  • 1. Data: 2007-02-24 08:55:22
    Temat: Legalnosc oprogramowowania.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Czy jeżeli oddam sprzet komputerowy z zainstalowanym pirackim systemem
    operacyjnym, do serwisu i w tym czasie bedzie miałą miejsce tam kontrola
    sprawdzająca jego legalnosc, kto poniesie odpowiedzialnosć ?
    Serwis ? Czy moze własciciel który moze upierać sie przy tym ze miał np
    linuxa i ten pirat nie on instalował tylko ktoś w serwisie ?

  • 2. Data: 2007-02-24 08:57:36
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowowania.
    Od: Olgierd <n...@o...bblog.pl>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 09:55:22 +0100, BETON napisał(a):

> [...]
    > Serwis ? Czy moze własciciel który moze upierać sie przy tym ze miał np
    > linuxa i ten pirat nie on instalował tylko ktoś w serwisie ?

    Chyba kierowca autobusu, który Ciebie tam zawiózł z tym komputerem, nie?
    Bo jakby Cię nie zawiózł to komputer nie znalazłby się w punkcie
    serwisowym, prawda?
    A o takich rzeczach jak data instalacji oprogramowania itd. nie
    słyszałeś? - To tak tylko, na marginesie. Bo zasadniczo to MPK beknie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> mój konkurs firmowy - atrakcyjne nagrody <==

  • 3. Data: 2007-02-24 09:46:25
    Od: "m3losh" <s...@d...koszyka.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...bblog.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > A o takich rzeczach jak data instalacji oprogramowania itd. nie
    > słyszałeś? - To tak tylko, na marginesie. Bo zasadniczo to MPK beknie.

    O Chryste Panie !!! WIELKI ALE TO OGROMNY R O T F L
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • 4. Data: 2007-02-24 22:52:34
    Od: Robert Steward <b...@a...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > A o takich rzeczach jak data instalacji oprogramowania itd. nie
    > słyszałeś? - To tak tylko, na marginesie. Bo zasadniczo to MPK beknie.

    z pewnością będzie się tłumaczył że w serwisie zmienili datę :-D

    --
    pozdr, R

  • 5. Data: 2007-02-26 09:08:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > Serwis ? Czy moze własciciel który moze upierać sie przy tym ze miał np
    > linuxa i ten pirat nie on instalował tylko ktoś w serwisie ?

    Pomimo żartów, które twój post wywołał, sprawa z punktu widzenia prawa
    wcale nie jest jednoznaczna. Dlatego bardziej przewidujące firmy serwisowe
    na protokole przekazania do naprawy wymagają podpisania oświadczenia, że
    oprogramowanie jest legalne i że gdyby było coś nielegalnego to klient
    bierze pełną odpowiedzialność finansową za skutki prawne dla serwisu.