2009-10-19 19:13:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak? A na jakiej podstawie prawnej tak twierdzisz? Może wskaż :)

    Bardzo dobre pytanie. Szukałem i nie znalazłem ogólnej normy. W odniesieniu
    do poszczególnych zagadnień stosowne normy są zawarte w ustawach
    szczególnych (np. kpa, kpk itp.). Ale nie sądzę, by Sąd bez pouczenia coś
    takiego wysyłał. W znanych mi wypadkach zawsze były przywołane podstawy
    prawne.

  • 10. Data: 2009-10-19 19:14:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hbicut$qar$1@inews.gazeta.pl...

    > nie wiem jak tam, ale w znanych mi przypadkach sąd nie powołuje się na
    > żadną podstawę prawną. Ot po prostu pyta...

    W takim wypadku należy oczywiście udzielić informacji. Ale w tych
    wystąpieniach nie ma nawet pouczenia prawnego? No bo oczywiście nie trudno
    znaleźć podstawę prawną, ale byłem przekonany, że sąd ją podaje.