  • 1. Data: 2009-10-19 16:46:10
    Temat: Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ktoś z grupowiczów orientuje sie czy pokrzywdzony składając prywatny
    akt oskarżenia do Sądu Karnego i występując jako oskarżyciel prywatny
    może ustanowić pełnomocnika, który nie jest adwokatem lub radcą prawnym
    a jest np. członkiem rodziny i jakie przepisy to regulują.

    Dodaję, że Prokuratura odmówiła objęcia tej sprawy oskarżeniem z urzędu
    powołując sie z na zapis art. 157 par. 2 kk.

    Z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2009-10-19 19:01:44
    Temat: Re: Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?
    Od: kuba <p...@o...pl>

    mauser50 pisze:
> [...]
    > może ustanowić pełnomocnika, który nie jest adwokatem lub radcą prawnym
    > a jest np. członkiem rodziny i jakie przepisy to regulują.

    Nie. Regulują to ogólne przepisy KPK o pełnomocnictwie: art. 82 i n.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-19 19:51:47
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Możesz wnioskować do sądu o pełnomocnika z urzędu, jeśli masz niskie
    dochody.
    Możesz ustanowić pełnomocnika z wyboru w postaci dowolnego adwokata.

  • 4. Data: 2009-10-20 14:56:15
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    kuba pisze:

    > Nie. Regulują to ogólne przepisy KPK o pełnomocnictwie: art. 82 i n.

    Jednak mam wątpliwości ponieważ w art. 82 kpk jest mowa o obrońcy
    oskarżonego natomiast ja pytam o pełnomocnika dla oskarżyciela
    prywatnego, który jest jednocześnie pokrzywdzonym. Czy w tym przypadku
    nie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego o których mowa w art.
    89 kpk.

    Z poważaniem mauser50

  • 5. Data: 2009-10-20 14:58:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mauser50 pisze:

    > Jednak mam wątpliwości ponieważ w art. 82 kpk jest mowa o obrońcy
    > oskarżonego natomiast ja pytam o pełnomocnika dla oskarżyciela
    > prywatnego, który jest jednocześnie pokrzywdzonym.

    Art. 88 kpk

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-10-20 16:02:37
    Od: kuba <p...@o...pl>

    mauser50 pisze:

    > Jednak mam wątpliwości ponieważ w art. 82 kpk jest mowa o obrońcy
    > oskarżonego

    "i n." znaczy i następne. Johnson już Ci podał, który art. dokładnie

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl