  • 131. Data: 2003-09-21 05:16:10
    Temat: Re: spróbujmy usystematyzować.
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    [...]

    Nie zmieniaj tytulu watkow.

    januszek

  • 132. Data: 2003-09-21 06:21:51
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Leszek wrote:

    > A art.126 tego kodeksu mówi:
    >
    > 3. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu może być
    > przeprowadzone również w razie braku zgody kierującego, o czym należy go
    > uprzedzić.

    a tak z ciekawosci :-) czy badanie moze wykonac jedynie lekarz? i jak to sie
    ma do zgody pacjenta na przeprowadzenie na nim takiego zabiegu? to sa przepisy
    obowiazujace lekarza, bez zgody pacjenta nie moze zrobic nic
    --
    Nie ma pan kompleksu niższosci. J e s t pan gorszy.
    -- psychiatra do pacjenta

  • 133. Data: 2003-09-21 07:33:17
    Temat: Re: sorx, Korekta.
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Nie miałem pojęcia, że w związku z kontrolą biletów okaże
    > się że Trybunał Konstytucyjny nie ma racji bytu, tylko...
    > nijak nie moge się połapać, bo go chyba prawodawca zaprowadził
    > do ładu RP ?? To był nieracjonalny, znaczy... Hm...
    > A może racjonalność założenia dotyczy tylko przeszłych
    prawodawców ?
    > A moze tylko "dzisiejszych", i ci "przeszli" to przewidzieli ?
    > Możesz objaśnić ? ;)
    >

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Tenże Trybunał także działa opierając się na (podkreślam!)
    teoretycznym założeniu, że prawodawca jest racjonalny i
    konsekwentny. Jest to jedna z podstawowych zasad systemu
    prawnego. Inaczej nie byłaby możliwa żadna sensowna wykadnia
    prawa.
    Sens tego jest taki, że jeśli np. Sąd dochodzi w toku analizy prawa że
    oto mamy "niedoróbkę" to nie może powiedzieć np. "nie wydam
    wyroku bo tu jest niedoróbka - zawieszamy proces do czasu nowelizacji
    ustawy". Musi dokonać wykładni prawa, w której jedną z podstawowych
    dyrektyw jest dyrektywa racjonalności i konsekwencji ustawodawcy w
    jego działalności.
    Możesz o tej zakładanej a priori racjonalności prawodawcy poczytać
    choćby w podręcznikach do teorii prawa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 134. Data: 2003-09-21 07:35:36
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: "Lunakk" <l...@b...arcor.de>

    Człek Olo Kwasniak wystukał w pocie czoła:

    Odprowadzałem dziewczyne na pociąg, na stacje lekko spóźnieni
    pojechaliśmy taksówką, ona zapłaciła, poczy rozstaliśmy się.
    Ja poszedłem na autobus, i okazało się że w całym zamieszaniu
    zapomniałem wziąść z domu dokumentów i kasy.

    Jak wyżej

    Nie mój prywatny, ale jeżeli ktoś żąda zatrzymania autobusu
    to kierowca powinien się zatrzymać a kosztuje to 330.
    Przeczytaj regulamin MPK Kraków.

    Zobaczymy na co im te jaja się zdadzą....

    "Wpieniony" znaczy że zaczołem z nimi dyskusje, jakim prawem mnie
    nie chcą wypuścic z autobusu, ani nie chcą wezwać policji, tylko każą
    jeździć
    przez 1 razem z nimi.

    Nie bede się fatygował na poczte bo do MPK mam bilżej.

    Zobaczymy jak sprawa się zakończy,i napewno nie pozwole się spławić
    Lunakk

  • 135. Data: 2003-09-21 07:45:45
    Od: "Lunakk" <l...@b...arcor.de>

    Człek Olo Kwasniak wystukał w pocie czoła:

    Wypisują, bo jak 90% Polaków nie znają prawa, nie wiedzą
    co mogą a czego nie.

    Bynajmniej nic z tych żeczy nie miało miejsca, kanarowi nie wiem co sie
    wydawało, że za wolno ide, albo że nie umiem otwierać dżwi, naprawde
    nie wiem.
    Ale zakończając wątek, opłate dodatkową uiszcze gdzyz jechałem bez
    biletu,
    ale, to w jaki sposób zachowywali sie kontroleży a zwłaszcza jeden z
    nich,
    ten najbardziej agresywny, wydawalo się mi że on był na speedzie, ale
    nie
    jeste w stanie tego udowodnić, więc to pomijam, zarządam oficjalnych
    przeprosin na pismie od MPK i tego kanara, osobno, oraz zadość
    uczynienia.
    Zobaczymy jak sie sprawa potoczy.
    Lunakk

