  • 51. Data: 2007-02-24 23:43:02
    Temat: Re: zajete miejsce parkingowe, pobicie
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Najgrubsza kwota w twoim kosztorysie to adwokat a nie jest konieczny.

    Konieczny oczywiscie nie jest, ale wez pod uwage, ze skoro udzielasz sie na
    tym forum to masz jakies po temu podstawy i pewnie daltego poradziles sobie
    w tej sprawie.
    Ja zas wiem, ze wiekszosc moich znajomych, ktorzy maja wyzsze wyksztalcenie
    roznych specjalnosci (nie prawnicy) nie jest w stanie napisac wniosku do
    sadu o klauzule wykonalnosci (nawet nie wiedza ze cos takiego istnieje), a
    zatem tez nie maja pojecia o sprawach prywatnoskargowych, prywatnych aktach
    oskarzenia itp itd. - slowem nie ruszyliby z taka sprawa ani na krok.I vice
    versa, ja slucham moich znajomych, ktorzy znaja sie na sprawach podatkowych,
    na elektornice i naprawie samochodow i na medycynie, bo nie mam o tym
    pojecia.

    I wlasnie dlatego zwyklemu czlowiekowi bedzie potrzebny adwokat.

    > Gdy ja zgłosiłem na policji skargę w sprawie ściganej z oskarżenia
    > prywatnego policja sporządziła w moim imieniu akt oskarżenia
    > i skierowała go do sądu. Ja musiałem tylko zapłacić te trzy stówki,
    > które potem skazany musiał mi oddać.

    Musial - nie musial. Rownie dobrze mogles trafic na bezrbotnego sprawce z
    ktorego nie byloby jak sciagnac kosztow i tyle bys zobaczyl wylozona na
    sprawe kase.

    Cezar

  • 52. Data: 2007-02-25 01:19:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.02.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "q_w_e" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dobre. To już z grubsza zgodzisz się, że nie złamał świadomie prawa wjeżdżając.

    Musiał miał świadomość, że narusza czyjeś posiadanie.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2007-02-25 01:29:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 09:19:31 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Musiał miał świadomość, że narusza czyjeś posiadanie.

    Dlaczego?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 54. Data: 2007-02-25 02:21:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.02.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Dlaczego?

    > wpuscila go jego znajoma/kochanka/dziewczyna - nie wiem, zaparkowal u mnie
    > gdyz jej miejsce bylo juz zajęte.

    "jej miejsce". O ile to nie skrót myślowy oznaczający: tam gdzie lubi
    parkować, to oznacza, że powinien być świadom istnienia miejsc
    przypisanych do lokalu. Pewnie nie różni się to miejsce (poza nr) od
    pozostałych, a teren jest ogrodzony, więc MZ powinien się spodziewać, że
    inne miejsca też są przypisane do konkretnych lokali.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2007-02-25 07:53:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "q_w_e" <q...@p...onet.pl> napisał

    > akurat w tym momencie agresja plynie z twojej strony,
    > nawet nie wiem dlaczego,

    Pewnie takie są skutki "terapii gniewu" ;>

  • 56. Data: 2007-02-25 08:42:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozostałych, a teren jest ogrodzony, więc MZ powinien się spodziewać, że
    > inne miejsca też są przypisane do konkretnych lokali.

    Po pierwsze owa hipotetyczna znajoma (przecież to było tylko założenie) może w
    ogóle nie mieć samochodu i dynda jej, w jaki sposób podzielono miejsca na
    parkingach. Ba, może być tylko lokatorem i w życiu żadnej umowy ze wspólnotą nie
    zawierała, więc o tym nie ma skąd wiedzieć. Wpuściła kolegę i już.

    Z kolei kierujący, skoro został wpuszczony przez osobę mającą prawo do
    dysponowania parkingiem (musiała mieć klucz, czy co oni tam do otwierania tej
    bramy używają) miał chyba prawo domniemać, że nie łamie prawa wjeżdżając. Idąc w
    gości do kolegi nie pytasz go, czy ma akt własności na mieszkanie. Oczywiście,
    jakby wpuszczając Cię rozwiercał w tym celu zamki albo szyby wybijał, to może
    powinieneś się zastanowić, ale jak ma klucz i twierdzi, że to jego mieszkanie?
    Nie popadajmy w absurd.

  • 57. Data: 2007-02-25 09:15:46
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-02-2007 o 00:10:23 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Oczywiście że ma, to jest tzw. naruszenie miru domowego - przestępstwo z
    > art. 193 KK.
    > Zasadniczo to samo co powyżej.
    > No ale co z tego, że są prywatne i oznaczone numerem rejestracyjnym?
    > Generalnie teraz prawie wszystko jest prywatne :)

    No niby tak. Ale gdzie lezy granica pomiedzy wtargnieciem na teren
    prywatny a wtargnieciem na teren prywatny? Bo nieproszony gosc w
    mieszkaniu to sprawa policji. Tak samo w garazu. A na innym prywatnym
    terenie? Na dzialce? Na posesji? Na dachu naszego budynku? A zostawiajac
    naruszanie miru domowego: w biurze firmy? A moze moje miejsce garazowe? No
    i w koncu na mojej prywatnej dzialce 2m x 5m, ktora wykupilem od osiedla
    na wlasnosc i zrobilem sobie parking dla jednego samochodu.

    Autor watku powinien chyba zrobic sobie cennik i pobierac oplaty za
    mozliwosc parkowania na jego terenie prywatnym. Zakladam oczywiscie, ze
    jest faktycznie prywatny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 58. Data: 2007-02-25 09:19:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-02-2007 o 00:11:48 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > wiec nie jest to rozstroj zdrowia ani naruszenie czynnosci zadnego z
    > narzadow :)

    Nie no, przy takim traktowaniu pojec to chyba dopiero zgon autora watku
    moglby cos wskorac na obdukcji ... albo przynajmniej urwana konczyna ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 59. Data: 2007-02-25 09:59:34
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

> [...]
    > dysponowania parkingiem (musiała mieć klucz, czy co oni tam do otwierania
    > tej bramy używają) miał chyba prawo domniemać, że nie łamie prawa
    Przecież kolega napisał wyraźnie, że:
    parking jest na terenie osiedla. Kupując tam mieszkanie kupiłem również
    miejsce parkingowe. Każde z tych miejsc ma swojego właściciela i jest
    oznaczone numerem.
    Oprócz tego wjazd na parking jest zamknięty brama, która otworzyć może tylko
    mieszkaniec osiedla posiadający owe miejsce parkingowe i pilota do bramy.
    Więc ta lokatorka nie posiadając samochodu i miejsca parkingowego nie mogła
    posiadać pilota do otwierania szlabanu. Jak wpuściła to miała miejsce, ale
    jej miejsce mógł zajmować jej samochochód.
    ZiPi

  • 60. Data: 2007-02-25 10:01:14
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Ja o ile dobrze pamiętam pierwszy post w tym wątku, to wg autora wątku
    delikwent, który zaparkował na cudzym miejscu tłumaczył się policji, że
    miejsce przypisane "znajomej" było zastawione przez kogoś, więc on zajął
    pierwsze wolne miejsce.
    IMHO to mogło wyglądać tak, że tamta osoba mogła mieć samochód w
    warsztacie, więc odwoził ją ów znajomy.
    Niestety w tej wspólnocie panowała praktyka, że parkując zajmowało się
    nie swoje miejsce, tylko pierwsze wolne. A do bójki doszło, bo po raz
    pierwszy zabrakło miejsc wolnych i autor wątku nie miał gdzie
    zaparkować.:-)