  • 1. Data: 2009-10-19 14:14:35
    Temat: kapitał w spółce zoo poniżej progu min.
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam z dawnych czasów (lata 90-te XX w.) spółkę z o.o. z kapitałem 4000,00
    (słownie" cztery tysiące), spółka została wpisana do KRS. Kiedyś był taki
    przepis (chyba w ustawie o KRS),, że jak kapitał spółki jest mniejszy od
    minimalnego określonego ustawą (wtedy gdy podniesiono minimalny kapitał w
    usatwie na 50000,00zł) to Sąd wzywa Zarząd do podniesienia kapitału w ciągu 6
    miesięcy a gdy Zarząd się nie wywiąże to spółka jest przez Sąd wykreślana z KRS.
    Czy ten przepis jeszcze obowiązuje lub czy jest inny pozwalający zlikwidować
    spółkę z małym kapitałem bez zbierania u notariusza wspólników (nie mogę się z
    nimi dogadać a w spółce o której napisałem na początku nie jest prowadzona
    działalność, jedyna operacją finansową w roku jest opłata za zgłoszenie
    sprawozdania do KRS a do skarbówki są składane zerowe deklaracje.

  • 2. Data: 2009-10-19 19:12:47
    Temat: Re: kapitał w spółce zoo poniżej progu min.
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    podaj nr KRS może być na priv