  • 1. Data: 2009-11-20 07:33:37
    Temat: kamera na oknie- prywatny monitoring
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Chciałem zainstalować kamere zewnętrzną do monitoringu.
    Chciałem zrobić to na swoim oknie w bloku. Ma być nakierowana na teren przed
    blokiem gdzie poruszają sie ludzie i parkują auta. Poza archiwizacją bedzie też
    dostępny podgląd z niej na stronie www. Czy potrzebuje do tego jakieś pozwolenie
    itp ?
    Czy materiał który zarejestruje moze być uzyty w sądzie jako wiarygodne źródło
    dowodów w sprawie ( np kradziez auta z parkingu)?

  • 2. Data: 2009-11-20 08:13:11
    Temat: Re: kamera na oknie- prywatny monitoring
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Poza archiwizacją bedzie też dostępny podgląd z niej na stronie www. Czy
    > potrzebuje do tego jakieś pozwolenie itp ?
    Być może teoretycznie tak (właściciela budynku), ale w praktyce - nie sądzę.
    Na anteny satelitarne nikt ię raczej o pozwolenia nie stara. Przy
    "oficjalnym" minotoringu powinna być informacja że takowy funkcjonuje

    > Czy materiał który zarejestruje moze być uzyty w sądzie jako wiarygodne
    > źródło dowodów w sprawie ( np kradziez auta z parkingu)?
    Dowodem może być to co sąd uzna i dopuści jako dowód.

  • 3. Data: 2009-11-22 06:52:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > Przy "oficjalnym" minotoringu powinna być informacja że takowy funkcjonuje

    Podstawę prawną podasz?

    Te tabliczki o monitoringu to się wiesza po to, aby pełniły funkcję
    odstraszającą (gdy ktoś samych kamer nie zauważy).

  • 4. Data: 2009-11-22 19:06:48
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hean37$so5$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > Podstawę prawną podasz?
    >
    > Te tabliczki o monitoringu to się wiesza po to, aby pełniły funkcję
    > odstraszającą (gdy ktoś samych kamer nie zauważy).

    Jest o tym w jakichś przepisach. Nie pamiętam w jakich. Tabliczki eliminują
    "nieumyślne popełnienie przestępstwa".
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-11-23 14:47:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jackare napisał(a) :

    > Jest o tym w jakichś przepisach. Nie pamiętam w jakich. Tabliczki eliminują
    > "nieumyślne popełnienie przestępstwa".

    Weź się nie ośmieszaj. Też jest o tym w jakichś przepisach.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E