  • 1. Data: 2005-12-28 21:37:38
    Temat: Prowizja - jak zdefiniowac?
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Poszukuje rozwiazania problemu. Otoz jedna z firm, z ktora
    wspolpracuje, przekazala mi gadzety reklamowe/promocyjne i twierdzi,
    ze jest to prowizja ktora mi wyplacila za wykonana prace. Czy jest to
    mozliwe aby tak zakwalifikowali te duperele, ktore nie sa mi do
    niczego potrzebne? Czy jest wogole gdzies zdefiniowane ogolne pojecie
    czym moze byc PROWIZJA, oprocz umowy ktora z nimi podpisalem, ale tam
    mowy o przekazanych mi srodkach nie bylo?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2005-12-28 22:40:07
    Temat: Re: Prowizja - jak zdefiniowac?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz Kałużny [###tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl.###] napisał:
> [...]
    > czym moze byc PROWIZJA, oprocz umowy ktora z nimi podpisalem, ale
    tam
    > mowy o przekazanych mi srodkach nie bylo?

    Zgodnie z prawem cywilnym - art. 453 kc - zamiana prowizji na
    przedmioty wydane w naturze wymaga Twojej zgody. Jeśli nie wyrażałeś
    zgody, to mają Ci zgodnie z umową wpłacić prowizję. Natomiast nie wiem
    na jakiej zasadzie rozliczacie gadżety, ale jeśli nie umawiałeś się z
    nimi, ze za nie zapłacisz, to moim zdaniem spokojnie można przyjąć, że
    są to jakieś tam prezenty dane zwyczajowo. Ewentualnie, skoro są dla
    nich tak bardzo wartościowe, to im je oddaj w stanie jakim są i niech
    się wypchają.