  • 1. Data: 2007-02-23 23:02:07
    Temat: zaprzeczenie własnemu podpisowi pod umową jaka kara?
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Osoba która pożyczyła ode mnie pieniądze zaprzecza autentyczności podpisu
    pod umową.
    Sprawa jest przed sądem cywilnym.
    Ekspertyze wyda grafolog.
    Oczywiście jak grafolog potwierdzi sprawa cywilna wygrana, ale czy ten ktoś
    nie powinien jakoś odpowiadać karnie - czy moze powiedzieć pomyliłem się to
    jednak mój podpis lub nic nie mówić.
    W kodeksie karnym znalazłem art 270, ale dotyczy podrabiania podpisu ,a nie
    zaprzeczania oryginalności.
    Jeszcze art 233 o fałszywych zeznaniach, ale tam dużo róznych warunków, jak
    pouczenie o odpowiedzialności karnej itp.
    Czy ktoś kompetentny mógłby wypowiedzieć się w tej sprawie?
    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2007-02-24 08:06:29
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    oskarzony moze klamac

  • 3. Data: 2007-02-24 15:18:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > oskarzony moze klamac

    No ale gość jest nie tyle oskarżony, co pozwany.

  • 4. Data: 2007-02-24 15:19:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Gdyby został przez sąd przesłuchany w charakterze świadka, to wówczas można by
    było go pociągnąć do odpowiedzialności karnej.

  • 5. Data: 2007-02-24 16:55:12
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    to pozwany nie moze klamac?
    "wszystko co pan od tej chwili powie moze.........."

    grubianin

  • 6. Data: 2007-02-24 16:55:12
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

  • 7. Data: 2007-02-24 20:00:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Gdyby został przez sąd przesłuchany w charakterze świadka, to wówczas
    > można by było go pociągnąć do odpowiedzialności karnej.

    strony nie można przesłuchać w charakterze świadka

    KG

  • 8. Data: 2007-02-24 20:16:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > strony nie można przesłuchać w charakterze świadka

    Wiem, toteż z tego powodu nie może odpowiadać za przestępstwo z art. 233 kk.

  • 9. Data: 2007-02-24 20:41:13
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > witam
    >
    > to pozwany nie moze klamac?
    > "wszystko co pan od tej chwili powie moze.........."

    Mylisz pozwanego z oskarżonym...
    i za dużo amerykańskich filmów ;)

    pozdr

    Monika

  • 10. Data: 2007-02-25 09:02:34
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > strony nie można przesłuchać w charakterze świadka
    >
    > KG
    A z czego to wynika?
    Jakis paragraf ?

    mareK