  • 10. Data: 2023-10-13 20:32:41
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Najpewniej wszyscy tu obecni wiedzą, ale tak na wszelki wypadek.
    >
    > Jesli nie chcemy brać udziału w referendum to odmawiamy przyjęcia karty
    > referendum i w miarę mozliwości sprawdzamy czy zostało to odnotowane.
    > Nie drzemy/niszczymy/wyrzucamy tej karty, bo za to może grozić
    > odpowiedzialność karna. Nie pobieramy jej a potem sobie coś tam
    > bazgrzemy, bo to nadal się liczy jako udział w referendu, a skutkuje co
    > najwyżej nieważnością głosu.

    Powinny być dwie listy wyborców:
    - lista wyborców Sejm/Senat
    - lista do wydanych kart referendum
    aby obywatel składał dwa podpisy. Wtedy nie byłoby wątpliwości.
    Oczywiście technicznie może to być na jednej kartce, ale dwie kolumny na
    podpis.
    Jak to PKW zrobi to dopiero się dowiemy.

  • 12. Data: 2023-10-13 20:48:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.10.2023 o 20:30, Shrek pisze:
    > Te pytania są dla debili.

    Bywały bardziej debilne. W 2015 r.

    Robert

  • 13. Data: 2023-10-13 22:01:11
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):
    > Bywały bardziej debilne. W 2015 r.
    >
    > Robert

    Niepraktyczne przepalanie 100 mln zł.

  • 14. Data: 2023-10-14 00:05:36
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 13.10.2023 o 20:32, Alojzy Gąska pisze:

    > Czyli hops z referendum na poityke. Trzymajmy się tematu czyli referendum.
    > Z tego co widać system PL (towarzysze Kwaśnieskiego) zabezpieczył się przed
    przepychanem
    > niewygodnych ustaw, zwyczajnie wystarczy zbojkotować referendum
    > i koniec.

    Dorośnij. Temat referendum to już polityka.

    > Nie przesadzajmy, pisom skapnie trochę, najwięcej z tego mają pośrednicy pracy
    > i firmy.

    Na pewno skapnie? to dlaczego bronią się przed tym jak mogą?

    > Czyli nie bo nie, bo tak w tefałenach mówią.

    Ja argument podałem, to ty uważasz że nie bo nie ale twojego
    argumentu nie widać. Małpujesz po "tefałenach"?

    Ciekawsze zostawiłem na dyskusję ale tu nie ma z kim i o czym
    dyskutować.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2023-10-14 20:30:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > odpowiedzialność karna. Nie pobieramy jej a potem sobie coś tam
    > bazgrzemy, bo to nadal się liczy jako udział w referendu, a skutkuje co

    W razie gdyby ktoś pobrał i nie chciał być liczony do frekwencji to nie
    polecam udać się do kabiny i tam przedrzeć i wrzucić razem z pozostałymi:P

    A tak ogólnie to chuj strzelił konstytucyjną tajność wyborów, skoro żeby
    jawnie musisz odstawiać szopki w obecności świadków, żeby nie zagłosować
    i jednocześnie zagłosować w innym głosowaniu.

    W związku z tym odpowiedzialnym za to jawne łamanie konstytucji chuj w dupę!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-10-14 21:03:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 20:30, Shrek pisze:

    > A tak ogólnie to chuj strzelił konstytucyjną tajność wyborów

    Skoro tajnym ma być fakt niegłosowania, to dlaczego fakt głosowania nie
    ma być tajny?

    Robert

  • 17. Data: 2023-10-15 07:26:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro tajnym ma być fakt niegłosowania, to dlaczego fakt głosowania nie
    > ma być tajny?

    Dlatego że to jakie decyzje podejmujesz przy głosowaniu mają być tajne.
    Więc skoro mają być tajne, to na przykład proboszcz ma nie wiedzieć
    jakie karty wziąłeś i jakie wrzuciłeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-10-15 11:17:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 07:26, Shrek pisze:

    > Dlatego że to jakie decyzje podejmujesz przy głosowaniu mają być tajne.
    > Więc skoro mają być tajne, to na przykład proboszcz ma nie wiedzieć
    > jakie karty wziąłeś i jakie wrzuciłeś.

    Jak biorę kartę referendalną to widać, że jestem z TVP. Chcę aby liczyła
    się do uznania ważności referendum.

    Jak nie biorę to widać, że jestem z TVN. Chcę, aby referendum było nieważne.

    Tajności, ani w jednym, ani drugim nie ma przypadku.

    Robert

  • 19. Data: 2023-10-15 11:35:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nieważne.
    > Tajności, ani w jednym, ani drugim nie ma przypadku.

    Możesz jeszcze przykładowo nie chcieć relokacji uchodźców, zaś politykę
    mieć w tylnej części ciała. Są tacy ludzie i dzielenie Polaków na tych
    co za i tych, co przeciw jest średnim pomysłem. Rzecz w tym, że opozycja
    wie, że ludzie tej relokacji nie chcą, a boi się, że jak zostanie to
    urzędowo poświadczone, no to już nie będą mogli "w imieniu narodu" się
    zgodzić.

    Moim zdaniem należałoby po prostu szerzej z referendum korzystać, to by
    mniejsze emocje to budziło, że ludzie mają większością coś zdecydować, a
    nie politycy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-10-15 11:39:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak biorę kartę referendalną to widać, że jestem z TVP. Chcę aby liczyła
    > się do uznania ważności referendum.
    >
    > Jak nie biorę to widać, że jestem z TVN. Chcę, aby referendum było
    > nieważne.

    Dlatego normalnie nie przewuiduje się publicznych dyskusji z komisją na
    temat jakie karty bierzesz a jakich nie.

    Tym bardziej że jak się okazuje zachęcanie lub zniechęcanie do
    głosowania w referendum jest agitacją. To skoro już zupełenie jawnie
    masz deklarować w lokalu czy bierzesz udział czy nie, to gdyby nie ta
    posrana procedura to byłoby to zapewne uwżane za agitację (podobnie
    jakbyś wziął kartę zakreślił swojego kandydata i biegał po lokalu
    chwaląc się tym miastu i światu). Więc jak do kurwy nędzy wzięcie
    udziały w _tajnych_ wyborach miałby być publiczną agitacją?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!