  • 91. Data: 2023-10-17 18:13:56
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 16:10, J.F pisze:

    > No ale moze było ryzyko, i tego się obawiali ...

    Fanatycy strony przeciwnej twierdzą że referendum miało namówić
    rencistów i emerytów do ruszenia dupy na wybory.

    > A gdyby bylo ponad 50% ?

    Toby było.

    > Tylko ze oni zaraz nie będą rządzący.

    Pewny tego jesteś?
    Mogą stworzyć koalicję łatwiej niż dawne PO.

    > Ale własnie przyszli rządzący sie będą podpierac, ze jakby byli za,
    > to by zagłosowali za :-)

    Nie głosujący zrezygnowali z oddania głosu czyli im wszystko jedno.
    Gdyby byli za czy przeciw to by zagłosowali. :-)
    Więc opieramy się na głosach świadomych obywateli.

    > Myslę ze NL bedzie naciskac na sprawe. Tusk przed wyborami postawił
    > sprawe jasno i nie powinno byc oporu w KO.
    > TD chyba tez widzi, ze to ważny punkt.
    >
    > Tylko
    > -jakiekolwiek rozwiązanie ustawowe sie o TK rozwali ... trzeba by
    > najpierw TK rozwalic,
    > -a jeszcze ustawę moze Duda zawetowac, a do odrzucenia 3/5 glosów to
    > nawet z Konfą nie mają. Trzeba by jakąs epidemię w PiS zrobić :-)
    >
    > Wiec bez referendum może się nie udać.
    > Duda szybko przeminie, ale TK zostanie.

    Nic nie jest wieczne.

    > Zrobic propagandową zagrywkę przed wyborami prezydenckimi, i taką
    > ustawę uchwalic, niech Duda vetuje?
    > Ale on po prostu skieruje do TK, a ten będzie rozpatrywał pół roku ...

    Czasami żeby wygrać wystarczy nie przegrać.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2023-10-17 18:23:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 18:13:56 +0200, RadosławF wrote:

    > Fanatycy strony przeciwnej twierdzą że referendum miało namówić
    > rencistów i emerytów do ruszenia dupy na wybory.

    > Toby było.

    Ale kogo wiąże ?

    > Pewny tego jesteś?
    > Mogą stworzyć koalicję łatwiej niż dawne PO.

    No wlasnie nie bardzo mogą ..

    > Nie głosujący zrezygnowali z oddania głosu czyli im wszystko jedno.
    > Gdyby byli za czy przeciw to by zagłosowali. :-)
    > Więc opieramy się na głosach świadomych obywateli.

    I jakby taka była wola polityczna, to oczywiscie jest dobre
    tłumaczenie. Ale wola jest odwrotna :-)

    > Nic nie jest wieczne.

    Wyborcy sie domagają szybciej rezultatu :-)

    J.

  • 93. Data: 2023-10-17 22:05:01
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 18:23, J.F pisze:

    > Ale kogo wiąże ?

    Nikogo do niczego, chyba że władza uzna że jednak te 98 procent
    ją do czegoś zobowiązują.

    > No wlasnie nie bardzo mogą ..

    > I jakby taka była wola polityczna, to oczywiscie jest dobre
    > tłumaczenie. Ale wola jest odwrotna :-)

    To już możesz zacząć to udowadniać. :-))))))))))

    > Wyborcy sie domagają szybciej rezultatu :-)

    To się mogą nie doczekać.
    Zresztą nie było referendum że wyborcy się czegoś domagają. :-)

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2023-10-18 00:00:52
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    RadosławF napisał(a)

    W UK referendum jakie by nie było, nie jest dla władzy wiążące, mimo to
    wadzy do głowy nie przyszło aby wynik olać i pozostać w UE.

    A w polaczkowie? Zawsze jakieś kombinatory się znajdą i dumają
    jak tu obejść.

  • 95. Data: 2023-10-18 01:33:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-17, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > Zarówno sondaże jak i wynik faktyczny pokazał ze to był sukces ledwo co.

    Czyli mały margines, czyli potrzebne są głosy i mobilizacja elektoratu.

    > Natomiast referendum dobitnie pokazało jak część polityków ma w dupie
    > kraj a liczy się dla nich chwilowe dokopanie przeciwnikom politycznym.
    > Na programie dokopania przeciwnikom wyborów nigdy nie wygrają.

    No udowodniono to w tych wyborach wręcz modelowo. Z tym, że problem jest
    tez taki, że dla tak sformułowanych pytań referendalnych, bez względu na
    miłość do Ojczyzny, nie można się było spodziewać innego ich odbioru niż
    głownie polityczny.

    --
    Marcin

  • 96. Data: 2023-10-18 07:53:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2023 o 00:00, Alojzy Gąska pisze:
> [...]
    > wadzy do głowy nie przyszło aby wynik olać i pozostać w UE.
    >

    > A w polaczkowie? Zawsze jakieś kombinatory się znajdą i dumają

    Te kombinatory przez 8 ostatnich lat tak dumali nad obchodzeniem prawa,
    że aż w końcu przedumali.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 97. Data: 2023-10-18 10:06:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Oct 2023 14:53:52 +0200, RadosławF napisał(a):

    > TVP tuska nie pokazuje.

    Przecież pokazuje, tylko z rogami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 98. Data: 2023-10-18 10:08:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Oct 2023 15:00:01 +0200, RadosławF napisał(a):

    > Płaca ci za jątrzenie

    Tak, płacą mi w markach NRD.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 99. Data: 2023-10-18 10:13:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Oct 2023 15:03:28 +0200, RadosławF napisał(a):

    > referendum dobitnie pokazało jak część polityków ma w dupie
    > kraj a liczy się dla nich chwilowe dokopanie przeciwnikom politycznym.

    Gratuluję przenikliwej i bardzo celnej charakterystyki Zjednoczonej Korytem
    Prawicy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 100. Data: 2023-10-18 11:12:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 22:05:01 +0200, RadosławF wrote:

    > Nikogo do niczego, chyba że władza uzna że jednak te 98 procent
    > ją do czegoś zobowiązują.

    W Konstytucji zapisano, ze jak bierze udział ponad 50%, to wyniki
    są "wiążące".
    Ale kogo wiążą, to juz nie zapisano :-)

    > To już możesz zacząć to udowadniać. :-))))))))))

    Raczej poczekamy, zobaczymy.
    Cos mi sie widzi, ze płot białoruski szybko nie zniknie,
    wyprzedaż gospodarki będzie ograniczona, a imigrantow ... ciekawe ilu
    przyjmiemy.

    > To się mogą nie doczekać.
    > Zresztą nie było referendum że wyborcy się czegoś domagają. :-)

    Na razie mamy przypadek Jany Shostak. Urodzona na Białorusi,
    radykalna działaczka proaborcyjna, miała kandydowac z KO,
    ale za radykalne wypowiedzi skreślono ją z listy, trafiła
    do NL, i zdobyła w okręgu poznanskim 1786 głosów.

    Na radykalizm przyjdzie jeszcze poczekać.

    J.