  • 136. Data: 2003-09-21 08:31:01
    Temat: Re: errare humanum est...
    Od: "Robert gfasdfgdfgg" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Rodrig, podziwiam Twój spokój i opanowanie wobec dość bezpardonowych ataków.
    Będziesz rewelacyjnym sędzią, czego Ci szczerze życzę.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 137. Data: 2003-09-21 09:08:11
    Temat: Re: Kanary i co dalej.... [OT]
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To właśnie zasugerował... czemu Ty, człowieku, uważasz, że
    > Twoje słowa mają tu być użyte jako wyrocznia?! Bo pełnisz
    > funkcję kontrolera?
    > Może i tak, ale jak większość z nich nie znasz w pełni
    > nawet zasad wokół Twojego zajęcia. W dodatku mądrzysz się
    > nie mając racji. Nudzi Ci się?

    Skoro będąc kontrolerem nie mam bladego pojęcia o przepisach to proponuję
    zlozyc donos:
    Referat Kontroli Biletów KZK GOP w Katowicach
    ul. Wita Stwosza 31
    40-042 Katowice
    Chętnie stanę przed ponownym egzaminem, nawet ustnym i zobaczymy komu
    wowczas oko zbieleje. Dodam ze na moim egzaminie otrzymalem bez sciagania
    (to bylo w obecnosci samego kierownika) niemal 100% punktow, co dotad malo
    komu sie zdarzylo, a insynuacje kilku gowniarzy majacych o Prawie
    Przewozowym i Regulaminach przewoznikow dosc metne pojecie zwyczajnie mi
    ublizaja.

    pdr
    Olo

  • 138. Data: 2003-09-21 09:10:18
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jest to dochowanie należytej staranności, a że na
    > policję trzeba czasem czekać 45 minut, to już nie wina kanara.

    Mój rekord wynosi bitą godzinę. Niestety - policja jaka jest, kazdy widzi.

    pdr
    Olo

  • 139. Data: 2003-09-21 09:16:03
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Na jakiej podstawie?

    A widzisz mozliwosc zeby to domniemanie bylo bardziej realne?

    Poza tym taka hipotetyczna sytuacja:
    Gosciu biegnie ulicą a za nim leci kobieta i wrzeszczy "lapac zlodzieja".
    Akurat przebiega kolo mnie, wiec podkladam mu haka, zbieram go za habety i
    doprowadzam na najblizszy komisariat zglaszajac policji ze zlapalem
    zlodzieja. Po chwili na ow komisariat wpada ta kobieta i zaczyna wszystkich
    na okolo przepraszac, ze to jej dobry kolega i ze tylko sobie takie jaja
    robili...No i co? Pojde siedziec za ograniczenie wolnosci i naruszenie
    nietykalnosci cielesnej? Nic podobnego, gdyz dostarczylem go tam w
    przeswiadczeniu, ze popelnil pewne konkretne przestepstwo.
    I to samo jest z gapowiczem - dostarczam go w rece policji bedac
    przekonanym, ze trzeci raz wyludza usluge przewozowa. Na czym opieram swoje
    przekonanie? Na fakcie, ze skoro teraz jedzie na gape, to byc moze czynil to
    juz wielokrotnie wczesniej.... Widzi ktos mozliwosc sytuacji, w ktorej to
    przekonanie moglo byc bardziej uzasadnione?

    pdr
    Olo

  • 140. Data: 2003-09-21 09:23:14
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > ICZT? A jezeli watpisz w relacje ->*

    Zycie mnie nauczylo z gory uznawac za falszywe tego typu relacje gapowiczow.
    Ludzie _wszystko_ napisza, zeby tylko wymigac sie od placenia mandatu...

    > ATSD jak oceniasz swoją pracę, skoro (sam tak twierdzisz)
    > jej wynikiem jest aż tyle odwołań?

    Specyfika tej pracy jest taka, ze sa odwolania. Jesli jest ich duzo, nie
    oznacza to ze kontroler sie myli, tylko ze duzo pracuje. Bo sa i
    kontrolerzy, ktorzy praktycznie calymi dniami nic nie robia, no i tacy maja
    potem w calej karierze 1-2 odwolania. Ja ich mialem juz kilkanascie, ale, co
    mysle najwazniejsze, ani jedno z nich nie zostalo ostatecznie rozstrzygniete
    na korzysc pasazera (nie mowie tu o sprawach oczywistych - pasazer zglosil
    sie z zapomnianym miesiecznym itp).

    > A dlaczego nie? Zatrudniają tylko z zastępów anielskich?

    W kazdym zawodzie, tak kontrolera jak i ksiedza, sa profesjonalisci i sa
    partacze, a nieraz i psychopaci...Ale nie oszukujmy sie - osoba ewidentnie
    nie nadajaca sie do tej pracy nigdy dlugo sie w niej nie utrzyma...tacy
    pracuja gora kilka miesiecy.

    pdr
    Olo