  • 11. Data: 2005-12-29 16:19:40
    Temat: Re: wypowiedzenie warunkow umowy o prace
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-29 10:54 Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:43b3a1ff$1@news.home.net.pl castrol

    > I nadal nie wiesz, biedny głupcze. Wystarczy brak emotikonka i już sarkazmu
    > nie udaje ci się rozpoznać.

    1. Nazywanie kogoś "gównianym biznesmenem" mało ma wspólnego z
    sarkazmem. Wyśmiać z klasą też trzeba umieć.
    2. Taki pogląd, jaki zaprezentowałeś/aś ma w Polsce niestety ciągle
    wielu ludzi, dlatego łatwo uwierzyć, że mogłeś/aś taki mieć.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 12. Data: 2005-12-29 16:47:53
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:c8359$43b40c95$3eb33890$10041@news.chello.pl Wojtek
    Szweicer <w...@p...onet.pl> pisze:

    > 1. Nazywanie kogoś "gównianym biznesmenem" mało ma wspólnego z
    > sarkazmem.
    Oczywiście, że nie ma. To jest określenie ostre, a nawet może byc odebrane
    jako obraźliwe.
    Tylko przeczytaj uważniej którą część mojej wypowiedzi określiłem mianem
    sarkastycznej.

    > Wyśmiać z klasą też trzeba umieć.
    Bez wątpienia prawda. Dodałbym jedynie, że dla umożliwienia adresatom
    osiągnięcia jak najpełniejszego stopnia zrozumienia kierowanej do nich
    wypowiedzi często celowym jest zastosować formę, słownictwo i pozostałe
    środki ekspresji (głównie werbalnej) właściwe reprezentowanej przez nich
    klasie. Tę trudną sztukę mało kto posiadł, ja też nie.

    > 2. Taki pogląd, jaki zaprezentowałeś/aś ma w Polsce niestety ciągle
    > wielu ludzi, dlatego łatwo uwierzyć, że mogłeś/aś taki mieć.
    O jakim poglądzie mówisz i - BTW - dlaczego niestety?

    Jotte

  • 13. Data: 2005-12-30 00:44:08
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > wynagrodzenie podobnie z zachowaniem istniejącego stanowiska i zakresu
    > obowiązaków. Obecnie ten pracownik ma mało pracy a nie mam dla niego
    > zajęcia na pełne pokrycie etatu.
    > Zależy mi, aby formalnie bylo to poprawne i tu pojawia się pytanie co
    > można w takiej sytuacji wpisać w "przyczynie"? Czy np. trudna sytuacja
    > finansowa firmy może być powodem? Tło jest takie: że owy pracownik
    > nalezy do części administracyjnej a nie merytorycznej naszej
    > działalności. Dodatkowo mam pewne zadłużenie i jesteśmhy zmuszeni ciąć
    > koszty. Ilość zatrudnionych osób : poniżej 10.

    Myślę, że w tej sytuacji możesz jako przyczynę podać zmiany
    organizacyjne konieczne z dwóch powodów: zmniejszonej ilości pracy na
    tym stanowisku oraz trudnej sytuacji finansowej firmy.

    W związku z powyższym zmieniasz na tym stanowisku cały etat na pół
    etatu, proporcjonalnie zmniejszając wynagrodzenie. Żeby nie było
    wątpliwości moim zdaniem najlepiej, jeśli ustalisz to pół etatu w dniach
    (np. poniedziałek, wtorek i pół środy, albo w jednym tygodniu 2 a w
    drugim 3 dni, z podaniem które - to najlepiej jakbyś uzgodnił z
    pracownikiem). Tą metodą pokażesz ew. urzędnikom, że nie zamierzasz
    zmuszać pracownika do pracy na cały etat, a tylko płacić mu mniej, bo
    już z umowy będzie wynikało, że w pracy musi być tylko w niektóre dni. A
    w praktyce wiadomo, że zawsze łatwiej jest pracownika dłużej w pracy
    zatrzymać niż do tej pracy ściągnąć w czasie wolnym. Zatem,
    uwzględniając że zmiana jest na pracowniku wymuszona, pół etatu w dniach
    pokazuje, że nie zamierzasz stosować nadużyć. To będzie korzystne
    również dla pracownika - doliczając dojazdy będzie faktycznie tracił
    proporcjonalnie mniej czasu na pracę i faktycznie będzie mógł sobie
    jakoś ten czas zorganizować. Czyli nie tylko na tym straci, ale też
    trochę zyska. Konieczność przychodzenia codziennie na 4 godziny nie
    zmieniłaby aż tak mocno jego sytuacji, a pieniądze jednak będą znacznie
    mniejsze.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 14. Data: 2005-12-30 00:46:03
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ...@...c wrote:
    > proszę nie zwracać uwagi na pasące się trolle.

    Jotte nie jest trollem, choć faktycznie w tej wypowiedzi zareagował jak
    na siebie dość dziwnie.

  • 15. Data: 2005-12-30 01:05:43
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Jotte wrote:

    > Znaczy chcesz mu płacić połowę tego co dotychczas za wykonywanie tego samego
    > co dotąd?

    > Czyli jesteś gównianym "byznesmenem", nie umiesz prowadzić interesu i chcesz
    > aby konsekwencje twojego nieudacznictwa ponieśli ludzie, którzy na ciebie
    > robią?

    Hmm, trochę Cię nie poznaję...

    Nie patrz na niego na zasadzie pracodawca=kapitalista=oszust, bo z opisu
    wynika, że to człowiek, który prowadzi maleńką firmę, jak teraz wiele
    osób i że stara się krzywdy swoim pracownikom nie robić (nie chce
    zwolnić pracownika, tylko zmniejszyć mu etat-to zawsze jest łatwiejsze
    do przeżycia i pisze dlaczego musi to zrobić). Teraz wielu ludzi bierze
    sprawy w swoje ręce i zakłada takie małe firmy. Niektórzy zatrudniają
    sobie do pomocy pracowników. Niektórzy mają kłopoty finansowe, niektórzy
    też bankrutują. Jak jego firma zbankrutuje, to wszyscy stracą pracę. To
    nie są "ludzie którzy na niego robią", bo to nie jest żaden Kulczyk.
    Swoją drogą Polska jest krajem bardzo przedsiębiorczych ludzi, którzy
    najczęściej swojej przedsiębiorczości w ogóle nie wykorzystują. Także
    dlatego, że jeśli wezmą sprawy w swoje ręce i odciążą
    państwo=podatników=nas, to będą tak właśnie traktowani, jako
    "byznesmeni" na których inni "robią".

  • 16. Data: 2005-12-30 13:18:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dov2j3$abn$2@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    > Czyli jesteś gównianym "byznesmenem", nie umiesz prowadzić interesu i
    > chcesz aby konsekwencje twojego nieudacznictwa ponieśli ludzie, którzy
    > na ciebie robią?
    Przepraszam. Za szybko i zapewne niecelnie cię oceniłem.

    Jotte

  • 17. Data: 2005-12-30 13:19:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp215e$pd8$1@atlantis.news.tpi.pl Marta Wieszczycka
    <m...@N...pl> pisze:

    > Hmm, trochę Cię nie poznaję...
    Trochę przegiąłem, fakt. Zbyt łatwo uznałem, że rozpoznałem u Marcina
    paskudne intencje.
    Uznałem, że powinienem to wyprostować.

    Jotte