  • 1. Data: 2005-12-28 21:57:14
    Temat: umorzenie - co dalej?
    Od: "Grzesiek" <g...@s...pl>

    Zostalem wrobiony w niszczenie mienia (ktorego jestem tak zupelnie przy
    okazji hipotecznym
    wspolwlascicielem).
    Postawiono mi zarzut z art 288 par 1 kk. Po roku i kilku rozprawach na
    granicy farsy dostalem umorzenie sprawy.
    W uzasadnieniu czytam:
    Umorzenie z art 5 par 1 pkt 9 kpsw.
    Postepowanie obwinionego wypelnilo znamiona czynu z art. 288 par 1 kk w
    zwiazku z art 12 kk.
    Na podstawie art 188 par 2, kpsw kosztami obciazony jest Skarb Panstwa.

    Nie satysfakcjonuje mnie to zupelnie - bo w sumie nie wiadomo czy bylem
    winny czy tez nie, ale wyrok jest juz prawomocny i na uniewinnienie raczej
    nie mam szans...

    Natomiast niepokoi mnie dopisek w protokole z rozprawy na ktorej zostal
    ogloszony wyrok (bylem na niej nieobecny, podobnie jak wszyscy inni
    uczestnicy - rzekomi "pokrzywdzeni") nastepujacej tresci:
    "Po uprawomocnieniu wyroku zlozyc zawiadomienie o przestepstwie"

    O co chodzi??? Zabawa zacznie sie od poczatku?

    Wprawdzie jeden z "pokrzywdzonych" w trakcie procesu zmienial zeznania -
    sugerowalem sedziemu sciganie z urzedu za skladanie falszywych zeznan, ale
    zostalem pouczony ze sam moge zlozyc takie zawiadomienie ... I ze sedzia
    tego nie bedzie robil.

    Macie jakis pomysl jak rozumiec ten dopisek o zlozeniu zawiadomienia? Jestem
    powaznie zaniepokojony.

    pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2005-12-28 22:18:54
    Temat: Re: umorzenie - co dalej?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Grzesiek napisał(a):
> [...]
    > "Po uprawomocnieniu wyroku zlozyc zawiadomienie o przestepstwie"
    >
    > O co chodzi??? Zabawa zacznie sie od poczatku?

    Tak, bo to umorzenie o którym piszesz nastąpiło w sprawie o wykroczenie.
    W którymś momencie przyjęto zapewne, że wysokość szkody nie przekracza
    250 zł, a wtedy niszczenie cudzej rzeczy jest wykroczeniem, a nie
    przestępstwem. Sąd doszedł do wniosku, że jednak jest to przestępstwo, a
    więc nie możesz być sądzony za wykroczenie.

    KG