  • 1. Data: 2009-11-20 16:28:49
    Temat: Podwójny przelew za jedną fakturę - a potem WINDYKACJA!
    Od: "pfl" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam, mam dziwny problem. Firma X, która świadczyła mi usługi i której
    wystawiałem faktury... w 2008 roku aż trzy razy dokonała PODWÓJNEGO przelewu
    za faktury. Nie wiedziałem o tym do marca 2009 kiedy przysłano mi maila, że
    taka sytuacja miała miejsce i że mam NATYCHMIAST zwrócić pieniądze, gdyż w
    innym wypadku będą zmuszeni wszcząć inną bardziej radykalną procedurę
    odzyskiwania nadpłaty. Powiedziałem, że sprawę przekaże do wyjaśnienia
    księgowej. Sprawa umknęła mojej uwadze i zapomniałem o niej.

    Pół roku później otrzymałem telefon od firmy windykacyjnej, że jestem
    dłużnikiem firmy X i mam wobec niej niezapłacone faktury (firma windykacyjna
    wykazała się niewiedzą sprawy którą się zajmuje, bo to ja wystawiałem faktury,
    a nie firma X). Nie dotarło do mnie żadne oficjalne pismo pocztą tradycyjną,
    tylko email.

    Zadzwoniłem do firmy X i do firmy windykacyjnej z prosbą o wyjaśnienia. W
    końcu to nie ja się pomyliłem a księgowa firmy X. I to trzy razy! (zwolniłbym
    taką księgową od razu... ale jeszcze tam pracuje).
    Firma X potraktowała mnie jako naciągacza i oszusta. Poczułem się że to ja
    zrobiłem coś nie tak, a ja do czerwca nie widziałem, że nadpłata wystąpiła.

    Gdyby księgowa zadzwonił do mnie i powiedziała "mylić się jest rzeczą ludzką"
    zrobiłam przez pomyłke dwa razy ten sam przelew i proszę o zwrot. Nie byłoby
    sprawy. Firma X jednak swój blad potroójny nota bene rozwiązuje przy pomocy
    firmy windykacyjnej, traktując mnie jak oszusta. Bardzo mi się to nie podoba,
    tym bardziej, że ja nie mam sobie nic do zarzucenia.

    Znajomy prawnik doradził mi żeby zignorowac ich żądania i w takiej sytuacji
    powołujac się na art 410 kodeksu cywilnego odeslac ich z kwitkiem.

    I nie chodzi juz o pieniadze tylko o sposob traktowania kogos z kim sie
    wspolpracuje.

    Co o tej sprawie myslicie?
    pzdr
    pfl

  • 2. Data: 2009-11-20 16:36:44
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > I nie chodzi juz o pieniadze tylko o sposob traktowania kogos z kim sie

    ja bym im nie płacił dla zasady aż do końca

    jk

  • 3. Data: 2009-11-20 16:56:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pfl wrote:

    > Znajomy prawnik doradził mi żeby zignorowac ich żądania i w takiej sytuacji
    > powołujac się na art 410 kodeksu cywilnego odeslac ich z kwitkiem.

    masz dwi możliwości
    - wg sumienia, oddac, bo ci sie pieniadze nie należały, niezależnie od
    tego jak dawno to było.

    - wg prawa, nie oddawac, bo nie musisz.

  • 4. Data: 2009-11-20 17:12:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > - wg prawa, nie oddawac, bo nie musisz.

    Tylko wtedy będzie miał przychód niewykazany księgowo! Bo jak rozumiem,
    rachunku na te dodatkowe pieniądze nie wystawił...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-11-20 18:47:25
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    > Tylko wtedy będzie miał przychód niewykazany księgowo! Bo jak rozumiem,
    > rachunku na te dodatkowe pieniądze nie wystawił...

    Dokładnie ... i to on powinien zmienić księgową, bo jest jakaś
    niekumata....konta się przecież nie zgadzają....powinnna już po zamknięciu
    miesiąca wiedzieć, że jest nadpłata i wyjaśnić sprawę... US przyjdzie na
    kontrolę i nie wytłumaczy się...

  • 6. Data: 2009-11-20 18:54:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marcin pisze:

> [...]
    > zamknięciu miesiąca wiedzieć, że jest nadpłata i wyjaśnić sprawę... US
    > przyjdzie na kontrolę i nie wytłumaczy się...

    Przecież zapomniał.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-11-20 19:08:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > - wg prawa, nie oddawac, bo nie musisz.

    A czemu twierdzisz że nie musi, jak musi?

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-11-20 19:19:47
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > miesiąca wiedzieć, że jest nadpłata i wyjaśnić sprawę... US przyjdzie na

    A jesli nie jest na pełnej rachunkowości?

  • 9. Data: 2009-11-20 19:35:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    boropi pisze:

    > A jesli nie jest na pełnej rachunkowości?

    No to co z tego? Przy PKPiR też nieudokumentowane przychody są
    niedozwolone. Tylko nie ma konieczności tak restrykcyjnego pilnowania
    operacji na koncie. Ale i tak je trzeba pilnować, zwłaszcza w zakresie
    wpływów, żeby nie mieć ała z powodu lewych przychodów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2009-11-20 19:37:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > A czemu twierdzisz że nie musi, jak musi?

    bo w dobrej wierze spożytkował już.