  • 11. Data: 2009-11-21 17:43:35
    Temat: Re: sprawdzanie zaleglosci zus przy wizycie lekarskiej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009, Lady_Heather wrote:

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Na takiej samej na jakiej zapłacisz karę za jazdę bez biletu

    Ale to jest inny przypadek.

    Sam fakt złożenia zgodnej z prawem deklaracji do ubezpieczenia
    zdrowotnego powoduje, że zadeklarowana osoba jest objęta OBOWIĄZKOWYM
    ubezpieczeniem zdrowotnym.
    Mniej więcej tak samo, jak z OC przy samochodzie - brak zapłaty
    składki NIE powoduje braku ubezpieczenia.
    I ubezpieczyciel nie ma tu nic do gadania - ta zasada wynika
    z ustawy, a ZUS jako monopolista nie może nawet "za rok" wypowiedzieć
    umowy (tak jak może ubezpieczyciel OC samochodowego).
    Sprawę "środków" które ma ZUS (wg Ordynacji Podatkowej) pomijam,
    idzie o *zasadę*!
    Ubezpieczyciel może egzekwować należne składki i tyle (może).

    > nawet jeśli
    > będziesz go miał w kieszeni a odmówisz okazania go aby udowodnic fakt, że
    > takowy posiadasz

    Pic w tym, że tak za OC samochodowe jak i ubezpieczenie zdrowotne
    *należne* składki mogą NIE być opłacone, a ubezpieczenie DZIAŁA.
    Z mocy ustawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-21 18:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, SzalonyKapelusznik wrote:

> [...]
    [...]
    > Jakby karta z chipem tego nie potrafila. Dlaczego chory majac karte z
    > chipem i lekarz majacy terminal nie moga tego normalnie uzywac?

    Tak dla porządku: dość dawno nie korzystałem z lekarza, nie wiem
    czy po ostatnich "reformach" :> się coś nie zmieniło, zaś ostatnio
    będąc w przychodni (z inną chorą osobą) widziałem kartki co to
    za papierki ma mieć pacjent ze soba :[, ale za czasów "oficjalnego"
    działania kart chipowych w Śląskiej Kasie Chorych dokładnie tak
    to działało, bo sprawdziłem na sobie (ZUS z DG).
    Polazłem do rejestracji, panienka z okienka przytknęła kartę
    do szczeliny i spytała do którego lekarza.

    Za to, czy po "powrocie do NFZ" ktoś systemu nie zepsuł ręczyć
    nie mogę. Ale "nie wydaje mi się". Być może papierki są na
    wypadek zgłoszenia się "bezchipowego" pacjenta?

    > Na co komu papierkowy
    > swistek ktory niczemu nie sluzy poza "byciem"?

    Na to, aby nie wprowadzić kart chipowych może?
    Przecież jak dane są *jakoś* posortowane w komputerze, to stanowią
    poważną groźbę, że ktoś je kiedyś przejrzy.

    Pamiętam "aferę paliwową" z czasów kartek na benzynę: któryś
    wojewoda, bodaj wrocławski, wynajął Odrę (taki komputer, dla mniej
    zorientowanych, z zestawem taśm i innych interfejsów mógł pełnić
    rolę meblościanki ;)) z którejś uczelni oraz studentów do wprowadzania
    danych.
    Po przesortowaniu danych wyszła całkiem pokaźna liczba pojazdów,
    które "brały kartki" w kilkunastu różnych miejscach :>
    Abstrahując od "logiki kartek", faktu to nie zmienia: zebranie danych
    w postaci cyfrowej MOŻE komuś nie pasować.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-11-23 09:24:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 20 Nov 2009 06:25:55 -0800 (PST), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Na co komu papierkowy swistek ktory niczemu nie sluzy poza "byciem"?

    Dlatego też tylko do końca tego roku będzie on jeszcze wydawany
    (legitymacja ubezpieczeniowa).

  • 14. Data: 2009-11-23 12:42:35
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dlatego też tylko do końca tego roku będzie on jeszcze wydawany
    > (legitymacja ubezpieczeniowa).

    będą wydawali legitymacje prowadzącym DG ?

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-11-23 13:06:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 13:42:35 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > będą wydawali legitymacje prowadzącym DG ?

    Nie.
    Dlaczego mieliby robić wyjątek?

  • 16. Data: 2009-11-23 13:11:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 14:06:56 +0100, Herald napisał(a):

    > Nie.
    > Dlaczego mieliby robić wyjątek?

    Tu:
    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    2&artnr=3926&b=1

  • 17. Data: 2009-11-23 15:11:27
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

  • 18. Data: 2009-11-25 12:57:19
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 14:11:05 +0100, Herald napisał(a):

    > Tu:
    > http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    2&artnr=3926&b=1

    No i będzie coraz ciekawiej:
    http://www.placeonline.pl/rozliczanie_skladek_zus_ko
    ntrola_zus/zus_rmua_raz_na_kwartal_-378.html
    Idąc do lekarza trzeba będzie ze sobą zabierać segregatory, bo RMUA sprzed
    2,5 miesiąca może jakiejś cipie w rejestracji nie pasować ;)