  • 31. Data: 2023-11-29 11:49:15
    Temat: Re: wyciek danych osobowych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 00:17:11 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Poczytaj dokładnie, co kolega pisze. On nie twierdzi, ze nie ma takiego
    > adresu, tylko, ze nie ma takiego adresu na żadnej internetowej mapie.
    > Przyczyn zaistniałego zdarzenia może być masa. Jeśli adres jest lipny,
    > to poczta nie bedzie w stanie odesłać potwierdzenia doręczenia.
    >
    > W praktyce wszystko rozbija się o szczegóły. Bo może być tak, że to jest
    > przykładowo adres jakiegoś biura i nie da się tego w Internecie
    > wyszukać, bo siedziba firmy jest gdzie indziej, ale listonosz wie gdzie
    > jest biuro i to odniesie.

    Zgadza się.
    A jeszcze może być przekierowanie na skrytkę.

    > Ja na poprzednim adresie zamieszkania, gdzie
    > nie mieszkać ćwierć wieku mam przekierowanie i kilkanaście lat po
    > przeprowadzce dostałem od mojego kolegi pocztówkę - tak więc to działa i
    > poczta przekierowuje. Tamtego adresu już może nie być.

    A jak jest? domy i mieszkania sie raczej rzadko burzą, więc ktos tam
    mieszka ... i listonosz sprawdza czy to do Tomasika czy innego,
    i przekierowuje? Uciążliwe.

    > No i nie wiem, na
    > nile poczta sprawdza, czy adres, dla którego robisz przekierowanie
    > istnieje.

    Możliwe, że nie, bo gdzie i jak ?
    Fikcyjną ulicę może wyłapią, bo znają rejon,
    ale numerki domów niekoniecznie, a mieszkan w bloku tym bardziej nie.

    J.

  • 32. Data: 2023-11-29 15:59:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 01:50, PiotRek pisze:

    > Równie dobrze nadawca mógłby wysłać życzenia świąteczne ZPO, a później,
    > w sądzie twierdzić, że wysłał ważne pismo i że na dowód odebrania tegoż
    > ma żółtą zwrotkę.

    Dokłądnie taj est, jak piszesz.

    > W omawianym, poruszonym przez Monikę przypadku (wiadomość z 22.11 z
    > godziny 21:34) chodzi o coś innego. Nie było potwierdzenia odbioru,
    > tylko ktoś wysłał listem poleconym zdjęcia. Przedziwne.
    >
    > PzO (panienka z okienka) powinna sprawdzić, czy dane nadawcy na druku PP
    > nr 11 są zgodne z tymi na kopercie.

    Zdecydowanie powinna. Co więcej wprowadza te dane do komputera i teraz
    pytanie, które wprowadziła.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2023-11-29 16:01:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 11:49, J.F pisze:

    > A jak jest? domy i mieszkania sie raczej rzadko burzą, więc ktos tam
    > mieszka ... i listonosz sprawdza czy to do Tomasika czy innego, i
    > przekierowuje? Uciążliwe.

    Nie wiem, ale działa :-)

    > Możliwe, że nie, bo gdzie i jak ? Fikcyjną ulicę może wyłapią, bo
    > znają rejon, ale numerki domów niekoniecznie, a mieszkan w bloku tym
    > bardziej nie.

    Wysyłać możesz nie w swoim rejonie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 34. Data: 2023-11-29 17:43:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 16:01:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem, ale działa :-)

    Moze na razie tych przekierowan na tyle mało, ze listonosz pamięta
    wszytkie, albo szybko sprawdzi.
    Są też automatyczne sortownie, i w zasadzie mogły trafiac w osobnej
    paczce, lub w ogóle nie trafiać na tę pocztę ..

    > Wysyłać możesz nie w swoim rejonie.

    Ale przekierowanie raczej zlecasz robisz w rejonowej poczcie.
    A potem kto przekierowuje - skomputeryzowane sortownie, czy listonosze
    w rejonowej poczcie?

    Ha, a teraz w dowodzie brak adresu ... to moge zlecic przekierowanie
    dla innej osoby, o tym samym imieniu i nazwisku?

    J.

  • 35. Data: 2023-11-29 17:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 15:59:24 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Dokłądnie taj est, jak piszesz.

    > Zdecydowanie powinna. Co więcej wprowadza te dane do komputera i teraz
    > pytanie, które wprowadziła.

    ten PP to chyba teraz z komputera drukowany ... ale ... po naklejeniu
    na kopertę zasłania adres nadawcy. Wiec istotnie pytanie, skąd
    panienka wprowadzi ... chyba jednak z koperty, bo druczek/świstek
    "poleconego" ... chyba juz niepotrzebny.

    J.

  • 36. Data: 2023-11-29 20:07:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 17:47, J.F pisze:
> [...]
    > panienka wprowadzi ... chyba jednak z koperty, bo druczek/świstek
    > "poleconego" ... chyba juz niepotrzebny.

    Nie wysyłałem poleconego strasznie dawno. Nie pomogę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-11-30 08:30:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Dla komornika ;-)

    -----

  • 38. Data: 2023-11-30 08:33:40
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Panowie, znów się dajecie nabrać na dyskusję ze spamującym botem.

    -----

  • 39. Data: 2023-11-30 18:34:24
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

> [...]

    > panienka wprowadzi ... chyba jednak z koperty, bo druczek/świstek
    > "poleconego" ... chyba juz niepotrzebny.

    No nie wiem. Na stronie Poczty Polskiej cały czas jest dostępny wzór
    wypełniania tego druku:

    https://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/wzor_wypelnie
    nia_potwierdzenia_nadania_przesylki_listowej_krajowe
    j_poleconej_01042019.jpg

    --
    P.

  • 40. Data: 2023-11-30 19:01:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 18:34:24 +0100, PiotRek wrote:

> [...]
    > wypełniania tego druku:
    >
    > https://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/wzor_wypelnie
    nia_potwierdzenia_nadania_przesylki_listowej_krajowe

    Ale panienka z okienka i tak musi to od razu przeklepać do komputera,
    wiec może od razu z koperty, a ten swistek to tylko smiec - i koszty
    od smieci, a wczesniej od druku ...

    a moment - bo to od razu potwierdzenie nadania. Wiec klient dostaje.
    A ja juz nie pamietam - potwierdzenie dostalem z komputera/drukarki?

    Bo ten swistek, oszczędza drukarkę ...
    hm, numer trzeba wpisac ... czy naklejke przykleja?

    J.