  • 1. Data: 2009-11-20 13:38:55
    Temat: sprawdzanie zaleglosci zus przy wizycie lekarskiej
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Czy lekarz ma prawo żadac okazania dowodu oplacenia ub zdrowotnego przez os.
    prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza i jezeli takiego zaswiadczenia nie otrzyma odmowic
    przyjecia ?
    Przeciez ubezpieczonym jest taka osoba cały czas tylko -w przypadku
    zalegania - ma jakies zobowiazanie wobec zus.

    Pytam z ciekawosci

    pozdrawiam

    --
    REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za -
    29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-11-20 14:14:27
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Przeciez ubezpieczonym jest taka osoba cały czas tylko -w przypadku
    > zalegania - ma jakies zobowiazanie wobec zus.

    Nie jest cały czas, tylko od zgłoszenia do wyrejestrowania w ZUSie.
    Ponieważ ciężko sprawdzić lekarzowi/przychodni czy jest zarejestrowny
    czy nie, to łatwiej sprawdzić czy za dany/poprzedni miesiąc jest
    opłacona składka.
    Ma prawo żądać.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2009-11-20 14:22:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:he6886$h89$1@news.onet.pl...

    > Ma prawo żądać.

    Co nie oznacza, ze to prawo nie jest do dupy.
    Powinna byc legitymacja stemplowana przez ZUS na takiej samej zasadzie, jak
    legitymacje pracownicze stepluje pracodawca. Podstawa do stempla powinnien
    byc sam fakt podlegania, potwierdzony zlozeniem stosownego zgloszenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-11-20 14:25:55
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Lis, 15:22, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > legitymacje pracownicze stepluje pracodawca. Podstawa do stempla powinnien
    > byc sam fakt podlegania, potwierdzony zlozeniem stosownego zgloszenia.

    Jakby karta z chipem tego nie potrafila. Dlaczego chory majac karte z
    chipem i lekarz majacy terminal nie moga tego normalnie uzywac? Na
    karcie bankomatowej mam troche danych zapisanych, bankomat potrafi sie
    polaczyc z bankiem pobrac wazne informacje. Na co komu papierkowy
    swistek ktory niczemu nie sluzy poza "byciem"?

  • 5. Data: 2009-11-20 14:29:17
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:he6886$h89$1@news.onet.pl...

    > Nie jest cały czas, tylko od zgłoszenia do wyrejestrowania w ZUSie.

    to byl skrot myslowy wiadomo ze o to chodzi.

    > Ponieważ ciężko sprawdzić lekarzowi/przychodni czy jest zarejestrowny czy
    > nie, to łatwiej sprawdzić czy za dany/poprzedni miesiąc jest opłacona
    > składka.
    > Ma prawo żądać.

    a jak odmowie bo nie zaplacilem ?
    A mam 3 deklaracje potwierdzone przez zus (do kwietnia bo teraz korzystam ze
    zwolnienia z obowiazku skladania deklaracji) .
    I moge deklaracje przyniesc. Czy ma prawo odmowic leczenia jezeli tak (w co
    watpie) to czy mam prawo (oczywiscie nagrana odpowiedz)
    pojsc do prywatnego szpitala i domagac sie pozniej zaplaty na drodze sadowej
    za moje leczenie wlasnie przez osoby ktore mi odmowily przyjecia
    mimo iz bylem ubezpieczony ?

  • 6. Data: 2009-11-20 14:57:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > I moge deklaracje przyniesc. Czy ma prawo odmowic leczenia jezeli tak (w
    > co watpie) to czy mam prawo (oczywiscie nagrana odpowiedz)

    Odmówić leczenia nie ma prawa, ma natomiast prawo zażądać opłaty za wizytę.

    M.

  • 7. Data: 2009-11-20 15:07:33
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:he6apm$o7f$2@news.onet.pl...

    > Odmówić leczenia nie ma prawa, ma natomiast prawo zażądać opłaty za
    > wizytę.

    na jakiej podstawie skoro jestem ubezpieczony ?

  • 8. Data: 2009-11-20 15:57:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > Powinna byc legitymacja stemplowana przez ZUS na takiej samej zasadzie, jak
    > legitymacje pracownicze stepluje pracodawca.

    I tłumy walące do ZUS po pieczątke co miesiac.

    Powinna być strona internetowa, gdzie zarejestrowane przychodnie moga
    sobie sprawdzić status delikwenta, a najlepiej jakis web service.

  • 9. Data: 2009-11-21 07:59:55
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:he6bcm$8q0$1@inews.gazeta.pl...

    > na jakiej podstawie skoro jestem ubezpieczony ?

    Na takiej samej na jakiej zapłacisz karę za jazdę bez biletu, nawet jeśli
    będziesz go miał w kieszeni a odmówisz okazania go aby udowodnic fakt, że
    takowy posiadasz

    LH

  • 10. Data: 2009-11-21 12:06:38
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Lady_Heather" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będziesz go miał w kieszeni a odmówisz okazania go aby udowodnic fakt, że

    mam pismo z zus o zaleganiu ze skladkami co dowodzi ze jestem ubezpieczony a
    skladek oplaconych nie mam
    pokazuje to lekarzowi, ma prawo domagac sie zaplaty ?