    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawdzanie zaleglosci zus przy wizycie lekarskiej
    Date: Sat, 21 Nov 2009 19:02:24 +0100

    On Fri, 20 Nov 2009, SzalonyKapelusznik wrote:

> [...]
    [...]
    > Jakby karta z chipem tego nie potrafila. Dlaczego chory majac karte z
    > chipem i lekarz majacy terminal nie moga tego normalnie uzywac?

    Tak dla porządku: dość dawno nie korzystałem z lekarza, nie wiem
    czy po ostatnich "reformach" :> się coś nie zmieniło, zaś ostatnio
    będąc w przychodni (z inną chorą osobą) widziałem kartki co to
    za papierki ma mieć pacjent ze soba :[, ale za czasów "oficjalnego"
    działania kart chipowych w Śląskiej Kasie Chorych dokładnie tak
    to działało, bo sprawdziłem na sobie (ZUS z DG).
    Polazłem do rejestracji, panienka z okienka przytknęła kartę
    do szczeliny i spytała do którego lekarza.

    Za to, czy po "powrocie do NFZ" ktoś systemu nie zepsuł ręczyć
    nie mogę. Ale "nie wydaje mi się". Być może papierki są na
    wypadek zgłoszenia się "bezchipowego" pacjenta?

    > Na co komu papierkowy
    > swistek ktory niczemu nie sluzy poza "byciem"?

    Na to, aby nie wprowadzić kart chipowych może?
    Przecież jak dane są *jakoś* posortowane w komputerze, to stanowią
    poważną groźbę, że ktoś je kiedyś przejrzy.

    Pamiętam "aferę paliwową" z czasów kartek na benzynę: któryś
    wojewoda, bodaj wrocławski, wynajął Odrę (taki komputer, dla mniej
    zorientowanych, z zestawem taśm i innych interfejsów mógł pełnić
    rolę meblościanki ;)) z którejś uczelni oraz studentów do wprowadzania
    danych.
    Po przesortowaniu danych wyszła całkiem pokaźna liczba pojazdów,
    które "brały kartki" w kilkunastu różnych miejscach :>
    Abstrahując od "logiki kartek", faktu to nie zmienia: zebranie danych
    w postaci cyfrowej MOŻE komuś nie pasować.

    pzdr, Gotfryd