  • 101. Data: 2023-10-18 11:24:10
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 10:06, Olin pisze:

    >> TVP tuska nie pokazuje.
    >
    > Przecież pokazuje, tylko z rogami.

    Skoro je ma to dlaczego nie pokazywać. :-)

    Pozdrawiam

  • 102. Data: 2023-10-18 11:28:15
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 00:00, Alojzy Gąska pisze:

    > W UK referendum jakie by nie było, nie jest dla władzy wiążące, mimo to
    > wadzy do głowy nie przyszło aby wynik olać i pozostać w UE.

    Oglądając materiał gościa zwiedzającego Londyn zobaczyłem przemarsz/
    manifestacje za wejściem do UE.
    A tak im podobno było dobrze z tym wyjściem. "-)

    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2023-10-18 11:30:24
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 10:08, Olin pisze:

    > Tak, płacą mi w markach NRD.

    A tyle razy czytałem że dostajesz w rublach.
    Odcięcie kacapów od swiftu ciebie odcięło od stałego dochodu.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2023-10-18 11:48:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 15:00:52 -0700 (PDT), Alojzy Gąska wrote:
    > RadosławF napisał(a)
    > W UK referendum jakie by nie było, nie jest dla władzy wiążące, mimo to
    > wadzy do głowy nie przyszło aby wynik olać i pozostać w UE.

    Chyba tak nie jest, bo:
    1) a co będzie, jak frekwencja bedzie np 10%?

    2) ostateczną decyzję jednak Parlament podejmuje w głosowaniu.

    Brexit ... wpadka na rozgrywkach frakcyjnych w partii ?

    > A w polaczkowie? Zawsze jakieś kombinatory się znajdą i dumają
    > jak tu obejść.

    Z drugiej strony, demokracja wcale nie polega na tym, żeby 51%
    narzucało swoją wolę 49%.
    Bo to wtedy 49% będzie nieszczęsliwe, a co gorsza - wkrotce może być
    kolejne referendum, wynik się odwróci, i co ?

    J.

  • 105. Data: 2023-10-18 13:25:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2023 o 11:30, RadosławF pisze:

    > A tyle razy czytałem że dostajesz w rublach.
    > Odcięcie kacapów od swiftu ciebie odcięło od stałego dochodu.

    Ale niestety konfederuskich nie odcięło.
    Najwyraźniej dobrze sobie radzą z napływem rubelków nawet po odcięciu
    swiftu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 106. Data: 2023-10-18 13:27:49
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > Te kombinatory przez 8 ostatnich lat tak dumali nad obchodzeniem prawa,
    > że aż w końcu przedumali.

    cyt.
    Prof. Rzepliński mówił "trzeba wyrwać KRS sędziom"
    inaczej nic się nie zmieni.

    Były polityk PO wspominał też swoją rozmowę sprzed lat z prof. Andrzejem Rzeplińskim
    (byłym prezesem TK), który mówił mu: "jak nie wyrwiemy sędziom Krajowej Rady
    Sądownictwa, to nic się nie da zrobić z polskim wymiarem sprawiedliwości". To na
    podstawie rozmów z prof. Rzeplińskim Rokita miał przygotować projekt zmian w
    konstytucji, który byłby procedowany, gdyby w 2005 roku powstała koalicja PO-PiS.

    Zdaniem Rokity kolejne ekipy nie reformowały sądownictwa, z powodu "strachu przed
    tym, że środowisko sędziowskie powie, że to jest zamach na niezawisłość sądów, to
    jest zamach na podstawowe wartości demokratyczne".
    https://www.rp.pl/kraj/art1787491-rokita-prof-rzepli
    nski-mowil-trzeba-wyrwac-krs-sedziom

    https://www.salon24.pl/u/polityka-od-kuchni/1015717,
    prezes-rzeplinski-jedyny-uczciwy

  • 107. Data: 2023-10-18 14:10:51
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2023 o 13:27, Alojzy Gąska pisze:

    > kolejne ekipy nie reformowały sądownictwa, z powodu "strachu przed tym, że
    środowisko sędziowskie powie, że to jest zamach na niezawisłość sądów, to jest zamach
    na podstawowe wartości demokratyczne".

    Problemem nie jest to, czy tak powie środowisko sędziowskie.
    Problemem jest to, czy "reformy" faktycznie są zamachem na niezawisłość
    sędziowską i na podstawowe wartości demokratyczne.
    I właśnie taki eksperyment miałeś okazję zobaczyć na własne oczy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 108. Data: 2023-10-18 16:02:28
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):
> [...]
    > Problemem jest to, czy "reformy" faktycznie są zamachem na niezawisłość
    > sędziowską i na podstawowe wartości demokratyczne.

    Mityczne tzw. wartości demokratyczne lub europejskie.

  • 109. Data: 2023-10-19 14:27:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 14:10:51 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    > sędziowską i na podstawowe wartości demokratyczne.
    > I właśnie taki eksperyment miałeś okazję zobaczyć na własne oczy.

    I wyszedł kiepsko.
    Z drugiej strony jednak - czy wcześniej srodowisko sędziowskie było
    całkowicie "czyste"?
    Czy jednak czas był posprzątać tę stajnie Augiasza?

    Z trzeciej ... w 2020 to juz wiekszosc sedziów pochodzi z "nowego
    ustroju", po 1989r, aczkolwiek na najwyższych stanowiskach to będą
    raczej starsi, zahaczający o komune.

    Ale jak sie potrafią zahowywac wybrancy PiS, to też widzieliśmy.

    J.