  • 21. Data: 2023-10-15 11:42:18
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem należałoby po prostu szerzej z referendum korzystać, to by
    > mniejsze emocje to budziło, że ludzie mają większością coś zdecydować, a
    > nie politycy.

    Taaa. I należy się spodziewać pytań w stylu czy jesteś za tym żeby każdy
    zarabiła dwie średnei krajowe, albo jebać pedałów itp:P

    Przykra prawda jest taka że ogólnie ludzie są za głupi, żeby oddać im
    takie decyzje. A nawet jakby nie byli głupi, to dlaczego uważasz że
    decyzje makroekonomiczne albo militarne powinny być podejmowane przez
    głosowanie przez społeczeństwo, które statystycznie nie ma o tym
    zielonego pojęcia/ Pewne rzeczy po prostu należy zostawić fachowcom.
    Inna sprawa że wybór tych fachowców jest...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-10-15 11:55:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 11:42, Shrek pisze:
> [...]
    > zielonego pojęcia/ Pewne rzeczy po prostu należy zostawić fachowcom.
    > Inna sprawa że wybór tych fachowców jest...

    No widzisz! Znowu się zgadzamy. Gdyby rząd składał się z fachowców, to
    ja bym przystał na to, że wiedzą lepiej ode mnie i niech rządzą. Problem
    w tym, że w tym drobnym dostępnym mi zakresie wiedzy mam podstawy
    sądzić, że niestety podejmujące decyzje osoby nie są merytoryczne. I nie
    mam zamiaru (zwłaszcza w dniu wyborów) wskazywać o które decyzje mi
    chodzi. Co więcej, to niestety nie tylko o obecnie rządząca opcje
    polityczną chodzi.

    Masz sporo racji, że te pytania referendalne powinny wyczerpująco
    wyjaśniać rzecz. Przykładowo, jak pytamy o zgodę na relokację, to
    powinno być jasno napisane, z czym się wiąże zgoda, a z czym brak zgody.
    Jak zgoda, to kto poniesie koszty ich utrzymania? Jak nie wyrazimy
    zgody, to jakie tego będą konsekwencje. Straszenie gwałtami i rozbojami
    bez poruszenia podstawowych kwestii związanych z taką, a nie inną
    decyzją jest po prostu bezsensowną manipulacją.

    Ale ciekawe, że podobnej procedury Unia Europejska nie wymyśliła. Jak
    oceniasz wynik referendum wśród wszystkich Europejczyków w sprawie zgody
    na przyjęcie niekontrolowanej ilości imigrantów? Tylko trzeba by
    napisać, z czym się to wiąże. Bo przyjęcie wiąże się z koniecznością ich
    utrzymywania albo wzrostem przestępczości, bowiem zaczną z głodu kraść.
    Nieprzyjęcie z problemem na granicy. Tak naprawdę, to co się teraz
    dzieje, to wynik braku jasnych i jednoznacznych decyzji. Nie chcemy, ale
    trochę nam nie pasuje tego powiedzieć jednoznacznie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-10-15 12:07:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mam zamiaru (zwłaszcza w dniu wyborów) wskazywać o które decyzje mi
    > chodzi. Co więcej, to niestety nie tylko o obecnie rządząca opcje

    Akurat ty jesteś ostatnią osobą która powinna o czymkolwiek poważnym
    decydować;) Ale złóżmy przez chwilę że jesteś specjalistą w jakiejś
    dziedzinie. Powiedzmy że znasz się na reaktorach atomowych. Czy jesteś
    wtedy za referendum w którym pada pytanie "czy jesteś za budową
    elektrowni atomowej, co prowadzi do katastrof nuklearnych takich jak w
    czarnobylu i fukuszimie albo i gorszych"?

    > Jak
    > oceniasz wynik referendum wśród wszystkich Europejczyków w sprawie zgody
    > na przyjęcie niekontrolowanej ilości imigrantów?

    Tak samo - nawet przy dobrej woli której brakuje) nie widzę możliwości
    zadania pytania tak żeby nie dało się manipulować treścią pytania ani
    potem uniknać egzekwowania wyniku (dla przykładu w naszym jest pytanie o
    tysiące - powoła sie biegłego i wyjedzie że "tysiące" to jeden, dwa,
    trzy do dziewięcu tysięcy - czyli tylko dziewięć bardzo konkretnych
    liczb). W pytaniu o wyprzedaż chodzi tylko o konkretną wyprzedaż która
    prowadzi do utraty kontroli itd:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-10-15 12:25:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na przyjęcie niekontrolowanej ilości imigrantów? Tylko trzeba by
    > napisać, z czym się to wiąże. Bo przyjęcie wiąże się z koniecznością ich

    To przecież nie chodzi o samą istotę referendum. Nikt jej nie
    kwestionuje tak jak nikt nie kwestionuje pożyteczności tego narzędzia.
    Jutro możemy podyskutować więcej bo dziś się nam AF i PKW (w tej
    kolejności) dobiorą do skóry :)

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-10-15 12:31:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 11:39, Shrek pisze:

    > Dlatego normalnie nie przewuiduje się publicznych dyskusji z komisją na
    > temat jakie karty bierzesz a jakich nie.

    Normalnie to jak referendum jest osobno?

    Robert

  • 26. Data: 2023-10-15 13:36:36
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Tajności, ani w jednym, ani drugim nie ma przypadku.

    Glosowanie jest tajne, a nie udział w nim. Toć wiadomo że odhaczają na listach
    kto był. Widać za dużo tefałenów oglądasz:)

    cyt.
    Tajność nie odnosi się całościowo do wyborów, tylko do konkretnego ich aspektu -
    głosowania.

  • 27. Data: 2023-10-15 14:57:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 13:36, Alojzy Gąska pisze:
    > Glosowanie jest tajne, a nie udział w nim.

    Takich czasów dożyliśmy, że nie wzięcie udziału w głosowaniu daje jasny
    obraz preferencji wyborczych.

    Właśnie byłem, członek do członkini komisji - CAŁY PAKIET?

    Robert

  • 28. Data: 2023-10-15 15:43:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Takich czasów dożyliśmy, że nie wzięcie udziału w głosowaniu daje jasny
    > obraz preferencji wyborczych.
    > Właśnie byłem, członek do członkini komisji - CAŁY PAKIET?
    Jest komunikat PKW kategorycznie zabraniający takich pytań. Tak sprzed
    kilku godzin.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-10-15 15:56:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jest komunikat PKW kategorycznie zabraniający takich pytań. Tak sprzed
    > kilku godzin.

    Ale nie do mnie było to pytanie. Jeden miał karty, druga listę
    obsługiwała. Ten od kart zapytał tą od list co ma mi dać.

    Robert

  • 30. Data: 2023-10-15 16:04:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To przecież nie chodzi o samą istotę referendum. Nikt jej nie
    > kwestionuje tak jak nikt nie kwestionuje pożyteczności tego narzędzia.

    Ja akurat pośrednio kwestionuję. Po prostu do demokracji bezpośredniej
    muszą dorosnąć i zadający pytania. Ja rolę referendum widzę raczej nie w
    demokracji bezpośredniej a w zatwierdzaniu ważnych aktów prawnych.

    > Jutro możemy podyskutować więcej bo dziś się nam AF i PKW (w tej
    > kolejności) dobiorą do skóry :)

    Kim jest AF?

    --
    Shrek